Skip to article

Insomnia, dusmanul sanatatii tale: 10 factori care o cauzeaza si remediile adecvate

Insomnia, dusmanul sanatatii tale: 10 factori care o cauzeaza si remediile adecvate Insomnia
Lipsa somnului constituie un risc medical serios, insa putini oameni sunt constienti de acest lucru. Ar trebui sa-i acorzi somnului acelasi respect ca si dietei!

Studiile au demonstrat legatura dintre somnul de proasta calitate si obezitate, boli cardiovasculare, hipertensiune si diabet.

Visinele combat insomnia. Vezi ce alte beneficii pentru sanatate mai au!

Iata deci care sunt cei mai insidiosi hoti de somn si ce sa faci pentru a te odihni bine:


1. Gandesti prea mult

Oamenii nu-si controleaza foarte bine gandurile, de aceea uneori ti se poate parea greu sa nu te mai gandesti la proiectul de la serviciu, la examenul de a doua zi sau la discutia aprinsa pe care au avut-o mai devreme.

Daca esti agitata, muta-te in alta camera si lasa lumina stinsa. Vei vedea ca somnul va aparea imediat.

2. In weekend-uri iti schimbi programul

In weekend ai tendita sa stai noaptea pana tarziu si apoi sa dormi a doua zi pana la pranz? Nu te mira atunci daca luni vei arata ca un zombi!

Pentru a rezolva aceasta problema, incearca sa nu dormi mai mult de o ora in plus fata de programul normal. Pentru a recupera, atipeste o jumatate de ora dupa-amiaza si va fi de ajuns.

Beneficiile ceaiului de sunatoare: calmeaza sistemul nervos, ajuta digestia, combate insomnia

3. Sotul tau sforaie

Zgomotul sforaitului poate ajunge chiar si la o intensitate de 90 decibeli (cat un mixer). Chiar daca poti sa adormi, sforaitul te va trezi sigur in timpul somnului REM, care este cea mai odihnitoare faza a somnului.

Cere-i partenerului tau sa doarma pe o parte, nu pe spate, sau pune-ti dopuri in urechi.

4. Ai un dezechilibru hormonal

Nivelul fluctuant de estrogen sau progesteron iti pot sabota somnul, mai ales in perioada ce precede menopauza. Aceste dezechilibre se manifesta prin treziri nocturne si crampe, inainte sa incepi sa ai bufeuri de caldura.
Ca sa le eviti, fa o baie calda inainte de culcare si ia un analgezic sau antispastic.

5. Iti chioraie matele

Culcatul cu burta goala interfereaza cu mecanismul somnului, iar studiile evidentiaza faptul ca oamenii care incearca sa slabeasca se trezesc frecvent in timpul noptii.

Specialistii ne sfatuiesc sa mancam inainte de culcare un pic de branza sau un ou fiert tare.

6. Dormitorul este dezordonat

Dezordinea provoaca stres vizual, care are efecte negative asupra somnului. Atunci cand dormitorul este aranjat pentru somn, creierul tau va asocia camera doar cu somnul si odihna. De asemenea, tine-ti calculatorul in alta camera, deoarece display-ul luminos al monitorului va stopa producerea de melatonina, hormonul responsabil pentru somn.

7. Camera ta straluceste pe intuneric

Lumina de pe strada, de la ceasurile cu alarma si DVD playere te poate tine treaza. Chiar si o luminita mica poate ajunge la retina tasi te poate trezi. Asa ca inchide toate ferestrele, trage draperiile si pune-ti o masca in dreptrul ochilor.

8. Auzi un zgomot sacaietor

Unii oameni au auzul atat de fin si somnul atat de usor incat aud orice zgomot (televizorul, vecinii, traficul, picatura de la baie). Daca nu poti inlatura sursa zgomotului, fa ca zgomotul din camera ta sa fie mai tare, sa-l astupe pe celalalt si sa fie constant, adica neintrerupt. De exemplu, poti sa dai drumul la un ventilator.

9. Ai alergie la acarieni

Daca imparti patul cu milioane de mini-animale si esti alergica la acestea, ar trebui sa ai mai multa grija la igiena. Curata patul si asternuturile in fiecare saptamana, cumpara-ti o saltea noua odata la 10 ani si aeriseste camera.

10. Ai lasat catelul in dormitor

Stim ca-ti iubesti cainele, insa stapanii de animale declara adesea ca sunt deranjati in somn de prietenii lor. Fa ceva si tine-ti animalutul in alta parte pe timp de noapte!

Articole recomandate

8 alimente care combat insomnia 8 alimente care combat insomnia
Stresul, rutina si programul incarcat pot duce la instalarea insomniei si la incapacitatea de a avea un somn profund si odihnitor. Pestele, fructele uscate, nautul, mierea, ceaiul de musetel sau un pahar mic cu vin te pot ajuta sa adormi. De asemenea, cu doua ore inainte de culcare evita consumul
Florile de salcam: trateaza insomnia, afectiunile genitale si alte boli grave Florile de salcam: trateaza insomnia, afectiunile genitale si alte boli grave
Florile de salcam, deliciul copilariei noastre, cand stateam pana tarziu afara si nici lihnite de foame nu urcam in casa, sunt benefice pentru organismul nostru. Fara sa stim, inca de pe atunci aveam grija de sanatatea noastra si nu ne potoleam doar pofta de dulce cu ele, ci ne intaream si sistemul
Insomnia - tratata cu melatonina Insomnia - tratata cu melatonina
Se spune ca somniferele care contin melatonina ar fi medicamente miraculoase pentru tratarea insomniei. Dar ce efecte are melatonina asupra sanatatii tale?Obscuritate chimicaMelatonina nu este un medicament, ci un hormon secretat in mod natural de epifiza, glanda situata intre cele doua emisfere
Cand insomnia devine o problema serioasa Cand insomnia devine o problema serioasa
Cu totii am avut acele nopti albe. Te intorci pe toate partile, nu-ti gasesti locul si nu poti sa dormi. Sau poate te trezesti in mijlocul noptii si nu mai poti adormi la loc.Insomnia este o boala cronica a somnului, caracterizata in mai multe moduri: dificultatea de a adormi, chinul de a mentine
Dr. Oz: cauzele insomniei in functie de varsta Dr. Oz: cauzele insomniei in functie de varsta
Insomnia este o adevarata pacoste, mai ales dupa ce deja ai acumulat cateva nopti nedormite sau dormite "iepureste". In principiu, motivele pentru care suferi de insomnie difera in functie de varsta, insa niciodata nu ar trebui sa ignori starile de vegheze din timpul noptii, deoarece poti intra
Ai insomnii? Iata 8 factori care iti afecteaza somnul! Ai insomnii? Iata 8 factori care iti afecteaza somnul!
Te simti mereu obosit si ai probleme cu somnul? Ai grija! Netratata, insomnia poate fi o problema grava de sanatate si un factor de risc pentru afectiunile cardiace.Iata 8 factori care ar putea fi responsabili pentru insomniile tale!DurerileMigrenele, durerile de cap, de spate sau de dinti sunt