Skip to article

Noi recomandari pentru consumul de grasimi

Noi recomandari pentru consumul de grasimi
Expertii reuniti ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii (WHO - World Health Organisation) si ai Organizatiei Alimentelor si Agriculturii (FAO - Food Agriculture Organisation) au emis recent (15 martie 2010) un raport care prezinta principalele concluzii prinvind recomandarile de consum pentru grasimi.

Documentul "Interim Summary of Conclusions and Dietary Recommendations on Total Fat & Fatty Acids" vine ca urmare a unei reuniuni a expertilor WHO si FAO de la sfarsitul anului 2008, in cadrul careia s-au analizat cu atentie rezultatele cercetarilor din ultimii 15 ani in aria grasimilor, acizilor grasi si a legaturii acestora cu sanatatea.

In acest document, expertii reuniti ai WHO si FAO fac urmatoarele recomandari: limitarea consumului de grasimi saturate la 20 g/ zi si inlocuirea grasimilor saturate cu grasimile polinesaturate cu scopul prevenirii riscului aparitiei bolilor cardiovasculare; reducerea consumului de grasimi trans si cresterea consumului de grasimi polinesaturate si polinesaturate esentiale la 25 g/ zi.

Grasimile esentiale au un rol important in dezvoltarea, regenerarea organismului si mentinerea starii de sanatate

Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii si FAO, grasimile esentiale sunt vitale organismului nostru, insa acesta nu le poate sintetiza si prin urmare trebuie introduse in organism prin intermediul consumului de alimente. Aceste grasimi au rol in dezvoltarea organismului, in regenerarea acestuia si in mentinerea starii de sanatate.

Grasimi esentiale

Exista doua grasimi esentiale: acidul alfa-linoleic (ALA) - acid gras polinesaturat din grupul Omega 3 si acidul linoleic (LA) - acid gras polinesaturat din grupul Omega 6.

Aceste grasimi esentiale se regasesc in categorii de alimente precum semintele oleaginoase, uleiurile vegetale (de floarea soarelui, de rapita) si in produsele care le contin, cum ar fi margarinele tartinabile de tipul Becel si Rama.

Produsele Becel si Rama sunt surse bune de grasimi esentiale. Un consum zilnic 20g de Becel sau Rama (cantitate recomandata pentru a beneficia de o cantitate semnificativa de grasimi esentiale) furnizeaza 15-30% din cantitatea zilnica recomandata de ALA si LA.

Conform datelor oferite de Organizatia Mondiala a Sanatatii, cei mai multi oameni considera ca grasimile din alimentatie implica in mod obligatoriu si cresterea in greutate. Expertii institutiei subliniaza faptul ca trebuie realizat un echilibru intre alimentele consumate si necesarul energetic al fiecarei persoane, luand in considerare nivelul de activitate zilnica desfasurata.

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum