Skip to article

Oase din beton

La varsta de 20 de ani oasele ating apogeul in ceea ce priveste masa osoasa. Acest capital osos ramane stabil cativa ani, apoi descreste lent, mecanismele de distrugere osoasa fiind mai importante decat cele de constructie.

Incepand de la varsta de 40 de ani, masa osoasa se diminueaza cu aproximativ 1% pe an si acest fenomen de demineralizare se accentueaza pe parcursul inaintarii in varsta.

In plus, femeile la menopauza sunt expuse la riscul osteoporozei datorita carentei in hormoni estrogeni. Aceasta boala se caracterizeaza prin fragilizarea oaselor ca rezultat al reducerii densitatii lor si poate cauza fracturi.

Preventia acestei boli se bazeaza deci pe masuri dietetice, si mai ales pe o alimentatie bogata in calciu.

Niciun os fara calciu

Aporturile zilnice de calciu recomandate sunt:

- 1200 mg in perioada adolescentei; Oase din beton


- 1000 mg la varsta adulta;
- Intre 1200 si 1500 mg dupa 50 de ani.

Acest nutriment este prezent mai ales in produsele lactate (100 mL de lapte = 120 mg de calciu), dar si in apele minerale, anumite legume (100 g de spanac = 120 mg de calciu) si fructe (100 g de alune = 200 mg de calciu). Calciul continut in cereale si vegetale este totusi mai bine asimilat decat cel provenit din produsele lactate.

Atunci cand alimentatia nu ofera aportul zilnic recomandat, suplimentele de calciu se dovedesc necesare.

Vitamina D: un aliat pretios pentru oase

Favorizand absorbtia calciului in organism, vitamina D joaca si un rol important in preventia osteoporozei. Calea cea mai naturala de a absorbi vitamina D este expunerea moderata si regulata la soare, deoarece corpul fabrica el insusi aceasta vitamina sub actiunea razelor ultraviolete.

Insa organismul va produce mai putina vitamina in timpul iernii, fiind deci necesar sa apelati la alte surse, adica la alimente de genul peste gras sau suplimente cu vitamine.

Preventia demineralizarii osoase se poate baza si pe activitatea fizica, ce intareste muschii care, la randul lor, stimuleaza oasele.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza