Skip to article

Plinuta, dar in forma: este posibil!

A fi in forma este o calitate esentiala pentru armonia organismului si a mintii, insa o conditie fizica buna nu inseamna in mod obligatoriu un trup tras prin inel. Specialistii spun ca o persoana cu o constitutie rubensiana dar activa este mult mai sanatoasa decat una silfida, dar sedentara.

Profesorul universitar Steven Blair, specialist in educatie fizica, epidermiologie si biostatisca la Universitatea din Carolina de Sud, sustine ca oamenii supraponderali care fac miscare doar 150 de minute pe saptamana au cu 50% mai putine sanse de imbolnavire decat persoanele de talie mica, dar care nu fac niciun fel de sport.


Constatarea isi pierde insa validitatea in cazul celor care depasesc valoarea indexului masei corporale 30, adica se transforma din supraponderali in obezi.

Nu greutatea ne imbolnaveste, ci lipsa exercitului fizic

Un studiu a demonstrat ca jumatate din adultii grasuti si o treime din cei obezi cu o viata activa au prezentat o tensiune arteriala normala si un nivel firesc al colesterolului, trigliceridelor si al glicemiei.

Acest lucru inseamna ca greutatea insasi nu determina un risc crescut pentru boli de inima si diabet, asa cum suntem tentati sa credem.

A fi in forma nu inseamna a fi slab

Pentru majoritatea dintre noi, regimul alimentar nu este suficient pentru a avea un trup desprins din reviste, care s-ar strecura in orice tinuta XS fara probleme.

Corpul nostru este determinat in mare parte de mostenirea genetica, metabolism si constitutie. Trebuie sa acceptam faptul ca sportul si dieta ne asigura o buna conditie fizica, insa nu garanteaza dimensiuni de fotomodel.

Nu poti fi obez si in forma

Cu exceptia cazului in care esti o atleta de performanta cu o masa musculara foarte dezvoltata care determina un indice corporal mare, un BMI peste 30 implica fara doar si poate o predispozitie catre boala.

Sportul nu te tine departe de ingrasare

Sigur ca miscarea este importanta, insa trebuie sa fii atenta si la ce mananci. Cele mai multe studii arata ca dieta si sportul impreuna te tin departe de diabet, nu separat.

Un studiu expus de ziarul Obesity sugereaza ca oamenii cu valorile cele mai mari ale indexului corporal au cele mai proaste obiceiuri alimentare.

Totusi, nu-ti scapa greutatea de sub control

Daca esti supraponderala, iti poti micsora riscul dezvoltarii unor probleme de sanatate fiind activa, insa cercetarile arata ca pana si cei mai dinamici oameni obezi prezinta cu 91% mai multe sanse de imbolnavire decat semenii lor cu greutate normala si care evita sedentarismul.

Ecuatia sanatatii este mult mai complicata decat formula gras = rau si slab = bun. Ceea ce stim cu siguranta este ca un comportament alimentar corect si cat mai mult exercitiu fizic este reteta perfecta pentru o buna functionare a organismului si un aspect exterior placut.

Asigura-te ca esti in cea mai buna forma pe care o poti avea adoptand o alimentatie echilibrata si facand miscare cel putin 30 de minute zilnic pentru o viata indelungata si ferita de boli.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza