Skip to article

Protejeaza-ti inima! Sfaturi pentru orice varsta

Afectiunile cardiovasculare fac anual milioane de victime.

Alimentatia dezechilibrata, lipsa miscari sau consumul de alcool si tutun favorizeaza aparitia acestor afectiuni.


Invata insa sa le previi, prin mici schimbari in stilul de viata, la orice varsta.

La 20 de ani

Bea apa

La aceasta varsta, majoritatea tinerilor consuma bauturi carbogazoase. Incearca sa inlocuiesti aceste bauturi cu apa, cel putin 2 zile pe saptamana. In acest fel vei economisi si bani, insa inima ta va avea cel mai mult de castigat.

Persoanele care consuma multe bauturi carbogazoase sunt mai predispuse la obezitate, hipertensiune si diabet. Toate aceste afectiuni isi pun amprenta asupra sistemului cardiovasculare.

Renunta la fumat

Fumatul este un obicei social si o metoda sigura de a-ti face noi prieteni. Este insa extrem de nociv pentru sanatate. Persoanele care fumeaza inca din adolescenta au o speranta de viata scazuta si sunt expusi riscului unor afectiuni grave, precum cancerul.

La aceasta varsta este cel mai usor sa renunti la acest viciu, deoarece obiceiul este foarte proaspat pentru creier. Sportul si miscarea in aer liber ajuta la renuntarea la fumat.

Afla mai multe despre istoricul familiei

Acum este momentul potrivit sa afli mai multe despre familia ta. Discuta cu parintii tai despre bolile din familie. Afectiuni grave precum hipertensiune, atacuri de inima sau cancer pot fi transmise mai departe in familie, astfel ca este foarte important sa cunosti aceste date.

De asemenea, pana la varsta de 18 ani este indicat sa iti controlezi anual tensiunea arteriala.

La 30 de ani

Fa miscare

Dupa varsta de 30 de ani este foarte important sa iti pui corpul in miscare, in special daca esti dupa prima sarcina. De la aceasta varsta femeile trebuie sa inceapa sa aiba grija de ele mai mult, sa isi controleze greutatea si modul in care se alimenteaza.

De la 30 de ani este din ce in ce mai greu de eliminat kilogramele in plus, deoarece metabolismul incetineste. Incearca sa faci miscare zilnic, fie acasa, fie la sala de sport.

Nu renunta la pasiunile tale

In fiecare zi incearca sa faci ceva ce iti place. Citeste o carte, plimba-te prin parc, joaca-te cu animalele de companie, bea o cafea alaturi de prieteni sau bucura-te de o baie fierbinte. Aceste lucruri te vor ajuta sa te relaxezi si sa percepi viata in culori deschise.

Fa-ti un set de analize

Pana la 30 de ani trebuie sa iti verifici cat mai des tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange. Daca apar modificari, discuta cu medicul tau si incearca sa revii la valorile normale.

La 40 de ani

Intareste musculatura

La 40 de ani, femeile isi pierd masa muscular si metabolismul incetieneste, ceea ce duce la acumularea rapida de kilograme in plus. Pentru a preveni acest lucru, femeile trebuie sa isi intensifice programul de sport.

Este indicat sa mergi la sala de sport de cel putin 2 ori pe saptamana. Sportul accelereaza metabolismul, intareste sistemul osos si amelioreaza simptomele premenopauzei.

Ai grija de viata amoroasa

La aceasta varsta iti vei da seama de importanta relatiilor sanatoase si afectuoase. Un partener de nadejde te va ajuta sa treci mai usor peste obstacolele vietii si te va incuraja sa iei deciziile potrivite. Petrece mai mult timp cu partenerul tau, arata-i afectiune si bucurati-va impreuna de viata.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza