Skip to article

Rezolutii pentru sanatate in 2013: 16 pasi ca sa fii in cea mai buna forma!

Rezolutii pentru sanatate in 2013: 16 pasi ca sa fii in cea mai buna forma!
La inceputul fiecarui an este bine sa iti stabilesti anumite obiective, pe care, bineinteles, mai apoi sa incerci sa ti le indeplinesti. Rezolutiile sunt menite sa te ajute sa fii mai increzatoare, mai sanatoasa, sa arati mai bine, iar pentru a ajunge la rezultatele dorite este nevoie de o doza buna de determinare, rabdare si perseverenta.

Daca iti propui sa acorzi mai multa atentie sanatatii tale in 2013, poti incepe chiar de astazi sa faci schimbari in stilul tau de viata.

Iata 16 obiective pe care ar trebui sa ti le propui in 2013, inspirate din intelepciunea lui Dr. Oz.

1. Taie 100 de calorii din meniul zilnic

Stiai ca daca tai din meniul tau zilnic 100 de calorii poti slabi intr-un an 5 kilograme? Daca iti propui sa fii in forma maxima anul acesta, acorda mai multa atentie alimentatiei.

2. Dormi mai mult

In 2013, propune-ti sa dormi mai mult. Un somn de 7 ore pe noapte te ajuta sa fii mai creativa, sa ai o memorie mai buna, sa slabesti si sa reduci stresul.

3. Afla care este tipul tau de metabolism

Afla daca ai metabolism de tip carbohidrat, proteic sau mixt si adapteaza-ti alimentatia in functie de el, pentru a fi in cea mai buna forma.

4. Combate deficientele de vitamine

Suplimentele cu vitamine te ajuta sa ai o sanatate de fier si sa previi anumite afectiuni cauzate de deficientele din organism. Cauta in farmacii suplimente care contin vitaminele A, C, D, E, K si minerale precum potasiu si zinc.

5. Fa yoga

10 minute de yoga pe zi te ajuta sa-ti gasesti echilibrul, sa-ti imbunatatesti flexibilitatea si sa fii in forma maxima. Trece obiectivul pe lista ta de rezolutii in 2013.

6. Consuma alimente bogate in nutrienti

Alimentele bogate in nutrienti, vitamine, minerale si antioxidanti au mai putine calorii decat cele cu un aport nutritional scazut si te ajuta sa slabesti mai repede si sa fii mai sanatoasa.

7. "Asculta-ti" starea de spirit

Daca nu esti in cea mai buna stare de spirit, apeleaza la ajutorul unui specialist pentru a-ti regasi echilibrul.

8. Mizeaza pe detoxifiere

Anul acesta, propune-ti sa uiti de infometare si de dietele drastice. Opteaza, in schimb, pentru cure de detoxifiere.

9. Cunoaste cifrele care iti salveaza viata

Indicele de masa corporala, glicemia, colesterolul si tensiunea ofera indicii pretioase cu privire la sanatatea ta. Consulta un medic pentru a afla care sunt cifrele corespunzatoare fiecarui aspect.

10. Protejeaza-ti inima

In 2013, consuma alimente bogate in antioxidanti, pentru a-ti proteja inima si a fi in forma maxima.

11. Fa mai multa miscare

Intotdeauna gasesti cate o scuza pentru lipsa miscarii. Fa o schimbare in 2013 si ajuta-ti organismul sa fie sanatos cu ajutorul exercitiilor fizice.

12. Invata tehnicile de respiratie

Invata tehnicile de respiratie pentru a avea o minte sanatoasa si un corp sanatos.

13. Petrece mai mult timp in natura

Propune-ti sa evadezi mai des in natura anul acesta, pentru a-ti incarca bateriile cu energie pozitiva si buna dispozitie.

14. Intinereste 10 ani

Radicalii liberi sunt dusmanii sanatatii si ai tineretii. Combate-i cu vitamina C si antioxidanti, pentru a intineri vazand cu ochii.

15. Combate cancerul

Stiai ca un pahar de smoothie consumat in fiecare dimineata te poate feri de cancer? Prepara bautura din spanac, kale, struguri, para, portocala, banana, seminte chia si apa.

16. Nu-ti propune sa slabesti drastic

In 2013, propune-ti sa slabesti putin cate putin in fiecare luna. Astfel obtii rezulate mai bune decat daca vrei sa slabesti multe kilograme dintr-un foc.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B
Carmen Dorabat, managerul Spitalului de Boli Infectioase din Iasi, sustine ca boala provocata de coronavirus ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B, potrivit Mediafax. Medicii au sesizat modificari majore ale simptomelor infectiei cu coronavirus, iar multi dintre pacienti prezinta probleme
Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie