Skip to article

Sanatate sexuala: de ce scade libidoul cand este frig afara

Lunile de iarna afecteaza libidoul, dar in mod paradoxal cei mai multi copii sunt conceputi in chiar in aceasta perioada rece. Afla de ce scade scade libidoul cand este frig afara si cum poti reveni la un nivel optim pentru sanatatea sexuala.

Frigul de afara influenteaza in cele mai multe cazuri si pasiunea din dormitor, iar motivul pare a fi incetinirea metabolismului, cauzata de anotimpul rece. Cauzele pot fi insa foarte complexe.

Vremea rece si libidoul

Temperaturile scazute ar putea trezi unele instincte foarte vechi, de conservare a energiei in sezonul rece. Frigul elimina pentru multi sansa unei partide de sex spontane, in exterior, iar daca tremuri si in dormitor, nici acolo nu te mai dezbraci la fel de usor.

Serile romantice in fata semineului pot contracara efectele temperaturilor scazute, dar chiar si atunci apetitul sexual nu este intotdeauna la pragul optim.

Reducerea luminii naturale si astenia de iarna

Un alt factor care contribuie puternic la schimbari legate de psihic este reducerea duratei zilnice a luminii naturale. Vremea mohorata din timpul iernii nu mai incurajeaza la fel de mult productia de serotonina, care creste apetitul sexual.

Solutia cea mai simpla de a lupta cu luminozitatea naturala scazuta pot fi chiar becurile foarte luminoase, care si-au demonstrat efectul asupra libidoului intr-un studiu realizat in SUA.

Cauzele scaderii libidoului pot fi insa mai complexe si pornesc uneori chiar de la astenia de toamna, prelungita catre iarna. Astenia sau depresia, insotite de mai putina miscare limiteaza puternic libidoul in lunile reci.

Alimentatia mai bogata in carbohidrati si grasimi adoptata de multi pe timpul iernii contribuie la un apetit sexual redus, chiar daca activitatea ovarelor si calitatea spermei beneficiaza de un impuls pozitiv in sezonul rece.

Schimbarile in stilul de viata asociate sezonului rece

Aproape toate modificarile comportamentale care decurg din schimbarea anotimpurilor contribuie la diminuarea libidoului. De la alimentatie pana la lipsa de miscare si lipsa stimularii oferite de lumina naturala, corpul uman trece prin unele transformari care afecteaza nivelul de energie ridicat, asociat unei vieti sexuale active.

Chiar si schimbarea de garderoba ascunde mai mult din corpul tau si al partenerului, astfel incat atractia de moment, care vara poate duce la o partida de sex rapida, este diminuata.

Cum lupti cu diminuarea pasiunii?

Cea mai buna solutie pentru cresterea libidoului in mod natural iarna este miscarea. In aer liber, la sala, sau chiar acasa, exercitiile fizice contribuie puternic la cresterea nivelului de energie, dar si la productia de serotonina.

Suplimentele de vitamina D sau o alimentatie mai bogata in aceasta substanta au un efect la fel de bun asupra productiei hormonale reduse pe timpul iernii, deoarece vitamina D este esentiala in productia unor hormoni importanti.

Calatoriile, chiar si un simplu weekend romantic, pot contribui in mod hotarator la cresterea libidoului, dar uneori poti obtine efecte bune si prin modificari minore in alimentatie. Consuma mai multa miere, alaturi de ciocolata, smochine, banane, avocado si migdale pentru a creste libidoul si nu te feri nici de pestii de apa rece, dintre care cel mai recomandat este somonul.

Autor: Iulia Anghel

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza