Skip to article

Sanatatea ovarelor: ce dieta e bine sa urmezi

Sanatatea ovarelor: ce dieta e bine sa urmezi
Sanatatea ovarelor tale inseamna mai mult decat o buna capacitate de reproducere in momentul ideal pentru tine pentru a deveni mama.

De ea depinde longevitatea, frumusetea si vigurozitatea organismului tau, dorinta de a face dragoste si de a-ti privi viitorul cu entuziasm.




Dieta pe care o urmezi influenteaza in mod direct sanatatea ovarelor, semn ca anumite alimente ar fi bine sa se regaseasca pe toate listele tale de cumparaturi.


O dieta inteligenta, adaptata necesitatilor aparatului genital feminin, iti protejeaza sanatatea ovarelor si succesul implinirii de a fi mama. Iata ce este bine sa consumi in fiecare zi, de dragul uterului si al ovarelor tale.

Ghimbirul

Chiar daca romanii nu sunt consumatori fideli de ghimbir, ai putea fi chiar tu intiatoarea acestui trend sanatos. Radacina plantei stimuleaza circulatia sanguina si sprijina transferul oxigenului catre tesuturi, astfel incat celulele aparatului reproducator sa se mentina perfect functionale. Mai mult decat atat, ghimbirul energizeaza si vitalizeaza, pentru un libido excelent. Consuma-l in orice forma, pe post de condiment la mancaruri, bauturi sau ceaiuri.

Portocalele

Ce legatura au portocalele cu bunastarea ovarelor tale? Daca te gandesti sa le folosesti coaja, exista anumite beneficii popularizate de specialisti in privinta sanatatii ovarelor. Marea calitate a acestor citrice sunt compusii PMF (flavonoizi polimetoxilati), care reduc colesterolul si accelereaza circulatia. Uleiurile volatile din coaja portocalelor stimuleaza sistemul nervos central, deci productia eficienta de hormoni. Cea mai buna forma de a consuma coaja este sa o usuci, apoi sa o folosesti pentru prepararea ceaiurilor ca pe o planta obisnuita.

Fructe si legume

Toate fructele si legumele, in special cele portocalii, au antioxidanti extrem de benefici pentru ovare si uter. Ele pot ajuta chiar si in tratamentul endometriozei, prevenind aparitia diverselor afectiuni ginecologice. Vitaminele si mineralele din fructele si legumele oranj actioneaza ca un scut protector pentru organele de reproducere, impotriva tuturor bolile asociate lor. Morcovii, cartofii dulci, pepenele galben sau dovleacul sunt optiuni excelente in acest sens.

Spanacul

Nu ai nicio justificare daca eviti sa consumi spanac cat mai frecvent. In afara de faptul ca te ajuta sa slabesti si sa iti mentii silueta, mineralele pe care le furnizeaza (fierul, magneziul, calciul) sunt medicamente naturale pentru ovarele tale. Spanacul se numara printre remediile naturiste de baza in tratamentul infertilitatii.

Fasolea neagra

Bogata in nutrienti si saraca in calorii, fasolea neagra are un continut impresionant de antioxidanti, substante care intarzie procesul de imbatranire a ovulelor, accelereaza refacerea celulelor si ajuta sistemul imunitar sa lupte cu toate tipurile de afectiuni. Fasolea neagra abunda in estrogen, de aceea este un adjuvant pretuit de chinezi in terapiile asociate bolilor de reproducere.

Grasimile esentiale

In timp ce limitezi consumul de grasimi saturate din carnea rosie, lactatele grase si semipreparate, ai grija sa ii asiguri organismului aportul de grasimi esentiale, de care ovarele tale au nevoie pentru a fi apte de reproducere si mentinerea echilibrului hormonal. Le poti prelua din peste, nuci, ulei de masline sau avocado.

Complexul de vitamine B6

Carentele in complexul de vitamine B6 provoaca productia exagerata de estrogen, ceea ce deregleaza menstruatia si activitatea normala a ovarelor.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B
Carmen Dorabat, managerul Spitalului de Boli Infectioase din Iasi, sustine ca boala provocata de coronavirus ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B, potrivit Mediafax. Medicii au sesizat modificari majore ale simptomelor infectiei cu coronavirus, iar multi dintre pacienti prezinta probleme
Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie