Skip to article

Sedentarismul mareste riscul de cancer de san si colon

Sedentarismul mareste riscul de cancer de san si colon
Dupa o zi obositoare la serviciu, te prabusesti in fotoliu in fata televizorului? Foarte rau. Cercetatorii sunt de parere ca sedentarismul mareste riscul de cancer.

Un studiu important realizat in Statele Unitele ale Americii in anul 2011 releva stransa legatura intre inactivitatea si dezvoltarea celulelor canceroase.

Cercetatorii sunt de parerere ca peste 90 de mii de cazuri de cancer de colon si san sunt atribuite lipsei de miscare. Acest lucru ar trebui sa stimuleze miscarea si mersul la sala. De altfel, pentru o ora de inactivitate trebuie sa faci miscare cel putin 2 - 3 minute.

Astfel, daca ai un job sedentar, care necesita prezenta in fata calculatorului toata ziua, este indicat ca la fiecare ora sa faci o mica pauza si sa te plimbi putin. Poti face si cateva exercitii de intindere.

In randul femeilor aflate la menopauza, plimbarile zilnice prin parc reduc riscul de cancer. De asemenea, miscarea reduce si cativa indicatori care pot duce la cancer. Printre acestia se numara nivelul de hormoni, rezistenta la insulina, inflamatiile si grsimea corporala.

Astfel, pentru a preveni cancerul, cercetatorii recomanda o plimbre de cel putin 30 de minute zilnic. De asemenea, cercetatorii evidentiaza si faptul ca persoanele care fac miscare sunt predispuse la cancer daca au perioade foarte mari de inactivitate.

Cercetatorii sunt de parere ca si pauzele de activitate fizica de doar un singur minut pot face minuni pentru sanatate si pot preveni complicatiile.

Astfel, cu cat petrecem mai mult timp pe scaun, cu atat creste riscul de cancer. Acest fenomen nu este legat de greutatea corpului sau de cat de multa miscare faci. Studiul realizat in Statele Unite a indicat ca majoritatea celor intervievati petreceau foarte putin timp in aer liber sau la sala de sport.

Cercetatorii atrag atentia asupra sedentarismului si releva faptul ca zilnic avem numeroase oportunitati de a face miscare si a reduce astfel riscul de cancer.

Cum sa faci mai multa miscare

Atunci cand esti la serviciu, incearca sa faci o scurta pauza la fiecare ora. Plimba-te putin pe hol si fa cateva exercitii usoare de intindere a bratelor si picioarelor.

La serviciu poti folosi si cateva greutati mici, cu care sa faci exercitii atunci cand citesti un mail, vorbesti la telefon sau cand nu ai mainile ocupate.

In timpul convorbirilor la telefon, incearca sa stai in picioare si sa te plimbi prin incapere.

De asemene, poti renunta la lift. Mergi in schimb pe scari. Urcatul scarilor este un exercitiu foarte bun, care pun in miscare numerosi muschi.

Si treburile casnice pot fi de mare ajutor. Pe langa curatarea locuintei, poti arde si cateva calorii importante si vei pune in miscare intreaga musculatura.

Dansul este o alta modalitate prin care iti poti pune in functiune intreg organismul. Da muzica tare si danseaza acasa, fie singura, fie cu partenerul tau. Bucura-te de muzica, simte-te bine si relaxeaza-te. Dansul te va binedispune, vei arde caloriile si vei tine la distanta cancerul.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Detalii la care trebuie sa fii atent atunci cand cumperi carne de pui. Trucul care te ajuta sa o alegi pe cea mai proaspata Detalii la care trebuie sa fii atent atunci cand cumperi carne de pui. Trucul care te ajuta sa o alegi pe cea mai proaspata
Carnea de pui se poate altera foarte usor, de aceea trebuie sa fii foarte atent atunci cand cumperi acest produs din supermarket sau de la piata. Exista cateva detalii pe care trebuie sa le urmaresti inainte de a achizitiona acest aliment din magazine. Daca vei tine cont de aceste sfaturi, cu
5 motive sa-ti pui aparat dentar chiar acum! 5 motive sa-ti pui aparat dentar chiar acum!
In urma cu cateva decenii, persoanele cu dintii aflati in pozitii nefiresti nu aveau suficiente solutii la indemana pentru rezolvarea acestei probleme. Pe de o parte, solutiile tehnice erau reduse, iar purtarea unui aparat dentar costa foarte mult, necesita o perioada indelungata pentru a aduce
Cum sa grabesti vindecarea aftelor bucale Cum sa grabesti vindecarea aftelor bucale
Aftele bucale sunt mici ulcerații, care se formează doar la nivelul țesuturilor moi din cavitatea orală și provoacă discomfort în timp ce mâncăm sau vorbim. Acestea sunt de cele mai multe ori superficiale și trec de la sine, însă
Cum sa revii la un stil de viata echilibrat dupa sarbatorile de iarna Cum sa revii la un stil de viata echilibrat dupa sarbatorile de iarna
Dupa sarbatorile de sfarsit de an, corpul nostru are nevoie sa-si revina dupa excesele alimentare si sa-si recapete vitalitatea. Kilograme in plus, digestie dificila, lipsa poftei de mancare, balonare, dureri de cap. Sunt doar cateva exemple de simptome care te pot determina sa-ti revizuiesti dieta
Ce simptome are Deltacron, cea mai recenta varianta a coronavirusului Ce simptome are Deltacron, cea mai recenta varianta a coronavirusului
La doua luni dupa aparitia variantei Omicron, specialistii din Cipru au venit cu o noua veste proasta! Au depistat inca o tulpina noua a coronavirusului, care ar prezenta caracteristici de la ambele variante Omicron si Delta, aceasta fiind denumita de experit Deltacron.  Potrivit profesorului