Skip to article

Sistemul imunitar: ce sa mananci ca sa fii pregatita pentru sezonul rece

Trecerea de la temperaturi ridicate, la temperaturi scazute si trecerea de la hainele subtiri la cele groase, agreseaza organismul uman si in special sistemul imunitar. Slabit de factorii externi, organismul nu mai are putere sa se protejeze si devine vulnerabil in fata bolilor de sezon.

O alimentatie sanatoasa si echilibrata te poate ajuta sa te pregatesti temeinic pentru sezonul rece.


Starea sistemului tau imunitar depinde in proportie de 75-80% de sanatatea intestinelor, de aceea este recomandat sa consumi alimente usor de digerat, pline de vitamine si minerale.

1. Consuma alimente bogate in vitamina C

In aceasta perioada este esential sa consumi cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Aceasta stimuleaza productia globulelor albe din sange si contribuie la crearea unei bariere in fata microbilor.

Cele mai bogate alimente in vitamina C sunt catina, merele, macesele, ardeii iuti, varza de Bruxelles, kiwi, afinele, citricele, ananasul, conopida, pepenele galben, broccoli, spanacul si papaya.

2. Ciuperci

In sezonul rece este indicat sa consumi cel putin o data pe saptamana ciuperci. Cele mai bune ciuperci sunt cele culese in timpul verii din padure si uscate, dar poti cumpara ciuperci si din comert.

Candva considerate o delicatesa, ciupercile sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, apa si antioxidanti. Ca si cum aceste beneficii nu ar fi fost suficiente, iti mai spunem ca ciupercile au zero colesterol. Antioxidantii din ciuperci intaresc imunitatea si previn infectiile, calciul previne anemia, iar proteinele, fibrele si vitamina B contribuie la mentinera unui metabolism eficient.

3. Muraturi

Muraturile sunt benefice pentru organism si intaresc sistemul imunitar in lunile reci. Muraturile la borcan sunt surse excelente de vitamine, minerale si antioxidanti. Spre exemplu, condimentele pe care le pui pentru a da gust legumelor, cum ar fi mararul, ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism. Castravetii, gogosarii si alte legume murate contin antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, iar saramura ajuta sistemul digestiv.

Nu exagera, totusi, cu consumul de muraturi, intrucat au un continut ridicat de sare.

4. Germeni de grau

Germenii de grau intaresc organismul in sezonul rece si il protejeaza de microbi, bacterii si virusuri. Micile boabe incoltite contin zinc, antioxidanti, vitamina B si minerale. In plus, sunt hranitori si contribuie la inlesnirea digestiei prin continutul de fibre.

6. Migdale

Vitamina E, vitamine din complexul B, riboflavina si niacina - toate aceste substante sunt continute de migdale si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Inlocuieste gustarile nesanatoase cu o mana de migdale, iar organismul tau va fi pregatit de venirea iernii.

7. Usturoi

Desi raspandeste un miros neplacut, usturoiul este unul dintre cele mai bune alimente curative. 100 de grame de usturoi contin 30 de miligrame de vitamina C si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Daca nu te-am convins ca trebuie sa consumi cel putin 2 catei de usturoi pe zi in aceasta perioada, iti mai spunem ca usturoiul creste nivelul de antioxidanti din organism si contribuie la eliminarea toxinelor din organism.

Anumite substante din compozitia usturoiului au efecte surprinzatoare in distrugerea celulelor canceroase si ajuta la dezvoltarea unei imunitati puternice.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si