Skip to article

Sistemul imunitar: ce sa mananci ca sa fii pregatita pentru sezonul rece

Sistemul imunitar: ce sa mananci ca sa fii pregatita pentru sezonul rece
Trecerea de la temperaturi ridicate, la temperaturi scazute si trecerea de la hainele subtiri la cele groase, agreseaza organismul uman si in special sistemul imunitar. Slabit de factorii externi, organismul nu mai are putere sa se protejeze si devine vulnerabil in fata bolilor de sezon.

O alimentatie sanatoasa si echilibrata te poate ajuta sa te pregatesti temeinic pentru sezonul rece.


Starea sistemului tau imunitar depinde in proportie de 75-80% de sanatatea intestinelor, de aceea este recomandat sa consumi alimente usor de digerat, pline de vitamine si minerale.

1. Consuma alimente bogate in vitamina C

In aceasta perioada este esential sa consumi cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Aceasta stimuleaza productia globulelor albe din sange si contribuie la crearea unei bariere in fata microbilor.

Cele mai bogate alimente in vitamina C sunt catina, merele, macesele, ardeii iuti, varza de Bruxelles, kiwi, afinele, citricele, ananasul, conopida, pepenele galben, broccoli, spanacul si papaya.

2. Ciuperci

In sezonul rece este indicat sa consumi cel putin o data pe saptamana ciuperci. Cele mai bune ciuperci sunt cele culese in timpul verii din padure si uscate, dar poti cumpara ciuperci si din comert.

Candva considerate o delicatesa, ciupercile sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, apa si antioxidanti. Ca si cum aceste beneficii nu ar fi fost suficiente, iti mai spunem ca ciupercile au zero colesterol. Antioxidantii din ciuperci intaresc imunitatea si previn infectiile, calciul previne anemia, iar proteinele, fibrele si vitamina B contribuie la mentinera unui metabolism eficient.

3. Muraturi

Muraturile sunt benefice pentru organism si intaresc sistemul imunitar in lunile reci. Muraturile la borcan sunt surse excelente de vitamine, minerale si antioxidanti. Spre exemplu, condimentele pe care le pui pentru a da gust legumelor, cum ar fi mararul, ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism. Castravetii, gogosarii si alte legume murate contin antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, iar saramura ajuta sistemul digestiv.

Nu exagera, totusi, cu consumul de muraturi, intrucat au un continut ridicat de sare.

4. Germeni de grau

Germenii de grau intaresc organismul in sezonul rece si il protejeaza de microbi, bacterii si virusuri. Micile boabe incoltite contin zinc, antioxidanti, vitamina B si minerale. In plus, sunt hranitori si contribuie la inlesnirea digestiei prin continutul de fibre.

6. Migdale

Vitamina E, vitamine din complexul B, riboflavina si niacina - toate aceste substante sunt continute de migdale si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Inlocuieste gustarile nesanatoase cu o mana de migdale, iar organismul tau va fi pregatit de venirea iernii.

7. Usturoi

Desi raspandeste un miros neplacut, usturoiul este unul dintre cele mai bune alimente curative. 100 de grame de usturoi contin 30 de miligrame de vitamina C si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Daca nu te-am convins ca trebuie sa consumi cel putin 2 catei de usturoi pe zi in aceasta perioada, iti mai spunem ca usturoiul creste nivelul de antioxidanti din organism si contribuie la eliminarea toxinelor din organism.

Anumite substante din compozitia usturoiului au efecte surprinzatoare in distrugerea celulelor canceroase si ajuta la dezvoltarea unei imunitati puternice.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta Ce simptome usoare de coronavirus pot fi tratate acasa! Explicatiile dr. Virgil Musta
Pacientii infectati cu coronavirus care sunt asimptomatici sau prezinta forme usoare de COVID-19 vor fi monitorizati si tratati de medicii de familie. Medicul Virgil Musta, de la Spitalul Victor Babes din Timisoara, a explicat, pentru Digi24, ce inseamna simptome usoare si cand trebuie sa mearga
Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie Cinci greseli de evitat cand porti masca de protectie
Pandemia COVID-19 ne-a schimbat vietile radical si se pare ca lucrurile nu vor reveni prea curand la normalitatea pe care o stiam. Numarul de cazuri este in continua crestere de saptamani bune, iar nevoia de a preveni infectarea cu noul coronavirus impune ca orice tinuta sa fie "accesorizata" cu
Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19 Dr. Virgil Musta: Cum tratezi acasa o forma usoara de COVID-19
Medicul Virgil Musta a dezvaluit cum poate fi tratata o forma usoara de COVID-19 acasa. Doctorul recomanda persoanelor infectate cu coronavirus, care sufera de o forma usoara, sa isi intareasca in primul rand imunitatea prin alimentatie si cu suplimente alimentare.  „Evident, nu se
Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare Pacienti vindecati de Covid-19 - intre stigmatizare si disperare
Ozonoterapia este o posibila solutie pentru noua categorie de pacienti Daca despre infectia cu Covid-19 auzim noutati la fiecare buletin de stiri, despre efectele secundare ale bolii (sau ale tratamentului), se vorbeste mult mai putin. Sau chiar deloc. De asemenea, miile de infectati zilnic sunt
Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus Obiceiul sanatos care te poate feri de infectia cu coronavirus
Cancelarul german Angela Merkel a recomandat de curand o masura simpla de protectie impotriva infectiei cu coronavirus, la indemana oricui: aerisirea frecventa a incaperilor.  Silviu Gurlui, profesor la Facultatea de Fizică din Iaşi, a explicat la Digi24 de ce această