Skip to article

Sistemul imunitar: ce sa mananci ca sa fii pregatita pentru sezonul rece

Trecerea de la temperaturi ridicate, la temperaturi scazute si trecerea de la hainele subtiri la cele groase, agreseaza organismul uman si in special sistemul imunitar. Slabit de factorii externi, organismul nu mai are putere sa se protejeze si devine vulnerabil in fata bolilor de sezon.

O alimentatie sanatoasa si echilibrata te poate ajuta sa te pregatesti temeinic pentru sezonul rece.


Starea sistemului tau imunitar depinde in proportie de 75-80% de sanatatea intestinelor, de aceea este recomandat sa consumi alimente usor de digerat, pline de vitamine si minerale.

1. Consuma alimente bogate in vitamina C

In aceasta perioada este esential sa consumi cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Aceasta stimuleaza productia globulelor albe din sange si contribuie la crearea unei bariere in fata microbilor.

Cele mai bogate alimente in vitamina C sunt catina, merele, macesele, ardeii iuti, varza de Bruxelles, kiwi, afinele, citricele, ananasul, conopida, pepenele galben, broccoli, spanacul si papaya.

2. Ciuperci

In sezonul rece este indicat sa consumi cel putin o data pe saptamana ciuperci. Cele mai bune ciuperci sunt cele culese in timpul verii din padure si uscate, dar poti cumpara ciuperci si din comert.

Candva considerate o delicatesa, ciupercile sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, apa si antioxidanti. Ca si cum aceste beneficii nu ar fi fost suficiente, iti mai spunem ca ciupercile au zero colesterol. Antioxidantii din ciuperci intaresc imunitatea si previn infectiile, calciul previne anemia, iar proteinele, fibrele si vitamina B contribuie la mentinera unui metabolism eficient.

3. Muraturi

Muraturile sunt benefice pentru organism si intaresc sistemul imunitar in lunile reci. Muraturile la borcan sunt surse excelente de vitamine, minerale si antioxidanti. Spre exemplu, condimentele pe care le pui pentru a da gust legumelor, cum ar fi mararul, ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism. Castravetii, gogosarii si alte legume murate contin antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, iar saramura ajuta sistemul digestiv.

Nu exagera, totusi, cu consumul de muraturi, intrucat au un continut ridicat de sare.

4. Germeni de grau

Germenii de grau intaresc organismul in sezonul rece si il protejeaza de microbi, bacterii si virusuri. Micile boabe incoltite contin zinc, antioxidanti, vitamina B si minerale. In plus, sunt hranitori si contribuie la inlesnirea digestiei prin continutul de fibre.

6. Migdale

Vitamina E, vitamine din complexul B, riboflavina si niacina - toate aceste substante sunt continute de migdale si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Inlocuieste gustarile nesanatoase cu o mana de migdale, iar organismul tau va fi pregatit de venirea iernii.

7. Usturoi

Desi raspandeste un miros neplacut, usturoiul este unul dintre cele mai bune alimente curative. 100 de grame de usturoi contin 30 de miligrame de vitamina C si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Daca nu te-am convins ca trebuie sa consumi cel putin 2 catei de usturoi pe zi in aceasta perioada, iti mai spunem ca usturoiul creste nivelul de antioxidanti din organism si contribuie la eliminarea toxinelor din organism.

Anumite substante din compozitia usturoiului au efecte surprinzatoare in distrugerea celulelor canceroase si ajuta la dezvoltarea unei imunitati puternice.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Somnul pierdut nu se poate recupera niciodata si mai si ingrasa. Iata ce spun cercetatorii Somnul pierdut nu se poate recupera niciodata si mai si ingrasa. Iata ce spun cercetatorii
Sa ai un somn sanatos este din ce in ce mai greu. Tinand cont de viata agitata pe care o avem, este dificil sa reusesti sa dormi 8 ore in fiecare noapte. Plecam tarziu de la serviciu, iar cand ajungem acasa gasim noi treburi casnice de facut sau pur si simplu ramanem prinsi in fata televizorului
Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua
Ouale sunt un plus pentru o alimentatie sanatoasa, contin aminoacizi, vitamine, minerale si proteine. Totusi, ouale sunt bogate in colesterol si daca le mananci prea des, atunci poti avea probleme. Iata ce optiuni ai atunci cand vrei sa mananci oua, fara a avea probleme cu colesterolul din
Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul! Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul!
Primul lucru la care te gandesti dimineata ca sa te trezesti este sa-ti faci o cafea. Dar stii cum sa cresti rapid nivelul energiei, fara sa bei cafea. Incearca aceste trucuri si vei vedea ca nici cafeaua nu-si face efectul atat de repede. Iata cum sa cresti rapid nivelul energiei.  1. Iesi la
Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE
Multa lume se fereste de usturoi din cauza mirosului sau intepator. Insa toata lumea recunoaste ca adaugat o savoare deosebita mancarurilor. Poate nu stiai, dar usturoiul contine carbohidrati si proteine, minerale si vitamine esentiale sanatatii. Usturoiul pastreaza inima sanatoasa si protejeaza
Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda