Skip to article

Sistemul imunitar: ce sa mananci ca sa fii pregatita pentru sezonul rece

Trecerea de la temperaturi ridicate, la temperaturi scazute si trecerea de la hainele subtiri la cele groase, agreseaza organismul uman si in special sistemul imunitar. Slabit de factorii externi, organismul nu mai are putere sa se protejeze si devine vulnerabil in fata bolilor de sezon.

O alimentatie sanatoasa si echilibrata te poate ajuta sa te pregatesti temeinic pentru sezonul rece.


Starea sistemului tau imunitar depinde in proportie de 75-80% de sanatatea intestinelor, de aceea este recomandat sa consumi alimente usor de digerat, pline de vitamine si minerale.

1. Consuma alimente bogate in vitamina C

In aceasta perioada este esential sa consumi cat mai multe alimente bogate in vitamina C. Aceasta stimuleaza productia globulelor albe din sange si contribuie la crearea unei bariere in fata microbilor.

Cele mai bogate alimente in vitamina C sunt catina, merele, macesele, ardeii iuti, varza de Bruxelles, kiwi, afinele, citricele, ananasul, conopida, pepenele galben, broccoli, spanacul si papaya.

2. Ciuperci

In sezonul rece este indicat sa consumi cel putin o data pe saptamana ciuperci. Cele mai bune ciuperci sunt cele culese in timpul verii din padure si uscate, dar poti cumpara ciuperci si din comert.

Candva considerate o delicatesa, ciupercile sunt bogate in vitamine, minerale, fibre, apa si antioxidanti. Ca si cum aceste beneficii nu ar fi fost suficiente, iti mai spunem ca ciupercile au zero colesterol. Antioxidantii din ciuperci intaresc imunitatea si previn infectiile, calciul previne anemia, iar proteinele, fibrele si vitamina B contribuie la mentinera unui metabolism eficient.

3. Muraturi

Muraturile sunt benefice pentru organism si intaresc sistemul imunitar in lunile reci. Muraturile la borcan sunt surse excelente de vitamine, minerale si antioxidanti. Spre exemplu, condimentele pe care le pui pentru a da gust legumelor, cum ar fi mararul, ajuta la echilibrarea bacteriilor din organism. Castravetii, gogosarii si alte legume murate contin antioxidanti ce lupta impotriva radicalilor liberi, iar saramura ajuta sistemul digestiv.

Nu exagera, totusi, cu consumul de muraturi, intrucat au un continut ridicat de sare.

4. Germeni de grau

Germenii de grau intaresc organismul in sezonul rece si il protejeaza de microbi, bacterii si virusuri. Micile boabe incoltite contin zinc, antioxidanti, vitamina B si minerale. In plus, sunt hranitori si contribuie la inlesnirea digestiei prin continutul de fibre.

6. Migdale

Vitamina E, vitamine din complexul B, riboflavina si niacina - toate aceste substante sunt continute de migdale si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Inlocuieste gustarile nesanatoase cu o mana de migdale, iar organismul tau va fi pregatit de venirea iernii.

7. Usturoi

Desi raspandeste un miros neplacut, usturoiul este unul dintre cele mai bune alimente curative. 100 de grame de usturoi contin 30 de miligrame de vitamina C si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Daca nu te-am convins ca trebuie sa consumi cel putin 2 catei de usturoi pe zi in aceasta perioada, iti mai spunem ca usturoiul creste nivelul de antioxidanti din organism si contribuie la eliminarea toxinelor din organism.

Anumite substante din compozitia usturoiului au efecte surprinzatoare in distrugerea celulelor canceroase si ajuta la dezvoltarea unei imunitati puternice.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra,
ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza
Probleme la nivelul aparatului genital feminin pot să apară încă de la pubertate, care poate fi precoce sau întârziată. Ulterior în viața femeii, frecvent apar tulburările de ciclu menstrual, iar sindromul premenstrual este deseori dificil de
Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera? Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera?
Întreținerea sănătății ar trebui să facă parte din obiceiurile noastre zilnice, deoarece poate fi considerată singura bogăție a noastră. De cele mai multe ori ne gândim la starea sănătății doar atunci când se
Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate
In cunostintele majoritatii oamenilor, produsele apicole benefice se rezuma aproximativ la mierea de albine si propolis. Stupul de albine are parte de organizare, astfel in cadrul unei colonii de albine mierea reprezinta doar produsul muncii zilnice. Pe langa miere si propolis ce este utilizat cu
12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda