Skip to article

Stilul de viata si colesterolul

Adoptarea unui stil de viata sanatos este esential pentru reducerea colesterolului si pentru buna functionarea a organismului uman. Nivelul marit de colesterol din sange mareste riscul de afectiuni cardiovasculare si atacturi de inima.

Colesterolul poate fi redus cu ajutorul medicamentelor, insa schimbarile din stilul de viata sunt cel mai adesea de lunga durata si cu un impact major asupra sanatatii.

Iata ce poti face pentru a reduce colesterolul:

Da jos kilogramele in plus

Kilogramele in plus contribuie la un nivel ridicat de colesterol in sange. Chiar si eliminarea catorva kilograme face minuni asupra sanatatii.

Daca obisnuiesti sa mananci atunci cand esti plictisita sau stresata, incearca sa iti schimbi obiceiurile. Atunci cand apar poftele, fa o plimbare scurta. Pentru pachetelul de la serviciu alege alimente sanatoase iar cand stai acasa evita sa mananci in fata televizorului.

Si miscarea este foarte importanta pentru sanatatea ta. Mergi mai mult pe jos, renunta la lift sau parcheaza masina mai departe de locuinta.

Consuma alimente sanatoase pentru inima ta

Alege grasimi sanatoase. Grasimile saturate, care se gasesc in carnea rosie si produsele lactate maresc nivelul de colesterol. Incearca sa reduci consumul acestor alimente si sa alegi in schimb lactate degresate, carne slaba de pasare sau peste. Consuma mai multe grasimi mononesaturate, care se gasesc din abundenta in uleiul de masline.

Consuma fructe si legume. Fructele si legumele proaspete sunt bogate in fibre alimentare care reduc colesterolul. Le poti consuma atat in stare cruda, cat si in diverse preparate. Evita insa fructele uscate care au un continut caloric ridicat.

Elimina grasimile trans. Grasimile trans se gasesc in alimentele prajite, produsele de patiserie si dulciurile din comert. Inainte de cumpara astfel de produse citeste cu atentie eticheta si evita-le pe cele care contin cantitati mari.

Limiteaza consumul de alimente cu colesterol. Incearca sa nu consumi mai mult de 300 mg de colesterol pe zi. Cele mai concentrate surse de colesterol sunt organele, galbenusurile si lactatele. Consuma carne slaba si lactate degresate.

Consuma cereale integrale. Cerealele integrale contin cantitati importante de nutrienti benefici pentru sistemul cardiovasculare. Alege paine, paste si faina integrale sau orez brun.

Fa miscare

Chiar daca ai o greutate normala, este extrem de important sa faci miscare. Sportul ajuta si la reducerea colesterolului si la stimularea metabolismului. Incearca sa faci zilnic miscare, intre 30 si 60 de minute pe zi.

Nu este neaparat nevoie de sa mergi la sala de sport. Poti include miscarea si altfel in programul tau: mergi mai mult pe jos, inoata sau mergi cu bicicleta.

Renunta la fumat

Renuntarea la fumat imbunatateste nivelul de colesterol bun din organism. Cercetatorii au si alta veste buna: la 20 de minute dupa renuntarea la fumat, tensiuna arteriala scade. In decurs de 24 de ore riscul de atac de inima scade, iar dupa un an riscul de afectiuni cardiace se reduce cu jumatate.

Consuma alcool cu moderatie

In cantitati mici, alcoolul este benefic pentru organismul uman. Ai grija insa la masuri. Cantitatea zilnica recomandata pentru femei este de un pahar de bautura. Excesul de alcool duce la probleme cardiace, hipertensiune, atacuri de inima si infarct.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si