Skip to article

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora
Intre stres si colesterol exista o legatura foarte puternica, pe care trebuie sa te straduiesti sa o distrugi de la bun inceput.

Daca lasi stresul sa convietuiasca in organismul tau, colesterolul se va infuria peste masura, iar nivelul lui va atinge cote alarmante.

De aici si pana la declansarea unor afectiuni mai grave nu este decat un pas, si acela mic de tot.


Esti tentata sa crezi ca trebuie sa iei cine stie ce masuri complicate pentru a combate stresul si colesterolul, dar sa stii ca nu este asa.

Este suficient sa faci gesturi mici si sa ai obiceiuri sanatoase pentru a reduce nivelul de stres si de colesterol.

Inainte de a vedea care sunt metodele prin care poti reduce stresul si colesterolul, am vrea sa-ti spunem de ce relatia lor este atat de puternica. Un nivel ridicat de stres determina organismul sa produca mai mult cortizol. Acesta este un hormon care transmite catre creier un mesaj inselator, acela ca iti este foame.

Prin urmare, vei fi tentata sa mananci tot ce iti pica in mana. Studiile arata ca persoanele foarte sresate au tendinta de a manca in special alimente bogate in grasimi, cum sunt produsele de fast food, chipsurile sau alte gustari sarate. Grasimile nesanatoase se depun imediat pe peretii vaselor de sange, provocand cresterea colesterolului.

1. Razi mai des

Hai ca ai trait sa o auzi si pe asta: rasul scade nivelul de colesterol din sange. Ei bine, da, este cat se poate de adevarat, deoarece in timp ce razi organismul tau produce hormoni ai fericirii, numiti endorfine. Acesti hormoni transmit o stare de bine catre creier, care preia mesajul si ordoneaza organismului sa reduca nivelul de cortizol, acest aliat de nadejde al stresului.

2. Plimba-te in aer liber

Plimbarile in aer liber te ajuta sa te relaxezi si iti distrag atentia de la lucrurile care te streseaza. Cu cat nivelul de stres este mai mic, cu atat scade si nivelul de colesterol. Desigur, acest lucru nu se va intampla dupa o singura plimbare prin parc sau dupa prima iesire la munte. Trebuie sa iti faci un obicei din a te plimba in aer liber in fiecare saptamana.

3. Mesteca guma

Guma de mestecat a fost aratata cu degetul mult timp, pentru faptul ca iti afecteaza stomacul si dantura, dar studiile au aratat ca lucurile nu sunt chiar atat de grave. De fapt, cercetatorii au ajuns la concluzia ca guma de mestecat este benefica in situatiile stresante deoarece te ajuta sa te relaxezi mai repede. Cum nu are grasimi si mai tine si de foame, guma de mestecat este un aliat de incredere in reducerea nivelului de colesterol.

4. Mananca sanatos

Daca stresul pune stapanire pe tine, combate-l cu alimente sanatoase. Constientizeaza faptul ca nu ai voie sa mananci alimente grase, sarate sau dulci si incearca sa le inlocuiesti cu gustari antistres perfecte: afine, iaurt, cereale integrale, seminte, nuci, migdale sau ciocolata neagra (3 patratele, nu mai mult).

5. Dormi bine

Incearca sa-ti creezi un program zilnic de somn, adica sa stabilesti o ora la care te culci. Este bine sa dormi cel putin 7 ore pe noapte, pentru ca organismul tau, inclusiv creierul, sa aiba timp sa se odihneasca. Studiile arata ca in timpul somnului, nivelul de stres este mult mai scazut, iar dimineata te trezesti cu o stare de bine. Cand ai o dispozitie de milioane, nu vei fi tentata sa mancanci alimente grase, ba dimpotriva, vei fi atrasa de alimentele foarte sanatoase. Fa-ti un obicei din a dormi mult si bine si nivelul de stres si cel de colesterol vor reveni la normal.

Articole recomandate

3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare 3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare
Pentru cei mai mulți dintre noi un zâmbet strălucitor înseamnă calea spre succes atât din punct de vedere social, cât și profesional. Un zâmbet alb și frumos este visul oricăruia dintre noi. Ei bine, în zilele noastre, există
Medicul Tudor Ciuhodaru: 10 sfaturi importante pentru persoanele alergice la ambrozie Medicul Tudor Ciuhodaru: 10 sfaturi importante pentru persoanele alergice la ambrozie
Medicul Tudor Ciuhodaru a atras atentia ca tot mai multe persoane ajung la spital din cauza alergiei la ambrozie. Doctorul spune ca aceasta reactie se poate agrava si uneori poate fi fatala. Pentru a ajuta cat mai multe persoane care sufera de aceasta afectiune, medicul a facut cateva recomandari
Cum poti scapa de acneea de pe spate. Remedii naturale cu rezultate rapide Cum poti scapa de acneea de pe spate. Remedii naturale cu rezultate rapide
Acneea este o afecțiune a pielii care apare din păcate în diferite părți ale corpului, atat pe fața, cat si piept, umeri sau spate. Pentru acneea de pe spate, care este cel mai dificil de tratat, exista mai multe solutii naturale, pe care le poti aplica chiar tu
Igiena intima: informatii si detalii esentiale pentru femeile de toate varstele Igiena intima: informatii si detalii esentiale pentru femeile de toate varstele
Igiena intima sta la baza unei vieti sanatoase pentru orice femeie. De aceea, educatia din sanul familiei si de la scoala este importanta pentru formarea obiceiurilor de zi cu zi. Industria de produse pentru igiena intima este variata, iar multe produse sunt folosite in exces sau intr-un mod
Cum iti dai seama ca esti infectat cu tulpina Delta. La cat timp apar simptomele si care sunt acestea Cum iti dai seama ca esti infectat cu tulpina Delta. La cat timp apar simptomele si care sunt acestea
Tulpina Delta a devenit dominanta in Romania, iar numarul infectiilor este intr-o crestere accelerata. Autoritatile au inceput sa raporteze deja peste 1000 de cazuri covid zilnic. Specialistii spun ca aceasta mutatie este mult mai contagioasa si, astfel, la un contact foarte rapid cu o persoana