Skip to article

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora
Intre stres si colesterol exista o legatura foarte puternica, pe care trebuie sa te straduiesti sa o distrugi de la bun inceput.

Daca lasi stresul sa convietuiasca in organismul tau, colesterolul se va infuria peste masura, iar nivelul lui va atinge cote alarmante.

De aici si pana la declansarea unor afectiuni mai grave nu este decat un pas, si acela mic de tot.


Esti tentata sa crezi ca trebuie sa iei cine stie ce masuri complicate pentru a combate stresul si colesterolul, dar sa stii ca nu este asa.

Este suficient sa faci gesturi mici si sa ai obiceiuri sanatoase pentru a reduce nivelul de stres si de colesterol.

Inainte de a vedea care sunt metodele prin care poti reduce stresul si colesterolul, am vrea sa-ti spunem de ce relatia lor este atat de puternica. Un nivel ridicat de stres determina organismul sa produca mai mult cortizol. Acesta este un hormon care transmite catre creier un mesaj inselator, acela ca iti este foame.

Prin urmare, vei fi tentata sa mananci tot ce iti pica in mana. Studiile arata ca persoanele foarte sresate au tendinta de a manca in special alimente bogate in grasimi, cum sunt produsele de fast food, chipsurile sau alte gustari sarate. Grasimile nesanatoase se depun imediat pe peretii vaselor de sange, provocand cresterea colesterolului.

1. Razi mai des

Hai ca ai trait sa o auzi si pe asta: rasul scade nivelul de colesterol din sange. Ei bine, da, este cat se poate de adevarat, deoarece in timp ce razi organismul tau produce hormoni ai fericirii, numiti endorfine. Acesti hormoni transmit o stare de bine catre creier, care preia mesajul si ordoneaza organismului sa reduca nivelul de cortizol, acest aliat de nadejde al stresului.

2. Plimba-te in aer liber

Plimbarile in aer liber te ajuta sa te relaxezi si iti distrag atentia de la lucrurile care te streseaza. Cu cat nivelul de stres este mai mic, cu atat scade si nivelul de colesterol. Desigur, acest lucru nu se va intampla dupa o singura plimbare prin parc sau dupa prima iesire la munte. Trebuie sa iti faci un obicei din a te plimba in aer liber in fiecare saptamana.

3. Mesteca guma

Guma de mestecat a fost aratata cu degetul mult timp, pentru faptul ca iti afecteaza stomacul si dantura, dar studiile au aratat ca lucurile nu sunt chiar atat de grave. De fapt, cercetatorii au ajuns la concluzia ca guma de mestecat este benefica in situatiile stresante deoarece te ajuta sa te relaxezi mai repede. Cum nu are grasimi si mai tine si de foame, guma de mestecat este un aliat de incredere in reducerea nivelului de colesterol.

4. Mananca sanatos

Daca stresul pune stapanire pe tine, combate-l cu alimente sanatoase. Constientizeaza faptul ca nu ai voie sa mananci alimente grase, sarate sau dulci si incearca sa le inlocuiesti cu gustari antistres perfecte: afine, iaurt, cereale integrale, seminte, nuci, migdale sau ciocolata neagra (3 patratele, nu mai mult).

5. Dormi bine

Incearca sa-ti creezi un program zilnic de somn, adica sa stabilesti o ora la care te culci. Este bine sa dormi cel putin 7 ore pe noapte, pentru ca organismul tau, inclusiv creierul, sa aiba timp sa se odihneasca. Studiile arata ca in timpul somnului, nivelul de stres este mult mai scazut, iar dimineata te trezesti cu o stare de bine. Cand ai o dispozitie de milioane, nu vei fi tentata sa mancanci alimente grase, ba dimpotriva, vei fi atrasa de alimentele foarte sanatoase. Fa-ti un obicei din a dormi mult si bine si nivelul de stres si cel de colesterol vor reveni la normal.

Articole recomandate

OMS recomanda purtarea mastii de protectie si in casa OMS recomanda purtarea mastii de protectie si in casa
Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a publicat o noua serie de recomandari in ceea ce priveste purtarea mastii de protectie. Expertii recomanda acum purtarea mastii si in interiorul locuintelor, atunci cand avem musafiri si nu se poate respecta distanta fizica sau daca incaperile nu sunt
Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake Cum iti poti da seama daca o masca de protectie este buna sau este un fake
Pentru consumatori este foarte dificil sa isi dea seama daca masca de protectie e care o cumpara este una neconforma sau un fake. Cei care trebuie sa fie foarte atenti la masti sunt agentii economici! In doar o luna, ANPC a scos de la vanzare peste 30 de milioane e masti de portectie.  Pentru
Treci natural peste sindromul premenstrual Treci natural peste sindromul premenstrual
Se estimează că 3 din 4 femei sunt afectate de o anumită formă a sindromului premenstrual la fiecare menstruație. Practic, fiecare femeie prezintă cel puțin un simptom al sindromului premenstrual în decursul vieții, iar vârful de incidență
Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID Cat timp sunt contagiosi bolnavii de COVID
Persoanele care se infecteaza cu coronavirus sunt contagioase timp de 9 zile de la aparitia simptomelor, arata datele celui mai recent studiu. Aceste rezultate subliniază importanţa autoizolării timp de cel puţin 10 zile. Autorul principal Muge Cevik, de la Universitatea din St
Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca? Persoanele vaccinate anti-Covid vor mai fi obligate sa poarte masca?
Persoanele care se vaccineaza impotriva COVID-19 trebuie sa mai poarte masca? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si le pun foarte multe persoane dupa ce s-a anuntat ca a fost realizat un vaccin.  Coordonatorul campaniei de vaccinare anti-COVID din România, Valeriu Gheorghita, a