Skip to article

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora

Intre stres si colesterol exista o legatura foarte puternica, pe care trebuie sa te straduiesti sa o distrugi de la bun inceput.

Daca lasi stresul sa convietuiasca in organismul tau, colesterolul se va infuria peste masura, iar nivelul lui va atinge cote alarmante.

De aici si pana la declansarea unor afectiuni mai grave nu este decat un pas, si acela mic de tot.


Esti tentata sa crezi ca trebuie sa iei cine stie ce masuri complicate pentru a combate stresul si colesterolul, dar sa stii ca nu este asa.

Este suficient sa faci gesturi mici si sa ai obiceiuri sanatoase pentru a reduce nivelul de stres si de colesterol.

Inainte de a vedea care sunt metodele prin care poti reduce stresul si colesterolul, am vrea sa-ti spunem de ce relatia lor este atat de puternica. Un nivel ridicat de stres determina organismul sa produca mai mult cortizol. Acesta este un hormon care transmite catre creier un mesaj inselator, acela ca iti este foame.

Prin urmare, vei fi tentata sa mananci tot ce iti pica in mana. Studiile arata ca persoanele foarte sresate au tendinta de a manca in special alimente bogate in grasimi, cum sunt produsele de fast food, chipsurile sau alte gustari sarate. Grasimile nesanatoase se depun imediat pe peretii vaselor de sange, provocand cresterea colesterolului.

1. Razi mai des

Hai ca ai trait sa o auzi si pe asta: rasul scade nivelul de colesterol din sange. Ei bine, da, este cat se poate de adevarat, deoarece in timp ce razi organismul tau produce hormoni ai fericirii, numiti endorfine. Acesti hormoni transmit o stare de bine catre creier, care preia mesajul si ordoneaza organismului sa reduca nivelul de cortizol, acest aliat de nadejde al stresului.

2. Plimba-te in aer liber

Plimbarile in aer liber te ajuta sa te relaxezi si iti distrag atentia de la lucrurile care te streseaza. Cu cat nivelul de stres este mai mic, cu atat scade si nivelul de colesterol. Desigur, acest lucru nu se va intampla dupa o singura plimbare prin parc sau dupa prima iesire la munte. Trebuie sa iti faci un obicei din a te plimba in aer liber in fiecare saptamana.

3. Mesteca guma

Guma de mestecat a fost aratata cu degetul mult timp, pentru faptul ca iti afecteaza stomacul si dantura, dar studiile au aratat ca lucurile nu sunt chiar atat de grave. De fapt, cercetatorii au ajuns la concluzia ca guma de mestecat este benefica in situatiile stresante deoarece te ajuta sa te relaxezi mai repede. Cum nu are grasimi si mai tine si de foame, guma de mestecat este un aliat de incredere in reducerea nivelului de colesterol.

4. Mananca sanatos

Daca stresul pune stapanire pe tine, combate-l cu alimente sanatoase. Constientizeaza faptul ca nu ai voie sa mananci alimente grase, sarate sau dulci si incearca sa le inlocuiesti cu gustari antistres perfecte: afine, iaurt, cereale integrale, seminte, nuci, migdale sau ciocolata neagra (3 patratele, nu mai mult).

5. Dormi bine

Incearca sa-ti creezi un program zilnic de somn, adica sa stabilesti o ora la care te culci. Este bine sa dormi cel putin 7 ore pe noapte, pentru ca organismul tau, inclusiv creierul, sa aiba timp sa se odihneasca. Studiile arata ca in timpul somnului, nivelul de stres este mult mai scazut, iar dimineata te trezesti cu o stare de bine. Cand ai o dispozitie de milioane, nu vei fi tentata sa mancanci alimente grase, ba dimpotriva, vei fi atrasa de alimentele foarte sanatoase. Fa-ti un obicei din a dormi mult si bine si nivelul de stres si cel de colesterol vor reveni la normal.

Articole recomandate

Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani
În toate etapele vieții noastre, avem nevoie de vitamine pentru a furniza substanțe nutritive organismului nostru. Atunci când o femeie atinge vârsta de 30 de ani, corpul ei se schimbă si are noi nevoi. De aceea, femeile ar trebui sa consume niste vitamine specifice
10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci 10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci
Prezervativul ramane cea mai buna protectie impotriva bolilor cu transmitere sexuala si a HIV. Studiile au demonstrat ca folosirea prezervativului reduce riscul de infectie cu HIV cu 80-93%. Insa pentru a fi sigur ca pastrezi riscul scazut de infectie este important nu doar sa folosesti
Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi
Cand ne intrebam ce ne face fericiti, in gand ne vin circumstante, posesiuni sau oamenii pe care ii iubim. In realitate, fericirea este o experienta chimica. Patru mari neurochimicale, hormoni si neurotransmitatori sunt responsabili de crearea senzatiilor si emotiilor pe care le asociem cu
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda