Skip to article

Stresul si colesterolul: 5 moduri simple de a reduce nivelul acestora

Intre stres si colesterol exista o legatura foarte puternica, pe care trebuie sa te straduiesti sa o distrugi de la bun inceput.

Daca lasi stresul sa convietuiasca in organismul tau, colesterolul se va infuria peste masura, iar nivelul lui va atinge cote alarmante.

De aici si pana la declansarea unor afectiuni mai grave nu este decat un pas, si acela mic de tot.


Esti tentata sa crezi ca trebuie sa iei cine stie ce masuri complicate pentru a combate stresul si colesterolul, dar sa stii ca nu este asa.

Este suficient sa faci gesturi mici si sa ai obiceiuri sanatoase pentru a reduce nivelul de stres si de colesterol.

Inainte de a vedea care sunt metodele prin care poti reduce stresul si colesterolul, am vrea sa-ti spunem de ce relatia lor este atat de puternica. Un nivel ridicat de stres determina organismul sa produca mai mult cortizol. Acesta este un hormon care transmite catre creier un mesaj inselator, acela ca iti este foame.

Prin urmare, vei fi tentata sa mananci tot ce iti pica in mana. Studiile arata ca persoanele foarte sresate au tendinta de a manca in special alimente bogate in grasimi, cum sunt produsele de fast food, chipsurile sau alte gustari sarate. Grasimile nesanatoase se depun imediat pe peretii vaselor de sange, provocand cresterea colesterolului.

1. Razi mai des

Hai ca ai trait sa o auzi si pe asta: rasul scade nivelul de colesterol din sange. Ei bine, da, este cat se poate de adevarat, deoarece in timp ce razi organismul tau produce hormoni ai fericirii, numiti endorfine. Acesti hormoni transmit o stare de bine catre creier, care preia mesajul si ordoneaza organismului sa reduca nivelul de cortizol, acest aliat de nadejde al stresului.

2. Plimba-te in aer liber

Plimbarile in aer liber te ajuta sa te relaxezi si iti distrag atentia de la lucrurile care te streseaza. Cu cat nivelul de stres este mai mic, cu atat scade si nivelul de colesterol. Desigur, acest lucru nu se va intampla dupa o singura plimbare prin parc sau dupa prima iesire la munte. Trebuie sa iti faci un obicei din a te plimba in aer liber in fiecare saptamana.

3. Mesteca guma

Guma de mestecat a fost aratata cu degetul mult timp, pentru faptul ca iti afecteaza stomacul si dantura, dar studiile au aratat ca lucurile nu sunt chiar atat de grave. De fapt, cercetatorii au ajuns la concluzia ca guma de mestecat este benefica in situatiile stresante deoarece te ajuta sa te relaxezi mai repede. Cum nu are grasimi si mai tine si de foame, guma de mestecat este un aliat de incredere in reducerea nivelului de colesterol.

4. Mananca sanatos

Daca stresul pune stapanire pe tine, combate-l cu alimente sanatoase. Constientizeaza faptul ca nu ai voie sa mananci alimente grase, sarate sau dulci si incearca sa le inlocuiesti cu gustari antistres perfecte: afine, iaurt, cereale integrale, seminte, nuci, migdale sau ciocolata neagra (3 patratele, nu mai mult).

5. Dormi bine

Incearca sa-ti creezi un program zilnic de somn, adica sa stabilesti o ora la care te culci. Este bine sa dormi cel putin 7 ore pe noapte, pentru ca organismul tau, inclusiv creierul, sa aiba timp sa se odihneasca. Studiile arata ca in timpul somnului, nivelul de stres este mult mai scazut, iar dimineata te trezesti cu o stare de bine. Cand ai o dispozitie de milioane, nu vei fi tentata sa mancanci alimente grase, ba dimpotriva, vei fi atrasa de alimentele foarte sanatoase. Fa-ti un obicei din a dormi mult si bine si nivelul de stres si cel de colesterol vor reveni la normal.

Articole recomandate

Somnul pierdut nu se poate recupera niciodata si mai si ingrasa. Iata ce spun cercetatorii Somnul pierdut nu se poate recupera niciodata si mai si ingrasa. Iata ce spun cercetatorii
Sa ai un somn sanatos este din ce in ce mai greu. Tinand cont de viata agitata pe care o avem, este dificil sa reusesti sa dormi 8 ore in fiecare noapte. Plecam tarziu de la serviciu, iar cand ajungem acasa gasim noi treburi casnice de facut sau pur si simplu ramanem prinsi in fata televizorului
Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua Oul, prieten sau dusman? Cand, cat si cum sa mananci oua
Ouale sunt un plus pentru o alimentatie sanatoasa, contin aminoacizi, vitamine, minerale si proteine. Totusi, ouale sunt bogate in colesterol si daca le mananci prea des, atunci poti avea probleme. Iata ce optiuni ai atunci cand vrei sa mananci oua, fara a avea probleme cu colesterolul din
Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul! Cum sa cresti rapid nivelul energiei. Nici cafeaua nu-si face atat de repede efectul!
Primul lucru la care te gandesti dimineata ca sa te trezesti este sa-ti faci o cafea. Dar stii cum sa cresti rapid nivelul energiei, fara sa bei cafea. Incearca aceste trucuri si vei vedea ca nici cafeaua nu-si face efectul atat de repede. Iata cum sa cresti rapid nivelul energiei.  1. Iesi la
Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE Pune usturoi sub perna si vei vedea ce se intampla. Efecte ULUITOARE
Multa lume se fereste de usturoi din cauza mirosului sau intepator. Insa toata lumea recunoaste ca adaugat o savoare deosebita mancarurilor. Poate nu stiai, dar usturoiul contine carbohidrati si proteine, minerale si vitamine esentiale sanatatii. Usturoiul pastreaza inima sanatoasa si protejeaza
Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda