Skip to article

Vitamine esentiale pentru femei

Vitamine esentiale pentru femei
Vitaminele sunt esentiale pentru dezvoltarea si sanatatea corpului. Daca nu ai un aport suficient dintr-o anumita vitamina, corpul nu va functiona asa cum trebuie, si vei fi predispusa la boli. Iata 8 vitamine esentiale pentru femeile de orice varsta!

1. Vitamina A

Beta-carotenul se transforma in organism in vitamina A, esentiala pentru sanatatea oaselor si a tesuturilor moi. Ea mentine pielea, dintii si ochii sanatosi. Vitamina A intareste sistemul imunitar si protejeaza vederea. Alimentele bogate in vitamina A sunt: laptele, galbenusul de ou, vegetalele cu frunze verzi, morcovii, pepenele rosu, portocalele.

2. Vitamina B6

Aceasta vitamina este cunoscuta si sub numele de piridoxina. Ea joaca un rol important in intarirea sistemului imunitar al organismului. Vitamina B6 regleaza hormonii, metabolismul si functionarea creierului. Alimente bogate in vitamina B6: carnea de pui, cerealele, fulgii de ovaz, avocado, banana.

3. Vitamina B9

Vitamina B9 este cunoscuta mai mult sub numele de acid folic. Acest acid este util pentru dezvoltarea sistemului nervos central, fiind un nutrient cheie in formarea ADN-ului si ARN-ului. Vitamina B9 este importanta pentru femei deoarece reduce promoveaza dezvoltarea normala a fatului. Deficienta de acid folic provoaca defecte la nastere si alterari ale ADN-ului ce duc la cancere. Acidul folic se gaseste in vegetalele cu frunze verzi, citrice, fasole, oua si ficat.

4. Vitamina B12

Vitamina B12 mai este numita si cianocobalamina. Ea este importanta pentru memorie si sistemul nervos, permitand diviziuni celulare corecte si sinteza proteinelor. Vitamina B12 este abundenta in lactate, oua, peste si carne.

5. Vitamina C

Vitamina C este binecunoscuta pentru efectele sale benefice asupra imunitatii. Ea ajuta la producerea de celule rosii si este utila in procesele de vindecare ale organismului. Vitamina C mareste gradul de alerta si puterea de concentrare datorita stimularii secretiei de noradrenalina. Vitamina C se afla in diferite fructe precum grepfrutul, kiwi, portocalele si capsunele. Ea este abundenta si in cartofi, broccoli si alte legume.

6. Vitamina D

Pe masura ce imbatranesti, poti dezvolta osteoporoza. Vitamina D previne pierderile osoase, contribuind la fomarea de oase si dinti puternici. De asemenea, ea este utila si pentru femeile care sufera de SPM (sindrom premenstrual), ajutand la reducerea simptomelor. Vitamina D previne cancerul de colon si artrita reumatoida. Surse bune pentru aceasta vitamina sunt laptele, ouale, pestele si soarele.

7. Vitamina E

Vitamina E este un antioxidant puternic pentru femei. Ea ajuta la cresterea parului si si la repararea tesuturilor. Se spune ca incetineste procesul de imbatranire corporala. Vitamina E repara unghiile, parul si pielea degradata. In plus, ea protejeaza ochii si ficatul. Vitamina E se gaseste in aproape toate fructele si legumele.

8. Vitamina K

Vitamina K este importanta deoarece ajuta la coagularea sangelui, prevenind bolile de inima, si la formarea de oase puternice. O poti gasi in broccoli, spanac, varza, ulei de soia si de peste.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum