Skip to article

Vitamine si minerale vitale care iti lipsesc din alimentatie

Chiar daca esti foarte atenta cu dieta ta, este foarte posibil sa nu oferi organismului tau cantitatea necesara de vitamine si minerale. Vitaminele A si E, calciul , fosfosrul si magneziul sunt nutrienti extrem de importanti care participa la numeorase procese ale metabolismului.

Micile schimbari in dieta te vor ajuta sa aduci un aport importat de vitamine si minerale, in stare naturala.

Vitamina E pentru piele sanatoasa

Ai nevoie de: 15 mg pe zi
Cat primesti: 6 mg pe zi.

Vitamina E este un antioxidant puternic care protejeaza celulele organismului uman. Le ajuta sa comunice unele cu celelalte si le protejeaza de efectele nocive ale razelor solare.

Daca organismul tau nu primeste suficiente cantitati de vitamina E este foarte posibil sa aiba dificultati si la absorbtia altor nutrienti importanti.

Ce sa consumi: 50 grame de seminte de floarea soarelui, atat simple, cat si in diverse salate 50 grame de germeni de grau pe care ii poti consuma cu un iaurt 10 ml ulei de masline, pe care sa il folosesti in salate 1 ardei rosu, taiat si servit in salate sau sosuri 250 grame boabe de fasole, cu diverse condimente sau telina.

Potasiu pentru nervi de otel

Ai nevoie de: 4700 mg pe zi
Cat primesti: 2,458 mg pe zi

Potasiul este benefic pentru functionarea corecta a sistemului nervos. Tonifica musculatura si pastreaza tensiunea arteriala la valori normale. Deficienta de potasiu duce la nervozitate, slabiciune si oboseala. Pentru a evita acest lucru este indicat sa consumi alimente bogate in potasiu si sa controlezi aportul de sodiu.

Aceste doua minerale trebuie sa aiba un nivel echilibrat in organism. Prea putin potasiu si prea mult sodiu poate cauza diverse probleme.

Ce sa consumi: 1 cartof copt, cu coaja, servit cu ceapa verde si iaurt 250 grame mazare, pregatita la aburi sau in salate 250 grame spanac gatit 250 grame linte, in salate sau supe 2 banane.

Calciu pentru oase puternice

Ai nevoie de: 1000 - 1200 mg pe zi
Cat primesti: 800 mg pe zi

Calciul este unul dintre cele mai importante minerale pentru un organism sanatos. Ajuta la dezvoltarea oaselor si reduce riscul de osteoporoza. Previne si numeroase afectiuni precum diabetul.

Ce sa consumi: 250 grame iaurt, pe care il poti servi cu fructe 100 grame sardine, cu oase, pe care le poti servi cu rosii sau salata 50 grame branza 100 grame tofu.

Vitamina A pentru vedere perfecta

Ai nevoie de: 700 mg pe zi
Cat primesti: 500 mg pe zi

Vitamina A este importanta pentru sanatatea ochilor, imbunatateste vederea nocturna si mentine tenul, gingiile si dintii sanatosi. Stimuleaza sistemul imunitar si lupta impotriva virusurilor. Vitamina A este benefica pentru functionarea corecta a creierului si sistemului nervos. Previne declinul mental in randul batranilor.

Ce sa consumi: 1 cartof dulce copt 50 grame dovleac, cu putina scortisoara 2 - 3 morcovi, cu de o portie de hummus 1 felie de pepene rosu 2 caise, cu cereale integrale.

Magneziu pentru energie

Ai nevoie de: 320 mg pe zi
Cat primesti: 250 mg pe zi

Magneziul este folosit pentru numeroase procese chimice ale organismului uman. Ofera energie si contribuie la buna functionare a celulelor. Tonifica sistemul nervos si muscular, intareste oasele si imbunatateste circulatia sangelui.

Ce sa consumi: 250 grame fasole neagra, fiarta sau in salata, cu patrunjel 30 grame nuci, presarate peste cerealele integrale 250 grame orez brun, alaturi de legume la gratar 50 grame migdale, simple sau cu o salata de fructe.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani Vitaminele de care au nevoie femeile dupa varsta de 30 de ani
În toate etapele vieții noastre, avem nevoie de vitamine pentru a furniza substanțe nutritive organismului nostru. Atunci când o femeie atinge vârsta de 30 de ani, corpul ei se schimbă si are noi nevoi. De aceea, femeile ar trebui sa consume niste vitamine specifice
10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci 10 greseli cu prezervativul pe care sa nu le faci
Prezervativul ramane cea mai buna protectie impotriva bolilor cu transmitere sexuala si a HIV. Studiile au demonstrat ca folosirea prezervativului reduce riscul de infectie cu HIV cu 80-93%. Insa pentru a fi sigur ca pastrezi riscul scazut de infectie este important nu doar sa folosesti
Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi Substantele chimice din creier care te fac fericit. Afla cum sa le activezi
Cand ne intrebam ce ne face fericiti, in gand ne vin circumstante, posesiuni sau oamenii pe care ii iubim. In realitate, fericirea este o experienta chimica. Patru mari neurochimicale, hormoni si neurotransmitatori sunt responsabili de crearea senzatiilor si emotiilor pe care le asociem cu
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda