Skip to article

Alimentele colorate sunt benefice pentru longevitate

O farfurie cu alimente cat mai diferite in plan cromatic este nu doar mai apetisanta, dar are si un rol benefic pentru sanatate. Specialistii incurajeaza oamenii sa consume alimente cat mai colorate pentru o viata mai lunga.

Conform Asociatiei Dietetice Americane, ar trebui consumate zilnic alimente care se incadreaza in spectrul de 5 culori: rosu, galben/portocaliu, verde, alb si albastru/mov. Aceasta teorie exista si la popoarele asiatice. Principiile asiatice includ recomandari pentru pastrarea unui echilibru in privinta acestor culori, echilibru care ar avea ca rezultat longevitatea.


Persoanele care vor sa traiasca cat mai mult ar trebui, asadar, sa introduca in alimentatia zilnica ingrediente care fac parte din paleta de 5 culori.

Se considera ca fiecare culoare are, in felul ei, anumite beneficii pentru sanatate. Cand mesele zilnice includ alimente (legume, fructe, nuci, cereale) cu aceste culori, organismul beneficiaza de vitamine si nutrienti care il protejeaza de anumite boli.

Rosu - beneficii

Pigmentii care dau culoarea alimentelor rosii contin compusi de flavonoide care lupta impotriva radicalilor liberi si previn deteriorarea celulelor. In pepenele rosu, struguri si rosii se gaseste licopen, un antioxidant despre care studiile arata ca reduce riscul de cancer de prostata. Capsunile, zmeura, rodiile amestecate in salate sau in cereale, sfecla rosie coapta, nectarinele, ciresele, merele, ardeii grasi, rubarba, tomatele sunt alte alimente benefice.

Portocaliu, galben

Pigmentii carotenoizi din dovleac inlatura radicalii liberi, imbunatatesc vederea si sistemul imunitar. Acelasi rol il indeplinesc si acidul folic si vitamina C existente in fructele citrice precum portocalele si lamaile. Alte alimente benefice pentru sanatate sunt cartofii dulci, porumbul, meiul, nautul, fasolea, caisele, mango, morcovii, papaya, piersicile, pepenele galben, rosiile galbene etc.

Verde

Pigmentul verde din legume si fructe reprezinta clorofila, care imbunatateste oxigenarea, circulatia si ajuta in detoxifierea organismului. Legume precum spanacul si broccoli contin luteina, un nutrient care reduce riscul de cataracta si lupta impotriva unei boli oftalmologice, degenerescenta maculara. Foloseste in preparate avocado, lime, seminte de dovleac, coriandru, ulei de masline, kiwi, sparanghel, secara, linte, fasole, struguri verzi, dovlecei, salata verde, castraveti, anghinare, ceapa verde etc.

Albastru, mov

Fructele de padure precum afinele si murele contin flavonoide care pastreaza sanatoase vasele de sange si micsoreaza riscul bolilor de inima. Aceleasi flavonoide impiedica pierderile de memorie pe termen scurt si au un rol in prevenirea cancerului. De aceea, in dieta zilnica este recomandat sa se gaseasca alimente precum: prune, ciuperci, varza rosie, orez negru salbatic, fasole neagra, alge marine, smochine, vinete etc.

Alb

Alimentele de culoare alba contin antioxidanti care ajuta la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului. Ceapa alba contine quercetina, un flavonoid cu proprietati antiinflamatorii. Este recomandat ca din dieta zilnica sa faca parte alimente precum: seminte de pin, pere, ridichi, usturoi, napi, conopida, ciuperci albe, soia, orez, fasole alba etc.

Autor: Elisa Costache

Sursa foto: agedefyingwomen.com

Articole recomandate

7 trucuri surprinzatoare pentru dinti mai albi si un zambet de milioane 7 trucuri surprinzatoare pentru dinti mai albi si un zambet de milioane
Cine nu o invidiaza pe Julia Roberts si al ei zambet de milioane? Daca vrei sa iei nota 10 la urmatorul control stomatologic, iata cateva sfaturi de la specialistii Ivillage.com   1. Bea o gura de ceai verde dupa fiecare masa Bacteriile din gura formeaza placa. La randul sau, placa produce
Contraindicatii scortisoara. Cine nu are voie sa se apropie de scortisoara. Ce efecte secundare are scortisoara Contraindicatii scortisoara. Cine nu are voie sa se apropie de scortisoara. Ce efecte secundare are scortisoara
Contraindicatii scortisoara. Scortisoara este un condiment-minune despre care se spune ca are foarte multe beneficii. Fie ca este sub forma de pudra, baton sau ulei esential, scortisoara stimuleaza memoria, ajuta la stoparea caderii parului, contribuie la scaderea numarului de kilograme.
100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat 10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat
Incepe vacanta, s-a incalzit afara, iar iesireile in natura vor fi din ce in ce mai dese. Numai ca petrecerile in iarba verde se pot sfarsi mai putin placut daca ne ies in cale neplacutele capuse. Daca ti se intampla sa fii muscat de o capusa, trebuie sa ajungi imediat la medic pentru ca aceasta sa
Cum sa-ti vopsesti parul singura Cum sa-ti vopsesti parul singura
Daca ai foarte mult par alb nu vrei sa cheltui foarte multi bani pentru a te vopsi la coafor, poti incerca sa-ti vopsesti parul singura. Iata cum sa-ti vopsesti parul singura! Intai de toate, asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie: vopsea la nuanta care trebuie (nu uita sa te asiguri ca numerele de pe
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda