Skip to article

Cate un aliment antiaging pentru tineretea fiecarei parti din corp

Cate un aliment antiaging pentru tineretea fiecarei parti din corp
De la cap la picioare, pentru fiecare parte a coprului exista anumite alimente benefice . Aceste alimente pot fi consumate la orice varsta, pentru a asigura aportul necesar de vitamine si nutrienti. Aceste alimente te vor ajuta sa iti pastrezi tineretea si starea de sanatate.

Iata mai jos alimente potrivite pentru fiecare parte a corpului tau:

Creier

De la varsta de 20 de ani, creierul uman, in special lobul frontal, se micsoreaza cu 2% la fiecare decada. Lobul frontal este responsabil de rezolvarea problemelor si de memoria de scurta durata.

Intr-un studiu din 2006 se arata ca persoanele care consuma frecvent legume prospete, in special salata verde sau varza, au un mental mai tanar cu cinci ani decat cei care nu au acest obicei.

Pentru stimularea creierului mai poti consuma si peste, cereale integrale, fructe de padure, ceai verde, avocado, oua, ciocolata amaruie, broccoli sau rosii.

Tractul gastro-intestinal

Pe masura ce imbatranim, celulele nervoase care controleaza muschii care transporta alimentele de-a lungul tractului digestiv se distrug treptat. Aceste celule sunt distruse in special in intestinul gros. Astfel, constipatia este o problema care apare in special in randul persoanelor mature.

Fibrele ajuta la stimularea tractului digestiv. Pentru un tract gastro-intestinal sanatos, barbatii trebuie sa consume 30 de grame de fibre pe zi, iar femeile 20 de grame. Pentru a asigura necesarul zilnic de fibre consuma paine si cereale integrale, fructe, legume si fasole.

Piele

Atunci cand avem 20 de ani, productia de colagen (o fibra care mentine tenul elastic) incetineste, iar celulele moarte dispar mai greu. Geneticca te poate ajuta sa iti mentii o piele tanara si proaspata si la 30 de ani, insa este indicat sa ajuti putin natura.

Licopenul si betacarotenul ajuta la anihilarea radicalilor liberi care contribuie la imbatranirea prematura a pielii.

Pentru un ten tanar si frumos consuma cartofi dulci, morcovi, pepene galben, salata verde, varza, rosii si pepene rosu. Pentru tineretea prelungita a tenului mai poti consumua si fructe de padure, prune, capsuni, somon, nuci si ulei de masline. Hidrateaza-te cu apa si ceai verde.

Masa musculara

Metabolismul incetineste cu aproape 2% in fiecare decada, dupa varsta de 30 de ani. Atunci cand suntem tineri, muschii ard de 10 ori mai multe calorii. Pe masura ce imbatranim metabolismul muscular incetineste.

Chiar daca iti mentii acelasi ritm de antrenamente fizice si consumi acelasi numar de calorii ca la tinerete, vei tinde sa acumulezi mai multe grasimi. Adauga in dieta alimente nutritive, cu un continut caloric scazut. Consuma oua, migdale, somon, iaurt, carne de vita si ulei de masline.

Ochi

Expunerea la radiatii UV si fum potduce la degenerarea oculara, una dintre principalele cauze ale orbirii. Pentru a stopa acest proces adopta o dieta alimentata bogata in antioxidanti. Alimentele bogate in vitaminele C si E, betacaroten, zinc si acizi grasi omega 3 sunt ideale pentru sanatatea ochilor.

Inima

De-a lungul timpului, artele cardiace se ingroasa, ducand la numeroase probleme cardiace. O dieta bogata in legume, fructe, cereale integrale, fasole, peste, carne de pui, lactate si ulei de masline este ideala pentru a preveni afectiunile cardiovasculare. Pentru sanatatea inimii mai poti consuma si un pahar de vin rosu.

Oase

Pe masura de imbatranim, celulele osoase devin din ce in ce mai putin active. Pentru a stopa acest proces consuma alimente bogate in calciu, vitamina D si vitamina K.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt