Skip to article

Secrete pentru a amana efectele imbatranirii

Secrete pentru a amana efectele imbatranirii
Preocuparea pentru a intarzia cat mai mult efectele imbatranirii asupra mintii si corpului nostru a devenit din ce in ce mai intensa in ultimii zeci de ani.

Cu ajutorul unui expert in acest domeniu, Henry S. Lodge, autorul cartii "Younger Next Year for Women", self.com a intocmit o lista cu cateva secrete pe care s-ar putea sa nu le stii.

1. Cate ore pe saptamana faci exercitii fizice?

Ideal: cel putin doua si jumatate.
Indiferent de tipul de miscare pe care il faci, chiar si daca este vorba doar de dans, activitatea fizica te ajuta sa iti mentii o greutate si o tensiune arteriala normale. Daca faci doua ore si jumatate de exercitii fizice pe saptamana, riscul de a muri in urmatorii 20 de ani scade cu 30%, potrivit unui studiu.

2. Ce indice de masa corporala ai?

Ideal: sub 25
Femeile care au un indice ce se incadreaza intre 18,5 si 22,9 au un risc de doua ori si jumatate mai mic de a face boli care au legatura cu inaintarea in varsta decat femeile supraponderale, sedentare.

3. Care este circumferinta taliei?

Ideal: mai putin de 88 de centimetri
O circumferinta care nu depaseste aceasta limita reduce riscul mortalitatii la femei cu 23%, comparativ cu circumferinte mai mari.

4. Care este nivelul total de colesterol?

Ideal: mai putin de 200 mg/dl
Daca ai 240 mg/dl riscul de a face boli de inima este dublu fata de cei care au sub 200 mg/dl. De asemenea, ai grija si la colesterolul "rau" (LDL); peste 160 este mare si poate creste riscul aparitiei unui accident vascular cerebral.

5. Ce cantitate de fibre consumi zilnic?

Ideal: 25 de grame
Cu fiecare 10 grame de fibre pe care le adaugi in alimentatia ta zilnica riscul de a dezvolta afectiuni coronariene scade cu 17%. Legumele si cerealele integrale se numara printre cele mai bogate surse de fibre. O jumatate de ceasca cu linte spre exemplu iti ofera aproximativ opt grame de fibre.

6. Cate ore dormi pe noapte?

Ideal: 7-8 ore
Daca dormi mai putin de sase ore pe noapte, riscul de a muri mai devreme creste cu 12%. In plus, daca dormi mai putin de sapte ore pot aparea dezechilibre in ce priveste nivelul hormonilor responsabili cu foamea si satietatea.

7. Ce tensiunea arteriala ai?

Ideal: sub 120/80 mm/HG
Orice nivel intre 120/80 si 139/89 indica o predispozitie la hipertensiune, care poate fi combatuta prin schimbari care sa reduca stresul si numarul de kilograme pe care il ai. Daca tensiunea este mai mare de 140/90 ar trebui sa mergi la un medic pentru monitorizari regulate.

8. Ai un animal de companie?

Ideal: ar trebui
Proprietarii de pisici au un risc cu 40% mai mic de a muri de atac de cord. Atat pisicile cat si cainii au rol in atenuarea sentimentului de singuratate si a depresiei.

9. Iei suplimente cu antioxidanti?

Ideal: ar trebui sa nu
Acestea ar putea intefera cu sistemul natural de aparare al organismului. De aceea, cel mai bine este sa ai o dieta bogata in antioxidanti, nu sa iei suplimente.

10. Cate bauturi alcoolice consumi zilnic?

Ideal: una singura
Alcoolul baut in cantitati moderate poate micsora riscul aparitiei unor afectiuni ale inimii, insa, in cantitati mari provoaca declansarea multor probleme. O singura bautura alcoolica pe zi inseamna aproximativ 140 de mililitri de vin sau 340 de mililitri de bere.

11. Fumezi?

Ideal: ar trebui sa nu
Fumatul poate provoca diabet, cancer, boli de plamani si, in plus, te face sa arati mai batran decat esti.

Sursa: Roxana

Articole recomandate

Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri