Skip to article

Secrete pentru a amana efectele imbatranirii

Secrete pentru a amana efectele imbatranirii
Preocuparea pentru a intarzia cat mai mult efectele imbatranirii asupra mintii si corpului nostru a devenit din ce in ce mai intensa in ultimii zeci de ani.

Cu ajutorul unui expert in acest domeniu, Henry S. Lodge, autorul cartii "Younger Next Year for Women", self.com a intocmit o lista cu cateva secrete pe care s-ar putea sa nu le stii.

1. Cate ore pe saptamana faci exercitii fizice?

Ideal: cel putin doua si jumatate.
Indiferent de tipul de miscare pe care il faci, chiar si daca este vorba doar de dans, activitatea fizica te ajuta sa iti mentii o greutate si o tensiune arteriala normale. Daca faci doua ore si jumatate de exercitii fizice pe saptamana, riscul de a muri in urmatorii 20 de ani scade cu 30%, potrivit unui studiu.

2. Ce indice de masa corporala ai?

Ideal: sub 25
Femeile care au un indice ce se incadreaza intre 18,5 si 22,9 au un risc de doua ori si jumatate mai mic de a face boli care au legatura cu inaintarea in varsta decat femeile supraponderale, sedentare.

3. Care este circumferinta taliei?

Ideal: mai putin de 88 de centimetri
O circumferinta care nu depaseste aceasta limita reduce riscul mortalitatii la femei cu 23%, comparativ cu circumferinte mai mari.

4. Care este nivelul total de colesterol?

Ideal: mai putin de 200 mg/dl
Daca ai 240 mg/dl riscul de a face boli de inima este dublu fata de cei care au sub 200 mg/dl. De asemenea, ai grija si la colesterolul "rau" (LDL); peste 160 este mare si poate creste riscul aparitiei unui accident vascular cerebral.

5. Ce cantitate de fibre consumi zilnic?

Ideal: 25 de grame
Cu fiecare 10 grame de fibre pe care le adaugi in alimentatia ta zilnica riscul de a dezvolta afectiuni coronariene scade cu 17%. Legumele si cerealele integrale se numara printre cele mai bogate surse de fibre. O jumatate de ceasca cu linte spre exemplu iti ofera aproximativ opt grame de fibre.

6. Cate ore dormi pe noapte?

Ideal: 7-8 ore
Daca dormi mai putin de sase ore pe noapte, riscul de a muri mai devreme creste cu 12%. In plus, daca dormi mai putin de sapte ore pot aparea dezechilibre in ce priveste nivelul hormonilor responsabili cu foamea si satietatea.

7. Ce tensiunea arteriala ai?

Ideal: sub 120/80 mm/HG
Orice nivel intre 120/80 si 139/89 indica o predispozitie la hipertensiune, care poate fi combatuta prin schimbari care sa reduca stresul si numarul de kilograme pe care il ai. Daca tensiunea este mai mare de 140/90 ar trebui sa mergi la un medic pentru monitorizari regulate.

8. Ai un animal de companie?

Ideal: ar trebui
Proprietarii de pisici au un risc cu 40% mai mic de a muri de atac de cord. Atat pisicile cat si cainii au rol in atenuarea sentimentului de singuratate si a depresiei.

9. Iei suplimente cu antioxidanti?

Ideal: ar trebui sa nu
Acestea ar putea intefera cu sistemul natural de aparare al organismului. De aceea, cel mai bine este sa ai o dieta bogata in antioxidanti, nu sa iei suplimente.

10. Cate bauturi alcoolice consumi zilnic?

Ideal: una singura
Alcoolul baut in cantitati moderate poate micsora riscul aparitiei unor afectiuni ale inimii, insa, in cantitati mari provoaca declansarea multor probleme. O singura bautura alcoolica pe zi inseamna aproximativ 140 de mililitri de vin sau 340 de mililitri de bere.

11. Fumezi?

Ideal: ar trebui sa nu
Fumatul poate provoca diabet, cancer, boli de plamani si, in plus, te face sa arati mai batran decat esti.

Sursa: Roxana

Articole recomandate

Simti ca ti-e frig mereu? 4 probleme de sanatate de care ai putea suferi Simti ca ti-e frig mereu? 4 probleme de sanatate de care ai putea suferi
Daca simti ca iti estef frig chiar si in zilele calduroase, este posibil sa te confrunti cu o problema de sanatate fara sa stii.  Mainile si picioarele reci  Daca simti ca ai picioarele si mainile reci mereu poate fi vorba despre o anemie, deoarece lipsa fierului in sange, principala
Cancerul pulmonar: primele simptome Cancerul pulmonar: primele simptome
Simptomele cancerului pulmonar se pot confunda usor cu cele altor boli respiratorii, cum ar fi emfizemul pulmonar, bronșita și pneumonia. În faza inițială a cancerului pulmonar nu există de obicei simptome prezente, ele apar doar atunci când este într-un
Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea
Vaccinul antigripal protejează împotriva diferitelor tipuri de virusuri gripale, responsabile de dezvoltarea gripei. Cu toate acestea, deoarece acest virus suferă mutații în timp, devine din ce în ce mai rezistent, astfel încât vaccinul trebuie refăcut
Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata
Arnica este o plantă medicinală utilizată pe scară largă pentru tratarea vânătăilor, durerilor reumatice și durerilor musculare, datorită potențialului său antiinflamator și proprietăților analgezice semnificative. Numele
Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune
Cel mai bun lucru pe care îl pot face fumătorii este să renunțe la fumat, dar realitatea este că mulți nu o fac. Fumătorii adulți, bărbați și femei, care continuă să fumeze pot alege o alternativă mai bună la fumat,