Skip to article

Pilates pentru un Abdomen si Spate puternic

Pilates pentru un Abdomen si Spate puternic
Abdomen plat, talie de invidiat, forma de clepsidra, patratele pe abdomen. Suna interesant? Normal. Cu totii ne gandim la un moment dat la asta. Insa stiti ce e mai important decat acele patratele? Sa avem un "CENTRU" puternic.

Ce inseamna "CENTRU"sau "CORE"?

In engleza, i se spune "CORE "> CORE" . Noi il numim "CENTRU" pentru ca ne referim la zona noastra de mijloc. Aceasta cuprinde zona abdominala, lombara si pelviana. Mai exact, diafragma (un muschi care ajuta la respiratie), transversul abdominal (cel mai profund muschi abdominal), dreptul abdominal (cel care se transforma in patratele!), oblicii (cei care dau aspect de "V"), multifizii (sunt muschii de o parte si de alta a coloanei, care se leaga direct de coloana) si planseul pelvian (sunt acei muschi care ne ajuta sa nu facem pe noi!).

De ce este important sa avem un "CORE" puternic?

Ancoreaza corpul.

Muschii core-ului actioneaza ca un corset sau ca niste schele care ne tin mijocul stabil si legat, atunci cand ne miscam. Si ca sa intelegem mai bine, haideti sa comparam corpul cu o macara. Pentru a putea cara greutati mari cu bratele sale fara sa se rastoarne, este necesar ca baza sa fie bine ancorata si suficient de puternica. Exact asa se intampla si cu corpul uman. Iar baza o constituie core-ul.

Core-ul puternic imbunatateste postura. Va mai amintiti cand va zicea mama sa stati drepti? Cat va lua sa stati asa? Maxim un minut, cu siguranta. Cu atat mai putin in ziua de azi, cand totul se invarte in jurul calculatoarelor si a birourilor si stam toti cocosati. Insa, gradul de constientizare a posturii, ia amploare. Acest lucru este imbucurator deoarece incepem sa intelegem ca o viata fara durere este o viata mai fericita. Asadar, daca facem exercitii pentru intarirea core-ului, vom avea o postura mai buna, fara dureri de spate. In plus, o postura corecta ajuta la detensionarea contracturilor, la o respiratie mai buna, la o digestie normala si in final la o stare buna de sanatate.

Scapi de durerile lombare. Cand muschii abdomenului sunt slabi, intestinele, trase de gravitatie, vor expanda peretele abdominal. Astfel, coloana lombara va fi si ea trasa in fata, micsorandu-se astfel spatiile intervertebrale posterioare. Astfel pot aparea lordoze exagerate, discopatii, hernii sau alte afectiuni care provoaca durere.

Te ajuta sa ai un echilibru mai bun.

Un core puternic, inseamna spate, abdomen "> spate, abdomen, pelvis, solduri puternice. Inseamna armonie. Acest lucru duce la un echilibru mai bun si la stabilitate, fie in sporturile pe care le practicam fie in activitatile zilnice. Toate miscarile fizice depind de muschii de baza.

Previne accidentarile. Muschii centrului, sunt importanti mai ales pentru sportivi. Daca sunt slabi, sportivul poate obosi mai repede, au mai putina rezistenta si se pot accidenta mai repede. Core-ul puternic, ne va ajuta sa transferam forte egale in tot corpul, astfel incat coloana vertebrala si articulatiile sa nu aiba de suferit.

Cum reusim sa intarim centrul, core-ul?

Cu ajutorul exercitiilor Pilates "> Pilates. Este singura forma de sport care are ca scop principal intarirea muschilor centrului sau casa puterii cum i se mai spune in pilates. Este printre putinele sporturi care se adreseaza oricarui tip uman: copii, femei barbati, adulti, varstnici, slabi sau grasi, indiferent de varsta, conditie fizica, stare de sanatate. Da, asa este, oricine poate face Pilates. Asta este frumusetea lui. Si, desi se concentreaza pe dezvoltarea unui centru puternic, Pilates dezvolta musculatura uniform, avand in vedere si cresterea flexibilitatii si a mobilitatii articulatiilor.

La ce sa te astepti daca vei practica Pilates?

Practica Pilates cu regularitate si vei vedea rezultatele pe corpul tau chiar dupa primele sedinte. Spatele va fi mai intarit, mai drept, iar musculatura corpului va fi tonifiata uniform. Talia se va subtia, abdomenul va fi mai plat, iar postura va fi mult imbunatatita. In plus, Pilates fiind o forma de sport cu impact redus, este recomandata si persoanelor care au probleme cu spatele sau cu articulatiile.

Pilates vs CORE

Cea mai buna combinatie pentru a fi flexibil, puternic si pentru a sta departe de dureri sau accidentari, care pot aparea din cauza activitatilor zilnice. Desi va putem descrie in mai multe pagini beneficiile unui trunchi puternic, va asiguram ca cel mai bun mod de a va convinge, este sa testati o sesiune de Pilates. Ne gasiti in fiecare zi de luni pana sambata la Centrul Salus (Zona Tineretului). Tot ce va putem garanta, este ca va merita!

Articole recomandate

Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri