Skip to article

Pilates pentru un Abdomen si Spate puternic

Abdomen plat, talie de invidiat, forma de clepsidra, patratele pe abdomen. Suna interesant? Normal. Cu totii ne gandim la un moment dat la asta. Insa stiti ce e mai important decat acele patratele? Sa avem un "CENTRU" puternic.

Ce inseamna "CENTRU"sau "CORE"?

In engleza, i se spune "CORE" . Noi il numim "CENTRU" pentru ca ne referim la zona noastra de mijloc. Aceasta cuprinde zona abdominala, lombara si pelviana. Mai exact, diafragma (un muschi care ajuta la respiratie), transversul abdominal (cel mai profund muschi abdominal), dreptul abdominal (cel care se transforma in patratele!), oblicii (cei care dau aspect de "V"), multifizii (sunt muschii de o parte si de alta a coloanei, care se leaga direct de coloana) si planseul pelvian (sunt acei muschi care ne ajuta sa nu facem pe noi!).

De ce este important sa avem un "CORE" puternic?

Ancoreaza corpul.

Muschii core-ului actioneaza ca un corset sau ca niste schele care ne tin mijocul stabil si legat, atunci cand ne miscam. Si ca sa intelegem mai bine, haideti sa comparam corpul cu o macara. Pentru a putea cara greutati mari cu bratele sale fara sa se rastoarne, este necesar ca baza sa fie bine ancorata si suficient de puternica. Exact asa se intampla si cu corpul uman. Iar baza o constituie core-ul.

Core-ul puternic imbunatateste postura. Va mai amintiti cand va zicea mama sa stati drepti? Cat va lua sa stati asa? Maxim un minut, cu siguranta. Cu atat mai putin in ziua de azi, cand totul se invarte in jurul calculatoarelor si a birourilor si stam toti cocosati. Insa, gradul de constientizare a posturii, ia amploare. Acest lucru este imbucurator deoarece incepem sa intelegem ca o viata fara durere este o viata mai fericita. Asadar, daca facem exercitii pentru intarirea core-ului, vom avea o postura mai buna, fara dureri de spate. In plus, o postura corecta ajuta la detensionarea contracturilor, la o respiratie mai buna, la o digestie normala si in final la o stare buna de sanatate.

Scapi de durerile lombare. Cand muschii abdomenului sunt slabi, intestinele, trase de gravitatie, vor expanda peretele abdominal. Astfel, coloana lombara va fi si ea trasa in fata, micsorandu-se astfel spatiile intervertebrale posterioare. Astfel pot aparea lordoze exagerate, discopatii, hernii sau alte afectiuni care provoaca durere.

Te ajuta sa ai un echilibru mai bun.

Un core puternic, inseamna spate, abdomen, pelvis, solduri puternice. Inseamna armonie. Acest lucru duce la un echilibru mai bun si la stabilitate, fie in sporturile pe care le practicam fie in activitatile zilnice. Toate miscarile fizice depind de muschii de baza.

Previne accidentarile. Muschii centrului, sunt importanti mai ales pentru sportivi. Daca sunt slabi, sportivul poate obosi mai repede, au mai putina rezistenta si se pot accidenta mai repede. Core-ul puternic, ne va ajuta sa transferam forte egale in tot corpul, astfel incat coloana vertebrala si articulatiile sa nu aiba de suferit.

Cum reusim sa intarim centrul, core-ul?

Cu ajutorul exercitiilor Pilates. Este singura forma de sport care are ca scop principal intarirea muschilor centrului sau casa puterii cum i se mai spune in pilates. Este printre putinele sporturi care se adreseaza oricarui tip uman: copii, femei barbati, adulti, varstnici, slabi sau grasi, indiferent de varsta, conditie fizica, stare de sanatate. Da, asa este, oricine poate face Pilates. Asta este frumusetea lui. Si, desi se concentreaza pe dezvoltarea unui centru puternic, Pilates dezvolta musculatura uniform, avand in vedere si cresterea flexibilitatii si a mobilitatii articulatiilor.

La ce sa te astepti daca vei practica Pilates?

Practica Pilates cu regularitate si vei vedea rezultatele pe corpul tau chiar dupa primele sedinte. Spatele va fi mai intarit, mai drept, iar musculatura corpului va fi tonifiata uniform. Talia se va subtia, abdomenul va fi mai plat, iar postura va fi mult imbunatatita. In plus, Pilates fiind o forma de sport cu impact redus, este recomandata si persoanelor care au probleme cu spatele sau cu articulatiile.

Pilates vs CORE

Cea mai buna combinatie pentru a fi flexibil, puternic si pentru a sta departe de dureri sau accidentari, care pot aparea din cauza activitatilor zilnice. Desi va putem descrie in mai multe pagini beneficiile unui trunchi puternic, va asiguram ca cel mai bun mod de a va convinge, este sa testati o sesiune de Pilates. Ne gasiti in fiecare zi de luni pana sambata la Centrul Salus (Zona Tineretului). Tot ce va putem garanta, este ca va merita!

Articole recomandate

Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale
Dureri de dinti. Carii, abcese, plombe cazute, toate acestea pot duce la dureri de masea insuportabile. Iata ce sa faci cand te doare maseaua. Acestea sunt cele mai bune remedii naturale pentru durerile de masea.  1. Ulei de cuisoare Cuisoarele sunt un remediu traditional pentru amortirea
Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat
Dupa cateva luni bune in care raceala doar te-a incercat, acum s-a lipit cu adevarat de tine. Nasul ti-e infundat, tusea abia daca te lasa sa lucrezi si sa dormi si, ca “meniul” sa fie complet, te-ai trezit si cu o durere suparatoare in gat. Asa ca, inainte de a porni la drum spre
1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata 1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata
Infectia urinara este una dintre cele mai des intalnite probleme de sanatate care apare in special la femei, peste 50% dintre acestea suferind cel putin o data in viata de infectie urinara. In peste 80% din cazuri, infectia este provocata de bacteria Escherichia coli ( E.coli ) si poate afecta
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda