Obiecte pe care le folosesti zi de zi, adevarate bombe cu bacterii. Vezi de ce trebuie sa te feresti!

Obiectele de pe biroul tau, precum tastatura, mouse-ul sau pixurile sunt contaminate cu sute de microbi si bacterii periculoase care pot duce la infectii seriose. Nici acasa lucrurile nu stau mai bine, masina de spalat, vasele murdare sau telecomanda sunt locurile perfecte pentru bacterii.

Telefonul mobil

Il folosesti zi de zi, ba chiar ai momente cand nu te desparti de el, dar stiai ca este plin de bacterii? Intr-un studiu recent, cercetatorii au descoperit ca aproape toate telefoanele mobile supuse testelor prezentatu bacterii periculoase pentru sanatate.

Unele telefoane aveau peste 1000 de tipuri de germeni, printre care E. coli, care pot duce la infectii si afectiuni serioase.

Germenii sunt transmisi mai departe din cauza igienei necorespunzatoare, in special in urma nesplarii mainilor dupa folosirea toaletei. Pot fi insa transmisi si prin stranut, alimente murdare sau atingerea mainilor.

Pe suprafete precum plasticul, acesti germeni pot supravietui de la cateva zile pana la cateva luni.

Tastatura si mouse-ul

Stiai ca tastatura si mouse-ul calculatorului poat adaposti mai multe bacterii decat colacul de la toaleta? Mouse-ul poate adaposti peste 1500 de microbi diferiti. Ceea ce nu este surprinzator, avand in vedere ca mai putin de 50% dintre angajati curata in mod frecvent aceste accesorii ale calculatorului.

Lucrurile se agraveaza atunci cand persoanele mananca in fata calculatorului. Resturile alimentare care ajung printre taste reprezinta un mediu extrem de propice pentru culturile de bacterii.

Prosoape

Tentatia de a folosi prosopul altei persoane este mare, in special atunci cand nu il gasesti pe al tau sau esti in vizita. Prosoapele sunt insa un mediu potrivit pentru dezvoltarea bacteriilor.

Atunci cand ne stergem, celulele moarte raman imbibate in prosop, ceea ce favorizeaza inmultirea bacteriilor.

Dispozitivele cu sapun

Pare incredibil, insa si dispozitivele cu sapun din baile de la serviciu sau restaurante adapostesc numeroase bacterii. Cele mai multe sunt contaminate cu bacterii fecale, iar in salile de sport situatia este si mai grava.

Creioane si pixuri

Una din cinci persoane obisnuieste sa roada capatul creionului sau al pixului. Asta inseamna ca bacteriile din cavitatea bucala sunt transmise mai departe prin intermediul acestor obiecte. Un creion sau un pix poate fi contaminat cu peste 2000 de bacterii periculoase.

Bacteriile din casa

Farfuriile murdare si alte recipiente folosite la pregatirea hranei sunt pline de E. Coli si salmonella. In baie, atunci cand nu acoperi vasul de toaleta cu capacul elibrezi in aer materii fecale. Aceste particule pot calatori pe o distanta de 1,8 metri, putand sa contamineze chiar periuta de dinti.

Buretele de spalat vase si lavetele pe care le folosesti pentru a sterge prin bucatarie sunt pline cu bacterii. Din 1.000 de astfel de obiecte testate, 10% aveau salmonella. Acestea sunt mereu umede, deci bacteriile se dezvolta liber pe ele.

Stiai ca intr-o bucatarie se afla mai multe E. Coli decat in toaleta? Ea se devolta foarte bine si in chiuveta din bucatarie. Chiuveta trebuie curatata cu un dezinfectant special pentru bucatarie. Se poate folosi si otet sau zeama de lamaie, acestea avand proprietatea de a distruge microorganismele daunatoare.

Dinti sanatosi si frumosi, pentru un zambet irezistibil, in doar sase pasi. E atat de simplu! Dinti sanatosi si frumosi, pentru un zambet irezistibil, in doar sase pasi. E atat de simplu!
Zambetul este ca o carte de vizita, mai ales pentru femei. Un zambet frumos te poate trasforma intr-o femeie irezistibila. Dar pentru un astfel de zambet, ingrijirea dintilor este obligatorie. Iata cateva secrete pentru o igiena orala de calitate. Dentistul poate sa mai astepte!Foloseste ata
6 reguli simple pentru un stil de viata sanatos 6 reguli simple pentru un stil de viata sanatos
Stilul de viata echilibrat, alimentatia sanatoasa, bazata pe consumul de fructe si legume, miscarea si socializarea sunt factori care previn imbatranirea prematura.Cu siguranta, ai si tu in preajma ta oameni care stralucesc mereu, sunt plini de viata si energie si pe care nu-i auzi niciodata sa se
Top 9 alimente sanatoase si ieftine Top 9 alimente sanatoase si ieftine
Multi dintre cei care isi doresc sa manance sanatos se lovesc de aceeasi problema: costa prea mult. Iar atunci cand esti student, lucrurile pot fi chiar mai complicate de atat.Prin urmare, descopera in continuare cateva dintre alimentele sanatoase pe care le poti include in alimentatia ta fara sa
Adopta o alimentatie sanatoasa, pentru un nivel scazut al colesterolului Adopta o alimentatie sanatoasa, pentru un nivel scazut al colesterolului
Recent, a avut loc campania de testare a nivelului colesterolului in randul romanilor, iar rezultatele arata ca 52% dintre persoanele testate aveau valori ale colesterolului care depasesc limita maxima. Ba mai mult, aproximativ 60% erau femei. Dieta zilnica este esentiala cand vorbim despre nivelul
Hainele spalate la temperaturi scazute, un adevarat pericol pentru sanatate Hainele spalate la temperaturi scazute, un adevarat pericol pentru sanatate
Petele de vin sau de sos de tomate au iesit de pe camasa ta, insa sunt cu adevarat curate hainele proaspat scoase din masina de spalat? Un studiu recent dezvaluie ca peste 80% din hainele noastre sunt contaminate cu bacerii periculoase precum E.coli sau Salmonella.Din dorinta de a trai intr-un
Statul pe scaun, inamicul sanatatii. Un obicei care ne pune in pericol viata! Statul pe scaun, inamicul sanatatii. Un obicei care ne pune in pericol viata!
Statul pe scaun, ore intregi, in fata calculatorului, a devenit o adevarata amenintare pentru sanatatea organismului nostru, chiar daca la prima vedere lucrurile nu par atat de grave. Daca ai sta mai mult timp pe scaun doar intr-o singra zi, problemele nu ar fi atat de mari, dar daca acesta este