Skip to article

7 alimente pe care trebuie sa le consumi pentru un sistem imunitar puternic

Se pare ca este nevoie de mai mult de un mar pe zi pentru a tine doctorul la distanta!

Cel putin acum, in plin sezon rece, cand gripa si raceala dau tarcoale, sistemul imunitar trebuie ajutat sa fie puternic cu ajutorul nutrientilor din alimentatie.

Asigura-te ca faci fata afectiunilor de sezon si nu numai cu ajutorul acestor 7 alimente minune pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai un sistem imunitar puternic.

1. Iaurt

Iaurtul contine probiotice, asa numitele "bacterii bune", care mentin sanatatea intestinelor si a tractului intestinal la cote optime. Un studiu al cercetatorilor austrieci a scos la iveala faptul ca o cantitate de aproximativ 200 de grame de iaurt pe zi este la fel de eficienta pentru intarirea imunitatii ca vitaminele aflate in suplimentele alimentare.

In alt studiu, de data aceasta suedez, arata ca cei care au baut suplimente cu un probiotic numit Lactobacillus reuteri, care impiedica inmultirea virusurilor caracteristice racelilor, au prezentat un risc cu 33% mai scazut de a se imbolnavi.

2. Usturoi

Usturoiul este alimentul ideal daca vrei sa tii raceala si gripa la distanta. In plus, antioxidantii din usturoi ajuta si la prevenirea mai multor tipuri de cancer. Unul dintre ingredientele cheie este alicina, care lupta impotriva infectiilor si a bacteriilor.

Un studiu britanic a relevat ca persoanele care au consumat extract de usturoi timp de 12 saptamani au prezentat un risc cu doua treimi mai scazut de a raci.

3. Banane

Nu te teme sa consumi cat mai multe banane in aceasta perioada. Pe langa faptul ca scad tensiunea arteriala si iti mentin pielea sanatoasa, bananele sunt bogate in vitamina B6, antioxidanti, potasiu si carbohidrati. Acestea protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi si diminueaza astfel riscul de cancer.

4. Portocale

Portocalele, alaturi de celelalte citrice - lamaile, lamaile verzi sau grepfrutul -, sunt o sursa bogata de vitamina C. Iar asta inseamna ca tu vei avea parte de protectie naturala impotriva racelii si gripei.

In plus, portocalele contin flavonoizi, care iti protejeaza inima si ajuta la scaderea colesterolului rau "LDL", favorizandu-l pe cel bun "HDL".

5. Cartofii dulci

Aceasta leguma asigura, in primul rand, pielii o buna protectie impotriva bacteriilor. Datorita continutului de betacaroten, pe care organismul il transforma in vitamina A, pielea ramane sanatoasa si tine la distanta virusurile si diferitele bacterii care provoaca infectii.

6. Ovaz

Ovazul contine beta-glucan, un tip de fibre cu proprietati antimicrobiene si antioxidante mai bune chiar si decat celebra echinaceea, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii norvegieni. Acest tip de cereale, la fel ca orzul, creste capacitatea de vindecare a ranilor, ajuta antibioticele sa isi faca efectul mai eficient si stimuleaza imunitatea.

7. Carnea de vita

Carnea de vita este prima sursa alimentara de zinc. Acest mineral ajuta in formarea anticorpilor, fiind necesar pentru dezvoltarea celulelor albe din sange, cele care recunosc si distrug bacteriile si virusurile.

Articole recomandate

Dieta cu portocale: slabesti, te detoxifiezi si iti cresti imunitatea! Dieta cu portocale: slabesti, te detoxifiezi si iti cresti imunitatea!
Renumite atat pentru bogatia de nutrieti, cat si pentru gustul aromat si proprietatile detoxifiante, portocalele sunt o sursa importanta de vitamina C, contribuie la intarirea sistemului imunitar, iti fac parul si pielea frumoase si, in plus, te ajuta sa slabesti.Desi poate nu ai mai auzit de ea
Alimentele cu vitamina C sunt aliatii unui sistem imunitar puternic Alimentele cu vitamina C sunt aliatii unui sistem imunitar puternic
In anotimpul rece, factorii externi determina o scadere a imunitatii organismului atat in cazul adultilor, cat si a celor mici. Copiii sunt mult mai sensibili la frig, de aceea este esential ca in aceasta perioada sa aiba o alimentatie echilibrata, bogata in vitamine.Conform studiilor citate de
Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate
In Postul Craciunului, cei care vor sa respecte traditiile trebuie sa renunte nu numai la carne ci si la produsele lactate. Insa, foarte multe persoane sunt speriate de faptul ca nu vor mai asigura necesarul de calciu organismului. Este cunoscuta importanta calciului in organism, fiind unul din
Postul Craciunului: Alimentatia corecta, ce nu trebuie sa ne lipseasca din dieta zilnica! Postul Craciunului: Alimentatia corecta, ce nu trebuie sa ne lipseasca din dieta zilnica!
Perioada a purificarii sufletesti, postul poate fi si un bun prilej pentru detoxifierea organismului sau, dimpotriva, o perioada in care luam in greutate si pierdem din energie. Asta in functie de dieta pe care alegem sa o respectam. Cel mai important lucru pe care trebuie sa il avem in vedere este
Aditivii alimentari, inamicii nevazuti din mancarea noastra. Cum ii eviti! Aditivii alimentari, inamicii nevazuti din mancarea noastra. Cum ii eviti!
Multi specialisti sunt de parere ca am fi mai sanatosi daca am manca precum bunicii nostri. Ce faci, insa, in viata de zi cu zi, cand trebuie sa cumperi alimentele de la magazin si nu le poti lua din gradina proprie? Cele mai multe produse din comert au tot felul de aditivi si reprezinta un
Sistemul imunitar: de ce e importanta detoxifierea la inceput de toamna Sistemul imunitar: de ce e importanta detoxifierea la inceput de toamna
Odata cu pasirea in mofturoasa toamna, este timpul pentru curatenia de sezon... din organism. Corpul tau trebuie curatat de toxine, iar sistemul imunitar revitalizat, pentru a se putea adapta schimbarilor de temperatura si a face fata radicalilor liberi si virusurilor care vor incerca sa il atace
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda