Skip to article

Acidul folic - o sursa de energie si dinamism

Acidul folic - o sursa de energie si dinamism
Cunoscut si sub numele de Vitamina B9, a fost extras din frunze de vegetale, spanac mai precis - aceasta vitamina hidrosubila a grupului B este o veritabila sursa de energie de dinamism.

Vitamina B9 isi pierde proprietetile la caldura si in mediile acide sau alcaline. Aidoma plantelor si microorganismelor, flora bacteriana intestinala a organismului uman poate sintetiza vitamina B9.

Doza zilnica recomandata este de 400 mcg. Adolescentii, femeile insarcinate si cele care alapteaza trebuie sa consume insa pana la 600 - 800 mcg pe zi.

Surse

Necesitatile corpului nostru sunt pe deplin satisfacute printr-o alimentatie echilibrata: legume verzi, sparanghel, spanac, varza, ca si portocale, mazare, rosii, grau, ou, ficat, migdale, lapte, branzeturi fermentate.

Roluri si caracteristici

Acidul folic - o sursa de energie si dinamism

Ajuta la formarea ADN-ului;

Actioneaza ca un factor de crestere;

Este indispensabil in formarea globulelor rosii deci, previne anemia;

Favorizeaza echilibrul emotional, diminueaza durerea;

Creste productia de lapte matern;

Previne aparitia cancerului la plamani, colon, uter;

Protejeaza organismul de bolile cardiovasculare si de accidentele vasculare cerebrale;

Protejeaza fatul de anomalii congenitale ce pot afecta creierul si coloana vertebrala.

Carenta de acid folic

Desi se gaseste in multe alimente, pot aparea carente mai ales la femeile insarcinate, la persoanele care folosesc medicamente precum contraceptive orale, aspirina, barbiturice, antibiotice, antiinflamatoare nesteroidiene (acidul folic nu este absorbit in intestin).

Acidul folic poate fi distrus in timpul prepararii iar simptomele carentei de vitamina B9 sunt anemia, diareea, ulceratii intestinale, astenia, depresia.

Excesul de acid folic

Dozele mari nu creeaza nici o problema organismului uman. O cantitate importanta de vitamina B9 poate "ascunde" un deficit de vitamina B12. Trebuie supravegheat aportul ambelor vitamine, mai ales in cazul viitoarelor mame si al vegetarienilor.

Atentie!

Marii consumatori de alcool risca sa piarda acidul folic din organism;

In combinatie cu alte vitamine din complexul B acidul folic intareste sistemul imunitar.

Suplimentele importante de vitamina B9, au un efect benefic pentru epiderma depigmentata si inlatura stresul si anxietatea.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!