Skip to article

Alimente care imbunatatesc memoria

Ai momente cand crezi ca-ti pierzi mintile? Uiti diverse lucruri?

Nu este un secret faptul ca exista alimente si suplimente care sunt benefice pentru inima, insa stiai ca exista alimente, suplimente si exercitii care ajuta si la imbunatatirea activitatii cerebrale? Iata cateva exemple de astfel de alimente benefice.

Afinele

Studiile au aratat ca un consum zilnic de afine incetineste deteriorarea memoriei care, de obicei, este asociata cu imbatranirea.

Anumite componente din afine previn deteriorarea neuronilor.

Capsunile

Capsunile ajuta la protejarea creierului si la mentinerea memoriei. Studiile au aratat ca animalele care consuma zilnic extracte de capsuni, spanac si afine isi imbunatatesc semnificativ memoria pe termen scurt.

Spanacul

Spanacul contine foarte multe substante anti-inflamatoare si antioxidanti care imcetinesc imbatranirea creierului si ajuta memoria.

Pestele si uleiul de peste

Alimente care imbunatatesc memoria

Bunica ta avea dreptate - pestele este, intr-adevar, hrana pentru creier.

Peste 60% din greutatea creierului este compusa din grasimi, si cea mai mare parte este la fel cu cea gasita in carnea de peste. Satatoasele grasimi omega-3 din carnea de peste si din uleiul de peste, sunt incorporate in membranele celulelor facand ca informatia transmisa de neuroni sa circule mai usor catre celule.

Nivelurile scazute de omega-3 sunt asociate cu pierderile de memorie, cu depresia si cu alte tulburari neuronale.

Ouale

Galbenusul de ou este foarte bogat in vitamina B, unul din cei mai importanti nutrienti pentru sanatatea creierului. Acest aliment ajuta memoria, invatarea si gandirea.

Este recomandat femeilor insarcinate deoarece ajuta la dezvoltarea creierului fatului, si la mentinerea flexibilitatii membranei celulelor.

Ginko Biloba

Cateva studii asupra acestei faimoase plante au dus la concluzia ca aceasta imbunatateste semnificativ gandirea.

Extractele din aceasta planta reduc dezvoltarea dementei si ajuta memoria. Cel mai important, extractul din frunzele de bilboa imbunatateste circulatia sangelui mai ales la nivelul creierului, contine antioxidanti si prodejaza celulele.

Exercitiile fizice

Exercitiile fizice sunt foarte importante pentru sanatatea fizica, dar si pentru cea psihica, reducand nivelul de stres. Studiile au aratata ca exercitiile previn boli precum Alzheimer sau dementa.


Articole recomandate

Afla ce afectiuni poti trata cu urzici Afla ce afectiuni poti trata cu urzici
Plantele “intepatoare” au numeroase beneficii pentru sanatate. Urzicile trateaza de la dureri articulare la caderea parului, de la infectii urinare la oboseala. Urzicile contin minerale (calciul, magneziu, potasiu, sulf, zinc, siliciu si o importanta cantitate de fier), vitamine (mai
BUSUIOCUL: 6 efecte magice si vindecatoare BUSUIOCUL: 6 efecte magice si vindecatoare
Busuiocul este o planta originara din India, cunoscuta si folosita inca in urma cu 3 milenii, si care s-a bucurat de o raspandire rapida in toata lumea. La indieni, se spune despre busuioc ca este planta lui Krishna si a lui Vishnu. Bunii hindusi nu se culca fara o ramurica de busuioc pusa pe
Bicarbonat de sodiu. 13 retete traditionale pentru diverse boli Bicarbonat de sodiu. 13 retete traditionale pentru diverse boli
Utilizezi cu siguranta bicarbonatul de sodiu de multe ori in bucatarie. Dar stiai ca poti prepara mai multe remedii naturale pentru diverse boli? Bicarbonat de sodiu. Iata 13 retete traditionale pentru diverse boli 1. Intr-un pahar de apa calda se pune 1 lingurita de bicarbonat. Se bea pe parcursul
5 probleme de sanatate pe care PLANSUL le poate rezolva 5 probleme de sanatate pe care PLANSUL le poate rezolva
Femeile din SUA plang de aproximativ 3,5 ori pe lună, în timp ce bărbații de aproximativ 1,9 ori pe lună, potrivit datelor. Cu toate acestea, societatea vede adesea plânsul ca un semn al slăbiciunii. Dar dacă simțiți că trebuie sa plangi
Cum sa tii herpesul sub control cu remedii naturale Cum sa tii herpesul sub control cu remedii naturale
Herpesul se poate activa oricand odata de a intrat in organismul virusul care il produce. El ramane in stare “latenta” in celulele nervoase, pana cand ceva (stres, oboseala, expunere la soare etc.) il “trezeste. Cercetatorii au descoperit ca unele alimente contribuie la activarea
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda