Skip to article

Alimente pentru sanatatea inimii

Termenul Boli Cardiovasculare (BCV) desemneaza un grup de afectiuni ale inimii si vaselor sangvine. BCV sau bolile de inima reprezinta una din principalele cauze ale mortalitatii la nivel mondial. Vestea buna este insa ca acestea pot fi prevenite si tratate.

Factori de risc pentru bolile cardiovasculare:

Fumatul
Alimentatia bogata in grasimi saturate
Inactivitatea fizica
Stresul
Istoricul familiei in ceea ce priveste bolile de inima
Greutatea aA€A" risc mai ridicat pentru persoanele supraponderale sau obeze
Afectiunile medicale, cum ar fi tensiunea arteriala, nivelul crescut al colesterolului in sange si diabetul
Varsta aA€A" riscul creste odata cu inaintarea in varsta
Sexul aA€A" barbatii prezinta un risc mai ridicat.

Sfaturi pentru sanatatea inimii:

Consum zero de tigari

Daca nu fumati sau daca renuntati la tigari, riscul bolilor de inima scade. Acest lucru va ajuta si la cresterea nivelului de colesterol HDL sau colesterol "bun" in sange. Daca nu fumati, nu doar riscul de a suferi un atac cerebral sau atac de cord este mai scazut, dar si acela de a dezvolta anumite forme de cancer.

Consumati alimente sanatoase

Dr. Emanuela Soare, Specialist MAGGI in nutritie spune ca in cadrul unei diete echilibrate, ar trebui sa ne bucuram de alimente din toate grupele alimentare (legume & fructe, cereale, lapte & produse alternative, carne & produse alternative) si sa alegem mai des alimente cu continut redus in grasimi.

Incepeti sau continuati sa faceti miscare

Incercati sa includeti 30-60 minute cumulate de activitate fizica pe zi, pentru a va mentine inima in forma si a va simti excelent!

Mergeti cu regularitate la medic

Medicul va poate testa nivelul de colesterol in sange si alte lipide pentru a monitoriza anumiti factori de risc pentru bolile de inima. Va poate testa si pentru diabet, unul din factorii de risc in dezvoltarea bolilor de inima.

Faceti alegeri care favorizeaza sanatatea inimii

Mesele nutritive, echilibrate si gustarile sanatoase pot reduce riscul de boli de inima si atac cerebral pentru ca ajuta la cresterea aportului de nutrienti buni pentru sanatatea inimii, gestionarea greutatii, tensiunii arteriale, controlarea nivelurilor de zahar in sange si scaderea nivelului de colesterol.

Incercati sa includeti alimente din cele patru grupe de alimente: legume si fructe, produse din cereale integrale, lactate cu continut scazut de grasimi si produse alternative, precum si carne slaba si produse alternative.

Se recomanda consumul redus de alimente bogate in grasimi si zahar si reducerea portiilor la masa. Fiti atenti la cantitatea de sare consumata in fiecare zi si incercati sa luati solnita de pe masa. Includeti multe alimente cu continut de fibre si incercati sa consumati peste de cel putin doua ori pe saptamana.

Informatii referitoare la retete ingenioase si de sezon pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, puteti gasi accesand www.maggi.ro.

Articole recomandate

Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman Intre ce ore functioneaza cel mai bine organele corpului uman
Totul in jurul nostru se reteta ciclic: secundele, minutele, orele, zilele, anii, anotimpurile, somnul, respiratia, bataile inimii. Viata e formata  dintr-o intreaga gama de cicluri care creeaza o adevarata simfonie. Daca reusim sa mentinem un ritm corect in interiorul si in afara noastra,
ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza ZMEURUL - un aliat al femeii de la pubertate la menopauza
Probleme la nivelul aparatului genital feminin pot să apară încă de la pubertate, care poate fi precoce sau întârziată. Ulterior în viața femeii, frecvent apar tulburările de ciclu menstrual, iar sindromul premenstrual este deseori dificil de
Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera? Cum ne ingrijim sanatatea cu migdale si suc de aloe vera?
Întreținerea sănătății ar trebui să facă parte din obiceiurile noastre zilnice, deoarece poate fi considerată singura bogăție a noastră. De cele mai multe ori ne gândim la starea sănătății doar atunci când se
Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate Laptisorul de matca - sursa remediilor pentru sanatate
In cunostintele majoritatii oamenilor, produsele apicole benefice se rezuma aproximativ la mierea de albine si propolis. Stupul de albine are parte de organizare, astfel in cadrul unei colonii de albine mierea reprezinta doar produsul muncii zilnice. Pe langa miere si propolis ce este utilizat cu
12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda