Skip to article

Cum iti mentii creierul in forma?

Fie ca esti treaza sau dormi, creierul tau munceste fara incetare.

Dar chiar si el se plictiseste uneori de aceeasi rutina zilnica.


Daca nu ai grija sa il antrenezi si sa il mentii constant in forma, va intra intr-o stare de monotomie, din care ar putea rezulta usor amnezii usoare sau chiar pierderi de memorie importante, care pot deveni frustrante si pot afecta calitatea vietii.

Daca ai grija sa ai un creier sanatos si puternic, sa il si "distrezi" din cand in cand prin metode amuzante, dar sa il si hranesti cu alimente si sa il antrenezi prin miscare, vei avea parte de memorie excelenta, putere de concentrare si atentie, dar si de o minte ascutita si agera!

Fa pauze de jocuri de stimulare a creieruluu!

Cand vine vorba de creier si functiile lui, unul dintre factorii cel mai adesea neglijati este stimularea mentala. Aceasta trebuie facuta in mod organizat si zilnic si consta in adoptarea unor joculete scurte, dar eficiente in dezvoltarea functiilor cognitive.

Jocurile la indemana care ajuta creierul sa se mentina in "forma" si sa devii mai inteligenta sau sa ai o minte agera si ascutita sunt cuvintele incrucisate, sudoku sau puzzle-urile.

Mananca inteligent !

Exista mai multe alimente care ajuta la stimularea creierului, insa pestele este unul dintre cele mai importante. Nu trebuie sa exagerezi cu consumul lui, dar specialistii sustin ca daca il introduci in meniu o data pe saptamana, creierul are numai de benficiat. Opteaza pentru peste gras si bogat in acizi grasi Omega 3 - somon, ton, sardine etc.

S-a demonstrat ca pestele scade cu pana la 60% riscul de Alzheimer si ajuta la imbunatatirea activitatii cognitive.

Poti opta si pentru alte alimente care fac parte dintr-o dieta echilibrata pe care trebuie sa o adopti zilnic:

- oua;
- cereale integrale;
- fructe de padure;
- legume colorate;
- legume boabe etc;
- lactate etc.

Fa sport zilnic!

Pe langa efectele de remodelare corporala, activitatea fizica este recunoscuta pentru o multime de alte beneficii, printre care si imbunatatirea activitatii cerebrale.

De exemplu, activitatea cardiovasculara oxigeneaza sangele si imbunatateste circulatia sanguina catre creier, ceea ce asigura o functionare adecvata a acestuia.

Fii activa din punct de vedere social!

Intalnirile cu prietenii si intrunirile frecvente cu familia asigura o sanatate emotionala buna. Specialistii sunt de parere ca interactiunile sociale sunt un fel de exercitiu mental care contribuie la dezvoltarea unei activitati cognitive crescute. In plus, intalnirile cu pritenii si momentele in familie asigura o stare de relaxare si liniste, prevenind aparitia depresiei si reducand nivelul de anxietate si stres.

Dormi suficient!

Somnul este esential in asigurarea unei functii cerebrale optime. Este important sa te odihnesti suficient si sa respecti numarul de ore se somn zilnic recomandat de medici. Adultii trebuie sa doarma in jur de 8 ore pe noapte, dar se poate sa fie si in jur de 6-7, daca somnul este de calitate si odihnitor, fara intreruperi si alte tulburari.

Si somnul de dupa-amiaza ajuta la imbunatatirea activitatii creierului. Specialistii au descoperit ca si un pui de somn de mai putin de 6 minute poate imbunatati semnificativ memoria.

Autor: Daniela Ganciu

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza