Skip to article

Cum sa te odihnesti bine de sarbatori

Cum sa te odihnesti bine de sarbatori
Vrei sarbatori fericite, dar cu toate petrecerile din preajma lor, stresul generat de cumparaturile de Craciun si toata agitatia sarbatorilor, ajungi sa acumulezi foarte multa oboseala. De aceea este foarte important ca de sarbatori sa ne si odihnim.

Iata cateva sfaturi pentru a dormi mai bine in perioadele de relaxare dintre sarbatori.

Citeste o carte buna inainte de a merge la culcare

Daca la copii functioneaza citirea unei povesti inainte de culcare de ce nu ar functiona si la noi. Inainte de a stinge luminile citeste cateva pagini dintr-o carte buna si vei observa ca te va face sa adormi. Nu citi lucruri legate de munca, pentru ca te vor tine treaza toata noaptea. Alege ceva care sa-ti ajute mintea sa se inchida inainte de a pune capul pe perna. In plus, in timp ce citesti pune in surdina si niste muzica clasica.

Lasa fursecurile pentru Mos Craciun

Petrecerile de sarbatori, cosurile cu bunatati si fursecurile calde aA€A" toate vin navala de sarbatori, dar trebuie sa stii ca dulciurile iti pot perturba somnul, prin faptul ca nu te lasa sa adormi. Ceea ce facem in timpul zilei ne influenteaza somnul. Consuma carbohidrati simpli cu o ora si 45 de minute inainte de ora de culcare, de exemplu cateva legume sau niste biscuiti cu grau. Un pahar cu apa sau lapte cald te va alina si te va face sa adormi mai repede. Tot ce aceasta idee este bine sa nu consumi alcool cu 3 ore inainte de culcare.

Contraataca stresul sarbatorilor cu meditatia

Alergatul din magazin in magazin pentru gasirea cadourilor perfecte iti poate da adevarate batai de cap, iar pregatitul mesei de Craciun te poate epuiza, asa ca trebuie neaparat sa-ti aloci cateva minute in zilele agitate pentru a medita. Putina yoga usoara, cateva exercitii de stretching si meditatie inainte de ora de culcare te vor calma si te vor face sa dormi mai bine.

Ce faci cand dormi la rude de sarbatori

Somnul iti este afectat cel mai mult atunci cand trebuie sa dormi in alt pat decat al tau. Daca dormi peste noapte la rude, in primul rand ia-ti perna cu tine, mai ales daca ai o perna super conforbatila fara de care nu poti sa dormi bine. In plus, nu uita sa faci exercitii intre orele 17 si 19, mai ales ca acest lucru iti va imbunatati calitatea somnului. Nu trebuie sa faci exercitii chiar inainte sa te culci, caci vei adormi greu si vei avea un somn agitat.

Pune somnul pe lista lucrurilor de facut in 2013

Scrie-ti pe o lista lucrurile pe care vrei sa le faci in noul an si adauga o ora in plus de somn pe noapte. Adultii au nevoie in general de 7.5 sau 8.5 ore de somn pe noapte, suficient cat sa fie energici si productivi o zi intreaga.

Articole recomandate

Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B Modificari majore ale simptomelor COVID-19: boala ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B
Carmen Dorabat, managerul Spitalului de Boli Infectioase din Iasi, sustine ca boala provocata de coronavirus ar putea fi cronica precum HIV sau Hepatita B, potrivit Mediafax. Medicii au sesizat modificari majore ale simptomelor infectiei cu coronavirus, iar multi dintre pacienti prezinta probleme
Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie