Skip to article

Cum sa te racoresti pe canicula: tehnici ayurveda care functioneaza

Cum sa te racoresti pe canicula
A venit vara si te ia ameteala numai cand te gandesti ca urmeaza trei luni de canicula, cu temperaturi insuportabile care nu te vor lasa sa te odihnesti si iti vor face viata un calvar. Singura alinare e vacanta care te asteapta, insa pana atunci trebuie sa suporti aerul incins. Invata si tu de la stravechii indieni medicina traditionala si racoreste-te cu cap.

Iata cateva tehnici de ayurveda care functioneaza.

Ayurveda este medicina traditionala indiana si o forma de medicina alternativa. Potrivit acesteia, tu te afli acum intr-o relatie mai puternica cu focul si apa timp de trei luni, iunie, iulie si august, cat dureaza vara. In Ayurveda corpul tau este alcatuit de cele cinci elemente primare: pamant, apa, foc, aer si eter. Luate pe rand, fiecare din aceste elemente exprima cate ceva. Aceste cinci elemente sunt organizate in trei moduri (dosha): vata (aer si eter), pitta (foc si apa), kapha (pamant si apa).

Potrivit Ayurveda, vara este sezonul Pittei, adica al focului si al apei, de aceea atunci cand vei invata cum sa mananci si cum sa reactionezi vei putea sa gasesti un echilibru intre cele doua elemente din corpul tau si te vei simti mai racorita si mai proaspata pe timpul celor 3 luni.

Alimente care te racoresc

Cele mai bune alimente si condimente pe care le poti include in alimentatia ta din aceasta perioada sunt pepenii, nucile de cocos, menta, sucul din fructe de vara, fructe de sezon, chimenul dulce, turmericul, coriandrul si aloe vera.

Pe langa faptul ca sunt gustoase, aceste alimente iti aduc si nenumarate beneficii pentru sanatate. De exemplu, chimenul dulce reduce inflamatiile si roseata cauzata de excesul de caldura, menta ajuta pielea si te racoreste, turmericul curata ficatul si purifica sangele. In aceasta perioada este recomandat sa eviti mancarurile iuti, dar si pe cele cu grasime intrucat vor creste temperatura corpului si te vor face sa transpiri mai mult.

Exercitii de yoga

Chiar daca afara este cald, trebuie sa faci sport regulat. Insa exercitiile pe care le practici trebuie sa fie in concordanta cu timpul anului. Astfel, vara cel mai bine este sa inoti si sa practici o forma mai usoara de yoga. Daca, de exemplu, iti place sa alergi, incearca sa o faci mai dimineata, cand temperaturile sunt mai scazute.

Exista cateva pozitii usoare, cum este cea numita "salutul lunii", care iti permit sa respiri si sa faci exercitiile intr-un mod placut chiar si pe caldura.

Masajul racoritor

Masajul cu ulei face parte din rutina ayurvedica. Acum, pentru ca este vara, trebuie sa folosesti un ulei facut din plante racoritoare, cum este cel facut din brahmi (planta tonica antistres) si din ulei de nuca de cocos. Maseaza-te dimineata, inainte de dus, dupa ce ai incalzit putin sticla de ulei.

Foloseste-te de toata palma si efectueaza miscari circulare in zona capului si a incheieturilor si miscari longitudinale la gat sau pe brate. Te poti masa chiar si pe scalp, asigurandu-ti astfel un somn mai linistit pe temperaturile caniculare care se inregistreaza noaptea.

Articole recomandate

Ghimbirul cu miere, tratamentul miraculos pentru sanatate Ghimbirul cu miere, tratamentul miraculos pentru sanatate
Ghimbirul si mierea sunt doua produse naturale cu o multime de beneficii asupra sanatatii.Cand sunt combinate, dau nastere unui remediu naturist in tratarea si preventia unui numar ridicat de afectiuni, in special datorita mierii care potenteaza actiunea benefica a ghimbirului.Afla, in continuare,
Sucul de spanac: 8 beneficii pentru sanatate Sucul de spanac: 8 beneficii pentru sanatate
Stiai ca sucul este o forma mai gustoasa si mai nutritiva de a consuma frunzele de spanac? Cu siguranta ai auzit de numeroasele beneficii pe care leguma preferata a lui Popeye Marinarul le aduce sanatatii, prin complexul de vitamine B, C, E, A, K si mineralele (calciu, magneziu, mangan, sodiu,
6 fructe acre, benefice pentru sanatate 6 fructe acre, benefice pentru sanatate
Vara este sezonul fructelor, insa fructe nu inseamna numai caise, cirese, pepene sau capsuni. Desi gustul lor nu este intotdeauna chiar placut, fructele dulci-acrisoare sunt pline de beneficii pentru organism si ar trebui consumate cel putin la fel de des ca si celelalte surate mai dulci. Iata 6
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda