Skip to article

Dependenta de somnifere?

Dependenta de somnifere?
Milioane de oameni adorm in fiecare seara fara a avea nevoie de ajutorul somniferelor .

Si tu poti fi unul din acesti oameni.

Iata ce poti face pentru inceput.

Nu mai lua pilulele in weekend cand esti mai relaxata si mai putin stresata de gandul ca trebuie sa adormi.

Creeaza un ambient care sa inlesneasca somnul. Fa-ti dormiorul intunecat si linistit. Pune asternuturi curate pe pat.

Elibereaza-ti mintea de orice fel de griji, nu le lua cu tine in pat. Oricat de greu ar fi sa-ti opresti mintea sa analizeze fiecare lucru in detaliu trebuie s-o incerci.

Inainte de a merge la culcare aseaza-te la birou sau la masa dn bucatarie si fa o lista cu probleme si solutii posibile, apoi programeaza o ora a doua zi la care te vei uita peste ele in liniste.

Dependenta de somnifere?

Fa o baie fierbinte. Adauga uleiuri esentiale precum cel de levantica pentru a te ajuta sa te relaxezi. Daca nu iti place levantica, ajuta orice aroma care iti imbie simtul olfactil si te face sa te simti mai bine.

Relaxeaza-te - asculta muzica sau un CD cu muzica pentru relaxare, intinde-te sau roaga pe cineva sa-ti ofere un masaj.

Mediteaza - daca nu ai mai facut-o niciodata, cauta pe internet filmulete care te pot invata cum s-o faci, si te si pot ajuta in intregul proces de relaxare.

Bea un pahar de lapte. Acesta nu este doar un leac babesc - laptele contine tryptophan, un amino acid cu efect de relaxare. Daca laptele nu este pe placul tau, bea o ceasca de ceai de valeriana, floarea pasiunii, musetel si hamei.

Mergi la culcare la o ora stabilita. Intra intr-o rutina pentru a-ti antrena corpul.

Foloseste dopuri de urechi daca te deranjeaza zgomotul.

Ridica-te si fa activitati usoate sau citeste o carte cu lumina difuza daca nu adormi in 15 minute.

Intoarce-te in pat cand te simti somnoroasa. Daca tot nu poti adormi, repeta procesul pana ce apare somnul.

Articole recomandate

Cat rezista coronavirusul in lift Cat rezista coronavirusul in lift
Liftul poate fi un loc periculos de raspandire a coronavirusului. Virusul poate rezista in aceasta incapere pana la o jumatate de ora daca usile sunt inchise, a aratat un experiment realizat de expertii de la Universitatea din Amsterdam. In urma testului a rezultat ca particulele infectate rezista
Macesele, beneficii uimitoare pentru sanatate Macesele, beneficii uimitoare pentru sanatate
Macesele au numeroase beneficii pentru sanatate. Pulpa si semintele acestui fruct contin foarte multi nutrienti si vitamine precum A, B1, B2, B5, C, E, P, K, dar și minerale sau antioxidanți. Culoarea rosie a maceselor este data de pigmentii carotenoizi numiți licopen și
Studiu: Vizierele din plastic nu previn infectarea cu coronavirus Studiu: Vizierele din plastic nu previn infectarea cu coronavirus
Cercetatorii japonezi au realizat o simulare la unul dintre cele mai rapide supercomputere privind eficacitatea purtarii vizierelor impotriva infectiei cu coronavirus. Rezultatul: se pare ca aceste viziere sunt total ineficiente în blocarea aerosolilor respiratori, potrivit modelelor studiate
Boala Alzheimer: simptome precoce Boala Alzheimer: simptome precoce
Alzheimerul este o boala care produce degenerarea creierului, provocând dementa si generând simptome precum pierderea progresiva a memoriei, dificultati de gândire si vorbire, precum si de necunoastere a obiectelor si a functiilor acestora. Boala Alzheimer se agraveaza in timp.
Iti poate afecta praful sanatatea? Iti poate afecta praful sanatatea?
Puțini oameni cunosc efectele nocive pe care praful casnic îl poate avea asupra sănătății. Rinita alergică însoțită de strănuturi, dermatită atopică, mâncărimile oculare și nazale sunt doar câteva dintre