Skip to article

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente
Durerile de spate sunt probleme omniprezente de sanatate in era tehnologiei, din pricina stilului de viata epuizant, sedentarismului si a posturii incorecte a corpului. In loc sa apelezi in permanenta la pilule analgezice care nu trateaza cauza disconfortului, incearca 6 miscari simple de yoga, eficiente si accesibile oricui.

Yoga este, mai presus decat un sport, o reala arta de regasire a echilibrului fizic si mental. In timp ce miscarile complicate nu sunt recomandate in lipsa unui indrumator avizat, exista si figuri simple si eficiente, in special pentru durerile de spate.

Pentru ca ele apar din cauza dinamicii gresite a corpului, senzatiile dureroase la nivelul coloanei vertebrale pot sa dispara prin repozitionarea trunchiului si exersarea unei posturi ideale a trupului.

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


1. Aplecarea cu pumnii in fata
Prima miscare yoga pentru durerile de spate este aplecarea cu pumnii in fata, care intinde perfect coloana vertebrala si o detensioneaza.

Departeaza-ti picioarele cat poti de mult si apleaca-te in fata, cu pumnii stransi, catre podea (indoaie usor genunchii). Mentine-ti spatele drept si indoaie-ti trunchiul, pana ajungi cu chipul in dreptul genunchilor. Relaxeaza-te un moment si indreapta-ti capul, lent, cat mai aproape de picioare.

Inspira adanc si expira incet: sistemul tau nervos va transmite muschilor spatelui sa se destinda.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


2. Flotarile verticale
Stai in fata unui perete la o distanta care sa iti permita sa ajungi cu mainile la el, aplecata la 90 de grade. Pune-ti palmele pe suprafata peretelui, cu degetele orientate spre tavan.

Impinge-te in perete cu toata greutatea, tragandu-ti capul inapoi pentru o intindere perfecta a coloanei vertebrale. Gradual, vei crea cu peretele o forma perfecta de "L". Fa 20 de repetari, inspirand si expirand lent.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente

3. Pozitia cainelui
Postura in cauza este excelenta pentru tractiunea spatelui si sanatatea coloanei vertebrale.

Din picioare, apleaca-te in fata cu soldurile departe, aliniate cu umerii si genunchii intinsi, pana in punctul in care te poti sprijini cu palmele de sol.

Incearca sa iti intinzi membrele inferioare cat mai mult, lasandu-ti toata greutatea in brate.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


4. Porumbelul
Pentru a te aseza corect in pozitia yoga "Porumbelul", trebuie sa stai in sezut, cu genunchiul drept indoit si piciorul tinut cat mai departe de sold.

Intinde piciorul stang cat de mult poti, apoi impinge-te in palme pentru a elibera tensiunea suplimentara a spatelui catre membrele inferioare.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


5. Tractiunea dorsala
Aceasta miscare yoga ideala pentru atenuarea durerilor de spate in mod natural ajuta zona lombara sa scape de tensiune si sa se relaxeze eficient. Intinde-te pe spate, cu chipul catre tavan.

Indoaie-ti genunchii, ridica-ti soldurile si pune o perna de dimensiuni medii sub bazin. Odihneste-ti coapsele pe suportul improvizat si desfa-ti gradual picioarele, tinandu-ti fesele incordate. Apropie din nou genunchii, la fel de lent, apoi repeta miscarea.

Incordeaza-ti muschii abdominali, astfel incat spatele sa nu suporte niciun fel de tensiune.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


6. Pozitia bebelusului
Grozava pentru imbunatatirea circulatiei sanguine, pozitia bebelusului ajuta la relaxarea coloanei vertebrale, daca a fost supusa stresului si oboselii.

Asaza-te in genunchi, cu sezutul sprijinit pe talpi. Apleaca-te in fata cu mainile perfect intinse, cat poti de mult.

Lipeste-ti barbia de piept si stai asa 30 de secunde, ridica-te si apoi repeta miscarea. Vei fi uimita cat de bine te vei simti imediat dupa ce pui in practica aceasta miscare simpla!

Articole recomandate

Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti Cum sa ai o viata sanatoasa? 5 sfaturi de la specialisti
In fiecare zi descoperim nou teluri pe care dorim sa le ducem la bun sfarsit. Iar accentul asupra lucrurilor simple precum alimentatia, odihna, timpul petrecut cu familia, lucruri atat de necesare pentru un stil de viata echilibrat, este in scadere. Astfel se naste stresul cotidian care ne indeamna
La ce este utila o pereche de saboti medicali? La ce este utila o pereche de saboti medicali?
Echipamentele de munca sunt diferite de la un domeniu la altul, aducand angajatului diverse beneficii sau reducand riscurile. In cazul domeniului de constructii, spre exemplu, pentru respectarea protectiei muncii, oamenii sunt nevoiti sa poarte caschete care sa ii protejeze de eventuale cazaturi de
De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online? De ce este mai convenabil sa cumperi dintr-o farmacie online?
Nu poți spune că alegerea unui produs într-o farmacie este cel mai ușor lucru, cu excepția cazului în care știi deja ce vrei cu precizie. Prin urmare, în majoritatea cazurilor te bazezi pe vânzător. Dacă dorești să îți
Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti Dental myths: de ce mituri vor specialistii sa te feresti
Într-o eră a informațiilor rapide, pe care le avem la îndemână în orice minut, ne considerăm norocoși: din câteva click-uri, putem obține milioane de rezultate. Însă suntem, de asemenea, predispuși căderii într-o
3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare 3 solutii eficiente pentru o dantura stralucitoare
Pentru cei mai mulți dintre noi un zâmbet strălucitor înseamnă calea spre succes atât din punct de vedere social, cât și profesional. Un zâmbet alb și frumos este visul oricăruia dintre noi. Ei bine, în zilele noastre, există