Skip to article

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente
Durerile de spate sunt probleme omniprezente de sanatate in era tehnologiei, din pricina stilului de viata epuizant, sedentarismului si a posturii incorecte a corpului. In loc sa apelezi in permanenta la pilule analgezice care nu trateaza cauza disconfortului, incearca 6 miscari simple de yoga, eficiente si accesibile oricui.

Yoga este, mai presus decat un sport, o reala arta de regasire a echilibrului fizic si mental. In timp ce miscarile complicate nu sunt recomandate in lipsa unui indrumator avizat, exista si figuri simple si eficiente, in special pentru durerile de spate.

Pentru ca ele apar din cauza dinamicii gresite a corpului, senzatiile dureroase la nivelul coloanei vertebrale pot sa dispara prin repozitionarea trunchiului si exersarea unei posturi ideale a trupului.

Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


1. Aplecarea cu pumnii in fata
Prima miscare yoga pentru durerile de spate este aplecarea cu pumnii in fata, care intinde perfect coloana vertebrala si o detensioneaza.

Departeaza-ti picioarele cat poti de mult si apleaca-te in fata, cu pumnii stransi, catre podea (indoaie usor genunchii). Mentine-ti spatele drept si indoaie-ti trunchiul, pana ajungi cu chipul in dreptul genunchilor. Relaxeaza-te un moment si indreapta-ti capul, lent, cat mai aproape de picioare.

Inspira adanc si expira incet: sistemul tau nervos va transmite muschilor spatelui sa se destinda.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


2. Flotarile verticale
Stai in fata unui perete la o distanta care sa iti permita sa ajungi cu mainile la el, aplecata la 90 de grade. Pune-ti palmele pe suprafata peretelui, cu degetele orientate spre tavan.

Impinge-te in perete cu toata greutatea, tragandu-ti capul inapoi pentru o intindere perfecta a coloanei vertebrale. Gradual, vei crea cu peretele o forma perfecta de "L". Fa 20 de repetari, inspirand si expirand lent.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente

3. Pozitia cainelui
Postura in cauza este excelenta pentru tractiunea spatelui si sanatatea coloanei vertebrale.

Din picioare, apleaca-te in fata cu soldurile departe, aliniate cu umerii si genunchii intinsi, pana in punctul in care te poti sprijini cu palmele de sol.

Incearca sa iti intinzi membrele inferioare cat mai mult, lasandu-ti toata greutatea in brate.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


4. Porumbelul
Pentru a te aseza corect in pozitia yoga "Porumbelul", trebuie sa stai in sezut, cu genunchiul drept indoit si piciorul tinut cat mai departe de sold.

Intinde piciorul stang cat de mult poti, apoi impinge-te in palme pentru a elibera tensiunea suplimentara a spatelui catre membrele inferioare.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


5. Tractiunea dorsala
Aceasta miscare yoga ideala pentru atenuarea durerilor de spate in mod natural ajuta zona lombara sa scape de tensiune si sa se relaxeze eficient. Intinde-te pe spate, cu chipul catre tavan.

Indoaie-ti genunchii, ridica-ti soldurile si pune o perna de dimensiuni medii sub bazin. Odihneste-ti coapsele pe suportul improvizat si desfa-ti gradual picioarele, tinandu-ti fesele incordate. Apropie din nou genunchii, la fel de lent, apoi repeta miscarea.

Incordeaza-ti muschii abdominali, astfel incat spatele sa nu suporte niciun fel de tensiune.



Durerile de spate: 6 miscari de yoga simple si eficiente


6. Pozitia bebelusului
Grozava pentru imbunatatirea circulatiei sanguine, pozitia bebelusului ajuta la relaxarea coloanei vertebrale, daca a fost supusa stresului si oboselii.

Asaza-te in genunchi, cu sezutul sprijinit pe talpi. Apleaca-te in fata cu mainile perfect intinse, cat poti de mult.

Lipeste-ti barbia de piept si stai asa 30 de secunde, ridica-te si apoi repeta miscarea. Vei fi uimita cat de bine te vei simti imediat dupa ce pui in practica aceasta miscare simpla!

Articole recomandate

Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care
Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator Eucaliptul: beneficii pentru aparatul respirator
Eucaliptul este o planta medicinala recomandata in cazul bolilor care afecteaza tractul respirator, cum ar fi gripa, astmul sau racelile. Exista mai mult de 700 de specii din acest copac, originar din Australia si Tasmania, care este distribuit in toate partile lumii. Datorita capacitatii sale mari
VIDEO Infectia cu coronavirus 3D VIDEO Infectia cu coronavirus 3D
Medicii americani au reusit sa surprinda in imagini 3D plamanii unui barbat in varsta de 50 de ani, care prezenta infectie cu coronavirus. Videoclipul VR al cavitatii sale toracice arata cum se raspandeste in ambii plamani infectia cu coronavirus (culoarea galbena). Cu doar cateva zile inainte de
Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus Cum iti intaresti si protejezi plamanii de infectia cu coronavirus
Cea mai buna modalitate de a te proteja de coronavirus, pe langa respectarea masurilor recomandate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), este sa ai grija de sanatatea ta generala, astfel incat sistemul tau imunitar sa fie in cele mai bune conditii. COVID-19 afecteaza in principal plamanii si
Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii Simptomele coronavirusului incep lent si se agraveaza rapid, spun medicii
Pe masura ce noul coronavirus se raspandeste, medicii pot vedea mult mai clar cum se manifesta aceasta boala si cum reactioneaza organismul dupa infectarea cu SARS CoV-2. Cercetarile medicilor au aratat ca pacientii infectati cu coronavirus prezinta mai intai simptome usoare, cum ar fi o tuse