Skip to article

Fibrele te tin departe de medic

Fibrele te tin departe de medic
Un mar pe zi, plus alte cateva fructe, legume si cereale integrale, toate continand fibre, te tin departe de medic. Fibrele previn bolile de inima, diabetul, cancerul si mentin o silueta frumoasa.

Fibrele sunt de fapt o forma de carbohidrat pe care corpul nu o poate absorbi. Femeile ar trebui sa consume minimum 25 g fibre zilnic, iar barbatii 38. Fibrele sunt reputate in primul rand pentru efectele lor benefice asupra sistemului digestiv, dar studiile noi arata ca avem mai multe motive sa le consumam.

Boli de inima

Cu cat o persoana consuma mai multe fibre, cu atat ea are un risc mai scazut de a se imbolnavi sau de a muri de inima, spun studiile. Un studiu din 2008, publicat in American Journal of Clinical Nutrition a scos la iveala faptul ca riscul de moarte prin boala coronariana scade cu 17% la fiecare 10 g fibre consumate, iar riscul de moarte prin orice cauza scade cu 9%.

Fibrele previn bolile de inima din mai multe motive. Ele reduc nivelul colesterolului rau, tensiunea si rezistenta la insulina, toti acestia fiind factori de risc in bolile cariovasculare.

Cancer

Studiile au aratat ca aportul suficient de fibre reduce riscul de tumori colorectale. Nu se stie insa daca efectele benefice se datoreaza fibrelor in sine sau vitaminelor si mineralelor din alimentele bogate in fibre.

De obicei, oamenii care au un consum mare de fibre mananca putine grasimi saturate (carne grasa, unt, lactate), iar grasimile saturate sunt asociate cu riscul de cancer la colon.


Proprietatile anticanceroase ale fibrelor sunt si mai evidente in cazul tumorilor la san. Un studiu britanic ce a urmarit evolutia a peste 35 000 femei, timp de 9 ani, a aratat ca riscul de cancer la san era mai scazut pentru femeile la premenopauza cu diete bogate in fibre.

Sindromul intestinului iritabil

Oamenii care sufera de sindromul intestinului iritabil se lupta cu diareea, constipatia, crampele si balonarile. Fibrele insolubile ajuta la regularizarea scaunului si prevenirea constipatiei.

Diabet


Cercetarile au aratat ca o dieta ce contine cereale cu continut mare de fibre (cerealele integrale) este asociata cu un risc scazut de diabet. Fibrele sunt insa benefice si pentru oamenii care sufera deja de diabet deoarece nu maresc nivelul glucozei in sange. Persoanele cu rezistenta la insulina si diabet beneficiaza mai mult de pe urma fibrelor solubile, deoarece previn modificarile glucozei.

Silueta

Fibrele ajuta la mentinerea siluetei si la scaderea in greutate. 74 000 femei au fost urmarite timp de 12 ani, iar acelea care au mancat cele mai multe fibre aveau un risc cu 49% mai scazut de ingrasare fata de cele care consumau cele mai putine fibre.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor Ce trebuie sa faci dupa vaccinarea anti-Covid. Recomandarile specialistilor
Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă persoanelor care s-au vaccinat anti-Covid sa consulte medicul de familie in cazul in care resimt durere sau disconfort dupa imunizare.  De asemenea, in cazul in care apare durerea la locul injectarii,
Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro Tratament naturist cu cel mai puternic produs antibacterian natural, mierea de Manuka de la www.ManukaShop.ro
Aceasta miere de manuka (Manuka honey) este o miere raw , care contine o substanta completa naturala si extrem de benefica pentru sanatate respectiv methylglyoxal . Mierea de Manuka este produsa in Noua Zeelanda din arborele de Manuka, Leptospermum Scoparium. Compania Manuka Health este unul din
Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și