Skip to article

Fructe si legume pentru sanatatea ochilor

Toate problemele care afecteaza sanatatea ochilor, indiferent ca vorbim de o simpla oboseala, de dureri sau boli (blefarita, glaucom, cataracta, etc.), trebuie abordate din pripa si cu toata seriozitatea, caci altfel pot duce la pierderea iremediabila a vederii.

Pe langa tratamenul recomandat de specialistul oftalmolog, puteti incerca, cu aprobarea acestuia, si remediile oferite de natura.

Hrana are o importanta covarsitoare in ceea ce priveste ochii. O dieta corecta, bogata in fructe si legume proaspete, asigura o vedere agila pana la adanci batraneti. Iata cateva exemple de vegetale - medicament care va vor ajuta sa va pastrati sanatatea ochilor:

Morcovi

Sunt mari detinatori de provitamina A, de aceea sunt ideali in prevenirea, chiar si tratarea bolilor de ochi. Consumati-i cruzi, ca atare, sau sub forma de suc, eventual amestecat cu suc din radacina de patrunjel, in proportie de 3/1, cate 250 ml pe zi.

Fructe si legume pentru sanatatea ochilor

Ceapa

Are o reputatie foarte buna pentru efectul sau antimicrobian, antiscrelotic si de ameliorare a circulatiei sangvine intraoculare.

Usturoiul

Are acelasi efect ca si ceapa, dar actioneza cu mai multa promptitudine in reducerea ateroscrelozei si tensiunii arteriale. Consumati de cate ori aveti ocazia, ideal ar fi zilnic, pana la o capatana de usturoi crud.

Afine

Micutele fructe contin in cantitati insemnate provitamina A si vitamina C si in plus actioneaza antimicrobian. Se recomanda consumarea lor zilnica, sub forma proaspata sau decoct. Acesta se obtine prin fierberea timp de 5 minute a unei lingurite de fructe intr-o cana cu apa. Se lasa la infuzat timp de 15 minte, apoi se strecoara. Se bea o cana pe zi. Ceaiul se poate utiliza si la efectuarea de bai oculare, de mai multe ori pe zi.

Catine

Fructele contin o substanta numita manitol, care actioneaza benefic in tratarea glaucomului. Se recomanda consumul de fructe proaspete (200 - 300 g/zi), sau uscate (cate un varf de cutit de mai multe ori pe zi).

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!