Skip to article

Hatha Yoga - special pentru femei

Hatha Yoga - special pentru femei
Femeile pot fi mai direct interesate decat barbatii in unele aspecte cu privire la practica yoga. Aceasta deoarece, pentru o femeie nu este prea greu sa fie zvelta si sa aiba un fizic atragator atat timp cat este tanara. Aceste insusiri se pot pastra o perioada si fara anumite ingrijiri speciale. Dar, din pacate, si mai ales daca nu este facut ceva special in aceasta directie, aceste daruri nu se mentin prea mult fara un anumit efort. Aceasta si pentru ca in viata femeii intervin diverse solicitari specifice, cum ar fi casatoria, sarcinile, nasterile, alaptarea, menopauza. Pentru pastrarea si crestera feminitatii, a unui anumit magnetism atractiv, recurgerea la practica yoga este de un real folos.

Este important ca femeia sa inteleaga necesitatea fundamentala de a fi mai mereu frumoasa, mai mereu in forma si incantatoare. Lipsa acestei intelegeri poate sa aduca mari pierderi femeii. Astfel, ea nu mai traieste deplinatatea vietii, senzatia deosebit de placuta pe care o confera un corp sanatos si plin de vigoare, ea isi pierde rezistenta, capacitatea de munca, imbolnavindu-se mai usor si imbatranind inainte de vreme.

Corpul femeii are particularitatile sale biologice. Pentru femei, o importanta primordiala o are musculature abdominala, a perineului si a pieptului. Femeile care practica sistematic tehnicile posturale yoga nasc mai usor, fara complicatii si se refac mult mai repede.

Pentru femei, exercitiile yoga intaresc muschii peretelui abdominal, intaresc musculatura pieptului si ajuta in mentinerea armonioasa a sanilor, tonifica si confera controlul asupra musculaturii planseului pelvian, impiedica formarea varicelor si contribuie foarte mult la pastrarea siluetei zvelte.

Anumite metode Yoga pot fi exersate chiar si in asa zisii timpi morti, permitand de exemplu, recurgerea la anumite contractii revitalizante impreuna cu o adecvata focalizare a atentiei.


Cateva efecte benefice ale ASANA-elor

Vom prezenta in continuare cateva dintre efectele unor posturi corporale (ASANA-e):

Paschimottanasana (Postura clestelui) permite prelungirea vietii, tonifica intreg organismul, reintinerindu-l. Vindeca constipatia, hemoroizii si catalizeaza emotiile.

Janushirshasana (Postura laterala cu capul la genunchi) elasticizeaza coloana vertebrala. Este indicata in afectiunile rinichilor si in cazuri de sciatica.

Sukhasana (Postura placuta) amplifica energia sexuala, confera stapanirea instinctelor, elimina impulsivitatea.
Yoni Asana (Postura vulvei) amplifica creativitatea feminina. Faciliteaza intelegerea emotiilor ascunse, asigura echilibru emotional si vindeca afectiunile ginecologice.

Matsyasana (Postura pestelui) favorizeaza secretia hormonilor sexuali, fortifica musculatura coloanei vertebrale. Confera vitalitate si vigoare, regleaza tulburarile produse de ciclul menstrual.

Dhanurasana (Postura arcului) stimuleaza centri nervosi ai coloanei vertebrale. Face sa apara o stare pregnanta de euforie si libertate interioara. Mareste increderea in sine si curajul.

Trikonasana (Postura triunghiului) elasticizeaza si dezvolta considerabil musculatura coloanei vertebrale. Influenteaza benefic organele abdominale si sistemul genito-urinar. Confera incredere in sine si echilibru interior.

Uddiyana bandha (Absorbtia abdominala) combate majoritatea afectiunilor abdominale, aerofagia, stimuleaza ficatul.

Bhujangasana (postura cobrei) face coloana vertebrala mai flexibila, pastreaza vitalitatea si tineretea. Confera plenitudine amoroasa si bucurie.

Gomukhasana (Postura capului de vaca) mobilizeaza articulatiile umerilor si coatelor, indreapta coloana vertebrala. Confera inflorire launtrica si armonizare. Intareste musculatura pieptului.

Sarvangasana (Postura lumanarii) amelioreaza irigarea cerebrala, asigura o mai buna circulatie venoasa in picioare si abdomen, actioneaza asupra glandei tiroide.

Halasana (Postura plugului) are o actiune complexa asupra coloanei vertebrale, fiind un tonic foarte puternic, normalizeaza metabolismul si confera claritate mentala si inspiratie.

Vajrasana (Postura traznetului) reechilibreaza statica vertebrala, iar in cazul femeilor elimina anumite tulburari ale ciclului menstrual sau ale menopauzei. Confera incredere si curaj.

Prasaritapadatanasana (Postura extinsa cu capul la sol) mareste capacitatea de digestie, ajuta la reducerea greutatii corporale in caz de obezitate, amplifica energia mentala.

Shirshasana (Postura stand pe cap) amelioreaza memoria, mareste considerabil puterea de concentrare si rezistenta la oboseala nervoasa. Elimina starile de anxietate si de nervozitate, confera intelepciune si perseverenta.

Exercitiile si tehnicile specifice de Hatha Yoga, alaturi de celelalte forme de yoga, sunt izvoare nu numai de sanatate, ci si de frumusete si armonie, si pentru barbati, dar in special pentru femei.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!