Skip to article

Insolatia si vitaminele

O palarie usoara si o camasa lejera pe umeri sunt nepretuite pentru apararea de razele ultraviolete ale soarelui. Daca nu puteti rezista tentatiei de a va expune la soare, este necesar sa folositi un ecran protector.

Ocazional, inevitabilul se poate produce si veti arata aidoma unui rac fiert. Pentru a preveni aceste neplaceri, evitati plaja intre orele 11 si 14. In afara de haine, doar substantele ce au la baza oxidul de zinc pot opri actiunea razelor solare.

Insolatia si vitaminele

(UVA) au o intensitate scazuta, dar o actiune mai penetranta si propice formarii ridurilor, si ca ultravioletele B (UVB) sunt mai dense si absorbite de epiderma. Acestea din urma sunt responsabile de insolatii. Cele doua tipuri de raze genereaza radicalii liberi, agenti precursori ai leziunilor canceroase.

Vitamine recomandate

Vitamina C

Un supliment de 1000 mg favorizeaza producerea colagenului

Vitamina E

Inainte de a merge la plaja, luati 400 UI; este o buna protectoare a epidermei, dar atentie! Unele persoane sunt alergice, pentru ca vitamina E poate fi sub forma de ester in unele creme.

Seleniul

50 - 200 mcg. La o doza de peste 100 mcg este nevoie de avizul medicului

Zincul

Sub forma de oxid de zinc poate fi utilizat ca pomada locala.

Daca ati facut plaja si soarele v-a ars, este bine de stiut ca pe langa produsele pe care le gasiti in farmacii, puteti aplica pe zona afectata iaurt gras. Pielea se va hidrata usor usor si veti scapa de senzatia de "piele care frige".

Citeste despre: Insolatia si masuri de prim-ajutor si Insolatia si alte neplaceri datorate caldurii


Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!