Skip to article

Minerale si importanta lor

Minerale si importanta lor
Nu poti vorbi de o sanatate de invidiat atat a mintii cat si a corpului, daca nu consumi minerale. Iata cateva dintre mineralele cele mai cunoscute si importanta acestora:

Calciul:

Element indispensabil structurii si rezistentei osoase, calciul se gaseste aproape in totalitate (99%) in schelet. Restul serveste activitatii celulelor musculare, nervoase si cardiace.

Surse:
Lactatele contin cel mai mult calciu. Spanacul, broccoli, varza creata si varza de Bruxelles, precum si somnul, sardinele conservate cu oase sunt si ele bogate in calciu.

Crom:

In ciuda prezentei sale mai mult decat discrete, cromul este un element fara de care organismul nu ar exista, pentru ca el este implicat intr-o multime de functii metabolice.

Surse:
Cromul se gaseste in drojdia de bere, fructele de mare, carnea (mai ales jambonul), broccoli, sucul de struguri (mustul).

Este un mineral cunoscut in scaderea tensiunii arteriale, favorizarea cresterii colesterolului "bun" si reduce riscul de diabet.

Fier

De o importanta capitala pentru echilibrul sangvin, fierul este mineralul care ar trebui sa trezeasca atentia indeosebi tinerelor femei. Intr-adevar, acestea sunt predispuse la carente de fier, cauzate de pierderile pe care le sufera in timpul menstruatiei si de cerintele crescute din timpul sarcinii si a perioadei de alaptare.
Minerale si importanta lor


Surse:
Fierul se gaseste in alimente si se prezinta sub doua forme:

Fierul hemic, mai usor de absorbit de organism, care provine din carnea rosie (mai ales din ficat), din peste (mai ales stridii, scoici, sardine) si din carnea bruna de curcan;

Fierul nonhemic, mai dificil de absorbit de organism, care se gaseste in legume verzi (spanac, patrunjel, praz, varza, frunze de sfecla), leguminoase, fructe uscate si cereale integrale.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!