Skip to article

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

Te dor rinichii, te arde ceafa, ai muschii crispati: spatele tau sufera si tu nu-l bagi in seama? Foloseste aceste pozitii inteligente de combinatie intre yoga si pilates pentru a-ti trata durerile.

1. Rugaciunea: incalzire si concentrare

Perfecta pentru inceputul sedintei, aceasta pozitie simpla si statica serveste drept incalzire si obtinerea concentrarii. Ea elibereaza nodurile dureroase de la nivelul umerilor si reface curbura naturala a coloanei vertebrale.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos



In picioare, stai dreapta, cu picioarele drepte si stranse si cu mainile la piept, ca la rugaciune. Respira adanc inspirand pe nas si expirand pe gura cu durate egale. Contracta muschii abdominali la inspiratie si departeaza-ti coatele de piept (respiratie laterala toracica). Fa acest exercitiu de 10-15 ori, cu respiratie lenta.




Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

2. Fotoliul: intindere si energie

Aceasta miscare vizeaza redobandirea mobilitatii bazinului si vertebrelor lombare, intinzand in acelasi timp muschii coloanei. Atentie: exercitiul este contraindicat pentru persoanele operate de hernie de disc.

Asezata, cu bratele inainte, cu umerii jos, cu abdominalii incordati, basculeaza-ti bazinul inainte, pastrand capul si coloana drepte. Coboara-ti apoi bustul pana la un unghi de 45o, tot cu spatele drept. Repeta miscarea de 7-10 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

3. Melcul: relaxare generala

Aceasta pozitie relaxanta ajuta la intinderea vertebrelor lombare, gatului, muschilor coapselor si picioarelor.

Asaza-te in genunchi, cu tibia lipita de pamant si basculeaza-ti bustul inainte pentru a-ti lipi fruntea de sol. Nu dezlipi picioarele de pe sol! Tine-ti bratele pe langa corp, in spate, cu palmele spre cer. Contracteaza-ti abdominalii si indoaie-ti coatele. Respira in aceasta pozitie de 10-15 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos
4. Inotatoarea: intindere si sincronizare

Aceasta pozitie contribuie la sincronizare si la destinderea muschilor coloanei, obligand in acelasi timp la redistribuirea energiei corporale intre membre.

Lungeste-te pe burta, cu bratele si picioarele la orizontala, cu muschii abdominali contractati astfel incat buricul sa nu atinga solul. Efectueaza mici batai din maini si din picioare, de tip sus-jos, cu degetele bine intinse, fara sa-ti pui membrele complet pe sol la aterizare si intinzandu-le la maxim. Executa o serie de 15-20 miscari.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

5. Observatoarea: suplete si mobilitate

"Spine twist" este o miscare de rotatie a bustului care te face sa-ti lucrezi muschii intervertebrali pe toata lunginea lor, provocand o senzatie de caldura in profunzime.

Asaza-te cu picioarele intinse in fata si usor curbate pentru a-ti mentine stabilitatea. Tine-ti bratele in lateral, intinse la maxim, si misca-ti trunchiul la dreapta, apoi la stanga, in timp ce expiri. Toata partea superioara a corpului trebuie sa se miste deodata, ca si cum ar fi un singur bloc. Privirea trebuie sa urmareasca rotatia bustului. Revino in fata inspirand, si asa mai departe. Incepe cu 5 rotatii intr-un sens, si apoi alte 5 in celalalt sens. Daca te simti bine echilibrata, le poti alterna. Repeta de 10 ori.

Articole recomandate

Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari? Aparatele auditive o inventie utila pentru beneficiari?
Hipoacuzia este un fenomen clinic des intalnit in zilele noastre in Romania, mai ales in randul persoanelor varstnice dar si a copiilor, care fie s-au nascut cu o malformatie sau au dobandit genetic trasaturile parintilor lor. Pentru a preveni incetarea functionarii uneia din functiile principale
Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale
Dureri de dinti. Carii, abcese, plombe cazute, toate acestea pot duce la dureri de masea insuportabile. Iata ce sa faci cand te doare maseaua. Acestea sunt cele mai bune remedii naturale pentru durerile de masea.  1. Ulei de cuisoare Cuisoarele sunt un remediu traditional pentru amortirea
Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat
Dupa cateva luni bune in care raceala doar te-a incercat, acum s-a lipit cu adevarat de tine. Nasul ti-e infundat, tusea abia daca te lasa sa lucrezi si sa dormi si, ca “meniul” sa fie complet, te-ai trezit si cu o durere suparatoare in gat. Asa ca, inainte de a porni la drum spre
1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata 1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata
Infectia urinara este una dintre cele mai des intalnite probleme de sanatate care apare in special la femei, peste 50% dintre acestea suferind cel putin o data in viata de infectie urinara. In peste 80% din cazuri, infectia este provocata de bacteria Escherichia coli ( E.coli ) si poate afecta
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda