Skip to article

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

Te dor rinichii, te arde ceafa, ai muschii crispati: spatele tau sufera si tu nu-l bagi in seama? Foloseste aceste pozitii inteligente de combinatie intre yoga si pilates pentru a-ti trata durerile.

1. Rugaciunea: incalzire si concentrare

Perfecta pentru inceputul sedintei, aceasta pozitie simpla si statica serveste drept incalzire si obtinerea concentrarii. Ea elibereaza nodurile dureroase de la nivelul umerilor si reface curbura naturala a coloanei vertebrale.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos



In picioare, stai dreapta, cu picioarele drepte si stranse si cu mainile la piept, ca la rugaciune. Respira adanc inspirand pe nas si expirand pe gura cu durate egale. Contracta muschii abdominali la inspiratie si departeaza-ti coatele de piept (respiratie laterala toracica). Fa acest exercitiu de 10-15 ori, cu respiratie lenta.




Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

2. Fotoliul: intindere si energie

Aceasta miscare vizeaza redobandirea mobilitatii bazinului si vertebrelor lombare, intinzand in acelasi timp muschii coloanei. Atentie: exercitiul este contraindicat pentru persoanele operate de hernie de disc.

Asezata, cu bratele inainte, cu umerii jos, cu abdominalii incordati, basculeaza-ti bazinul inainte, pastrand capul si coloana drepte. Coboara-ti apoi bustul pana la un unghi de 45o, tot cu spatele drept. Repeta miscarea de 7-10 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

3. Melcul: relaxare generala

Aceasta pozitie relaxanta ajuta la intinderea vertebrelor lombare, gatului, muschilor coapselor si picioarelor.

Asaza-te in genunchi, cu tibia lipita de pamant si basculeaza-ti bustul inainte pentru a-ti lipi fruntea de sol. Nu dezlipi picioarele de pe sol! Tine-ti bratele pe langa corp, in spate, cu palmele spre cer. Contracteaza-ti abdominalii si indoaie-ti coatele. Respira in aceasta pozitie de 10-15 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos
4. Inotatoarea: intindere si sincronizare

Aceasta pozitie contribuie la sincronizare si la destinderea muschilor coloanei, obligand in acelasi timp la redistribuirea energiei corporale intre membre.

Lungeste-te pe burta, cu bratele si picioarele la orizontala, cu muschii abdominali contractati astfel incat buricul sa nu atinga solul. Efectueaza mici batai din maini si din picioare, de tip sus-jos, cu degetele bine intinse, fara sa-ti pui membrele complet pe sol la aterizare si intinzandu-le la maxim. Executa o serie de 15-20 miscari.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

5. Observatoarea: suplete si mobilitate

"Spine twist" este o miscare de rotatie a bustului care te face sa-ti lucrezi muschii intervertebrali pe toata lunginea lor, provocand o senzatie de caldura in profunzime.

Asaza-te cu picioarele intinse in fata si usor curbate pentru a-ti mentine stabilitatea. Tine-ti bratele in lateral, intinse la maxim, si misca-ti trunchiul la dreapta, apoi la stanga, in timp ce expiri. Toata partea superioara a corpului trebuie sa se miste deodata, ca si cum ar fi un singur bloc. Privirea trebuie sa urmareasca rotatia bustului. Revino in fata inspirand, si asa mai departe. Incepe cu 5 rotatii intr-un sens, si apoi alte 5 in celalalt sens. Daca te simti bine echilibrata, le poti alterna. Repeta de 10 ori.

Articole recomandate

4 alimente care combat ovarele polichistice 4 alimente care combat ovarele polichistice
Sindromul ovarului polichistic este o boală care poate apărea la o femeie care are un nivel foarte ridicat de hormoni. Afectiunea poate provoca foarte mult stres, deoarece produce neregularitati menstruale, infertilitate si probleme ale pielii.  Cauzele ovarelor polichistice -
Aceasta femeie are 53 de ani, dar arata de 30 de ani. Ce aliment i-a adus tineretea vesnica Aceasta femeie are 53 de ani, dar arata de 30 de ani. Ce aliment i-a adus tineretea vesnica
Femeia din imagine este Pamela Jacobs și are 53 de ani. Incredibil, nu? Ea locuieste in prezent în Leeds, Anglia, are un fiu de 21 de ani, iar tânărul este mândru să se plimbe pe braț pentru că arată ca prietena lui. Pamela afirmă că este
8 tipuri de femei care nu trebuie sa foloseasca steriletul 8 tipuri de femei care nu trebuie sa foloseasca steriletul
Steriletul este un dispozitiv intrauterin, contraceptiv în formă de T (sau potcoavă), care se introduce în uter pentru a preveni o sarcină nedorită. Există sterilete din cupru și hormonal și ambele sunt considerate sigure și eficiente, dar
Lipsa de magneziu? Iata semnele la care sa fii atent Lipsa de magneziu? Iata semnele la care sa fii atent
Lipsa de magneziu este des intalnita in aceasta perioada in care mai toti oamenii sunt stresati. Si, desi dai vina pe stres si oboseala, cauza unei stari proaste poate fi lipsa de magneziu. Iata care sunt semnele care indica o lipsa de magneziu in organism. 1.Pofta constanta de dulciuri Daca iti
De ce nu vine ciclul menstrual. 9 motive pentru care iti intarzie menstruatia De ce nu vine ciclul menstrual. 9 motive pentru care iti intarzie menstruatia
Ti-a intarziat ciclul si te intrebi de ce nu vine ciclul menstrual? Primul lucru care iti vine in cap este ce s-ar putea sa fii insarcinata. Sau nu!   Iata de ce nu vine ciclul menstrual. 9 motive pentru care itipoate intarzia menstruatia:    1. Esti insarcinata Acesta este cel mai
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda