Skip to article

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos
Te dor rinichii, te arde ceafa, ai muschii crispati: spatele tau sufera si tu nu-l bagi in seama? Foloseste aceste pozitii inteligente de combinatie intre yoga si pilates pentru a-ti trata durerile.

1. Rugaciunea: incalzire si concentrare

Perfecta pentru inceputul sedintei, aceasta pozitie simpla si statica serveste drept incalzire si obtinerea concentrarii. Ea elibereaza nodurile dureroase de la nivelul umerilor si reface curbura naturala a coloanei vertebrale.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos



In picioare, stai dreapta, cu picioarele drepte si stranse si cu mainile la piept, ca la rugaciune. Respira adanc inspirand pe nas si expirand pe gura cu durate egale. Contracta muschii abdominali la inspiratie si departeaza-ti coatele de piept (respiratie laterala toracica). Fa acest exercitiu de 10-15 ori, cu respiratie lenta.




Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

2. Fotoliul: intindere si energie

Aceasta miscare vizeaza redobandirea mobilitatii bazinului si vertebrelor lombare, intinzand in acelasi timp muschii coloanei. Atentie: exercitiul este contraindicat pentru persoanele operate de hernie de disc.

Asezata, cu bratele inainte, cu umerii jos, cu abdominalii incordati, basculeaza-ti bazinul inainte, pastrand capul si coloana drepte. Coboara-ti apoi bustul pana la un unghi de 45o, tot cu spatele drept. Repeta miscarea de 7-10 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

3. Melcul: relaxare generala

Aceasta pozitie relaxanta ajuta la intinderea vertebrelor lombare, gatului, muschilor coapselor si picioarelor.

Asaza-te in genunchi, cu tibia lipita de pamant si basculeaza-ti bustul inainte pentru a-ti lipi fruntea de sol. Nu dezlipi picioarele de pe sol! Tine-ti bratele pe langa corp, in spate, cu palmele spre cer. Contracteaza-ti abdominalii si indoaie-ti coatele. Respira in aceasta pozitie de 10-15 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos
4. Inotatoarea: intindere si sincronizare

Aceasta pozitie contribuie la sincronizare si la destinderea muschilor coloanei, obligand in acelasi timp la redistribuirea energiei corporale intre membre.

Lungeste-te pe burta, cu bratele si picioarele la orizontala, cu muschii abdominali contractati astfel incat buricul sa nu atinga solul. Efectueaza mici batai din maini si din picioare, de tip sus-jos, cu degetele bine intinse, fara sa-ti pui membrele complet pe sol la aterizare si intinzandu-le la maxim. Executa o serie de 15-20 miscari.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

5. Observatoarea: suplete si mobilitate

"Spine twist" este o miscare de rotatie a bustului care te face sa-ti lucrezi muschii intervertebrali pe toata lunginea lor, provocand o senzatie de caldura in profunzime.

Asaza-te cu picioarele intinse in fata si usor curbate pentru a-ti mentine stabilitatea. Tine-ti bratele in lateral, intinse la maxim, si misca-ti trunchiul la dreapta, apoi la stanga, in timp ce expiri. Toata partea superioara a corpului trebuie sa se miste deodata, ca si cum ar fi un singur bloc. Privirea trebuie sa urmareasca rotatia bustului. Revino in fata inspirand, si asa mai departe. Incepe cu 5 rotatii intr-un sens, si apoi alte 5 in celalalt sens. Daca te simti bine echilibrata, le poti alterna. Repeta de 10 ori.

Articole recomandate

Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea Vaccinul antigripal: cine trebuie sa il faca si ce efecte adverse poate avea
Vaccinul antigripal protejează împotriva diferitelor tipuri de virusuri gripale, responsabile de dezvoltarea gripei. Cu toate acestea, deoarece acest virus suferă mutații în timp, devine din ce în ce mai rezistent, astfel încât vaccinul trebuie refăcut
Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata Arnica: ce utilizari are si cand este contraindicata
Arnica este o plantă medicinală utilizată pe scară largă pentru tratarea vânătăilor, durerilor reumatice și durerilor musculare, datorită potențialului său antiinflamator și proprietăților analgezice semnificative. Numele
Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune Decizia istorica care poate facilita trecerea fumatorilor adulti de la tigarile clasice la alternative mai bune
Cel mai bun lucru pe care îl pot face fumătorii este să renunțe la fumat, dar realitatea este că mulți nu o fac. Fumătorii adulți, bărbați și femei, care continuă să fumeze pot alege o alternativă mai bună la fumat,
Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii Busuiocul: ce beneficii are pentru sanatate si contraindicatii
Busuiocul este o planta medicinala cunoscuta si sub numele de Alhabega, Alfabega, Basilic, iarba regala si este folosit ca un remediu excelent pentru afte, tuse si dureri in gat. Denumirea stiintifica pentru busuioc este Ocimum basilicum L. Busuiocul este un arbust care poate atinge 60 cm pana la 1
5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza 5 lucruri intelese gresit despre somnul de dupa-amiaza
Tot mai multe studii sustin ideea ca un pui de somn dupa amiaza aduce o multime de beneficii organismului. Cu toate acestea, sunt si oameni care se indoiesc de evidentele oferite de oamenii de stiinta legate de un somn scurt dupa amiaza. Poate si pentru ca exista o multime de mituri gresite despre