Skip to article

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

Te dor rinichii, te arde ceafa, ai muschii crispati: spatele tau sufera si tu nu-l bagi in seama? Foloseste aceste pozitii inteligente de combinatie intre yoga si pilates pentru a-ti trata durerile.

1. Rugaciunea: incalzire si concentrare

Perfecta pentru inceputul sedintei, aceasta pozitie simpla si statica serveste drept incalzire si obtinerea concentrarii. Ea elibereaza nodurile dureroase de la nivelul umerilor si reface curbura naturala a coloanei vertebrale.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos



In picioare, stai dreapta, cu picioarele drepte si stranse si cu mainile la piept, ca la rugaciune. Respira adanc inspirand pe nas si expirand pe gura cu durate egale. Contracta muschii abdominali la inspiratie si departeaza-ti coatele de piept (respiratie laterala toracica). Fa acest exercitiu de 10-15 ori, cu respiratie lenta.




Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

2. Fotoliul: intindere si energie

Aceasta miscare vizeaza redobandirea mobilitatii bazinului si vertebrelor lombare, intinzand in acelasi timp muschii coloanei. Atentie: exercitiul este contraindicat pentru persoanele operate de hernie de disc.

Asezata, cu bratele inainte, cu umerii jos, cu abdominalii incordati, basculeaza-ti bazinul inainte, pastrand capul si coloana drepte. Coboara-ti apoi bustul pana la un unghi de 45o, tot cu spatele drept. Repeta miscarea de 7-10 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

3. Melcul: relaxare generala

Aceasta pozitie relaxanta ajuta la intinderea vertebrelor lombare, gatului, muschilor coapselor si picioarelor.

Asaza-te in genunchi, cu tibia lipita de pamant si basculeaza-ti bustul inainte pentru a-ti lipi fruntea de sol. Nu dezlipi picioarele de pe sol! Tine-ti bratele pe langa corp, in spate, cu palmele spre cer. Contracteaza-ti abdominalii si indoaie-ti coatele. Respira in aceasta pozitie de 10-15 ori.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos
4. Inotatoarea: intindere si sincronizare

Aceasta pozitie contribuie la sincronizare si la destinderea muschilor coloanei, obligand in acelasi timp la redistribuirea energiei corporale intre membre.

Lungeste-te pe burta, cu bratele si picioarele la orizontala, cu muschii abdominali contractati astfel incat buricul sa nu atinga solul. Efectueaza mici batai din maini si din picioare, de tip sus-jos, cu degetele bine intinse, fara sa-ti pui membrele complet pe sol la aterizare si intinzandu-le la maxim. Executa o serie de 15-20 miscari.

Pilates si yoga: pentru un spate sanatos

5. Observatoarea: suplete si mobilitate

"Spine twist" este o miscare de rotatie a bustului care te face sa-ti lucrezi muschii intervertebrali pe toata lunginea lor, provocand o senzatie de caldura in profunzime.

Asaza-te cu picioarele intinse in fata si usor curbate pentru a-ti mentine stabilitatea. Tine-ti bratele in lateral, intinse la maxim, si misca-ti trunchiul la dreapta, apoi la stanga, in timp ce expiri. Toata partea superioara a corpului trebuie sa se miste deodata, ca si cum ar fi un singur bloc. Privirea trebuie sa urmareasca rotatia bustului. Revino in fata inspirand, si asa mai departe. Incepe cu 5 rotatii intr-un sens, si apoi alte 5 in celalalt sens. Daca te simti bine echilibrata, le poti alterna. Repeta de 10 ori.

Articole recomandate

Slabeste cu suc de portocale proaspete: 6 beneficii pentru sanatate Slabeste cu suc de portocale proaspete: 6 beneficii pentru sanatate
Este delicios si racoritor in zilele toride de vara. Iti schimba rapid starea de spirit si te energizeaza. Il poti servi la micul dejun, dupa efortul fizic sau cand esti foarte obosit. Pe langa toate acestea, sucul de portocale are numeroase beneficii pentru sanatate: de la pierderea in greutate
Prunele previn anemia si reduc riscul aparitiei cancerului de colon. Ce alte beneficii uimitoare au pentru sanatate! Prunele previn anemia si reduc riscul aparitiei cancerului de colon. Ce alte beneficii uimitoare au pentru sanatate!
Odata cu debutul toamnei, din dieta zilnica nu ar trebui sa lipseasca prunele. Acestea au un continut bogate de vitamine si minerale care previn numeroase afectiuni. Iata ce beneficii uimitoare au pentru sanatate aceste fructe: Regleaza tensiunea arteriala Datorita continutului mare de potasiu,
Semnul de pe unghie care anunta cancerul pulmonar Semnul de pe unghie care anunta cancerul pulmonar
Unghiile pot spune multe despre sanatatea noastra. Ele pot transmite semnale timpurii ale unor boli grave ce se ascund in organism. Unghiile fragile sunt asociate cu infectiile fungice, petele vinetii cu insuficient oxigen in organism, iar o linie neagra pe unghie poate indica prezenta cancerului
Boli grave care se pot transmite prin epilarea cu ceara Boli grave care se pot transmite prin epilarea cu ceara
Romania este una dintre putinele tari din Europa care mai foloseste epilarea cu ceara refolosita. Specialistii atrag atentia ca aceasta practica poate duce la aparitia unor boli grave, daca nu se tine cont de cateva reguli de igiena esentiale. Persoanele care epileaza la salon trebuie sa foloseasca
Bacteriile mortale care se ascund intr-o piscina. Iata pericolele care se ascund in bazinele de inot de la hoteluri si in cazile de hidromasaj Bacteriile mortale care se ascund intr-o piscina. Iata pericolele care se ascund in bazinele de inot de la hoteluri si in cazile de hidromasaj
Inainte de a te arunca intr-o piscina a unui hotel sau intr-o cada cu hidromasaj, este bine sa te gandesti de doua ori, mai ales daca ai probleme de sanatate. Cercetari americane privind bolile legate de piscinele hotelurilor, efectuate intre ani 2000 si 2014, arata ca in aceste locuri se gasesc
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda