Skip to article

Regimul alimentar anti-artroza

Regimul alimentar anti-artroza
Artroza nu este o fatalitate! Pentru a-ti pastra tineretea si flexibilitatea articulatiilor, trebuie sa adopti 4 regimuri alimentare!

Ce este artroza?

Artroza este un reumatism cronic, provocat de uzura dureroasa a cartilagiilor. Aceasta boala apare dupa 40 de ani si se generalizeaza dupa 60 de ani. Articulatiile genunchilor, soldului si vertebrelor sunt in principal afectate. Articulatiile se rigidizeaza, se deformeaza si devin dureroase.

Contrar parerii generale, artroza nu este o consecinta directa a imbatranirii, ci rezulta in mare parte din cauza excesului de radicali liberi. Deci, daca vei reusi sa diminuezi cantitatea de radicali liberi consumand alimente care ucid celulele nocive, este posibil sa diminuezi impactul artrozei si cantitatea de medicamente necesare tratarii ei.

Ulei de rapita si de masline

Alegerea materiilor grase este primordiala in inflamatii si in bolile din familia artrozei. Unele dintre aceste grasimi, cum sunt acizii omega-6, conduc organismul spre fabricarea substantelor inflamatoare. Acizii acestia se gasesc in uleiurile si margarinele de floarea-soarelui, porumb, seminte de struguri, in ouale produse de gaini hranite cu cereale, in unele carnuri si ficat.

Acizii omega-3 inchid ciclul vicios al inflamatiei. Ei pot fi procurati din peste, ulei si margarina de rapita si de masline . Deci, daca suferi de artroza , diminueaza aporturile de omega-6 si mizeaza pe omega-3. Consuma peste gras de trei ori pe saptamana si vegetale (spanac de doua ori pe saptamana si ulei de rapita in fiecare zi).

Regimul alimentar anti-artroza


Ghimbir si curcuma

Aceste doua plante lupta contra proceselor inflamatorii din organism (reduc deci durerile) si sunt puternici antioxidanti. Ghimbirul il poti integra in supe, in mancarurile pe baza de peste, in mancarurile sarate. Pudra de curcuma va da o tenta aurie cartofilor copti, iar pentru a fi bine asimilata in organism trebuie sa o asociezi cu substante grase si un pic de piper.

Varza si alte legume

Legumele crucifere (toate rudele verzei) constituie o mina de antioxidanti si ar trebui sa figureze minim de trei ori pe saptamana in meniurile tale. Ele contin si multe fibre, care au si ele proprietati antiinflamatoare. Un mic sfat: mareste gradual ratia de cruditati daca esti sensibila la balonari.

Scoici si crustacee

Carapacea lor contine chitina, o substanta care participa la mentinerea integritatii cartilagiilor (poti sa o iei sub forma de supliment alimentar, in cure de doua ori pe an). Scoicile contin multi antioxidanti, printre care se numara zincul si seleniul. Si algele sunt foarte bune.

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt