Skip to article

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

La inceputul noului sezon de schi este necesar sa-ti amintesti regulile de practicare a acestui sport pentru a evita accidentele nedorite, deloc rare: ai grija la viteza, ofera prioritate schiorului din aval, regleaza-ti elementele fixatoare ale schiurilor si pregateste-te fizic.

Un numar mare din accidentele datorate sporturilor de iarna provin dintr-o pregatire fizica insuficienta. Deindata ce vei sosi in statiunea de schi, organismul tau va trebui sa fie pregatit pentru a infrunta noile conditii climatice. In plus, el va fi supus brusc unor activitati cu care nu este obisnuit: mers prin zapada, schi ... de aceea, inainte de a pleca de-acasa este necesar sa-ti lucrezi muschii picioarelor, articulatiile, si echilibrul.

Ideal ar fi sa practici tot timpul anului activitati fizice variate, si sa asociezi o pregatire specifica cu aproximativ o luna inainte de a pleca la munte. Bicicleta , mersul , cardio-fitness : sunt activitati excelente pentru pregatirea sporturilor de iarna. Cu toate acestea, nu este intotdeauna usor sa le practici regulat. De aceea, este recomandat sa respecti macar sfaturile urmatoare, cu o luna inainte de a pleca in sejur. Deci, daca vrei sa pleci la munte in aceasta iarna, incepe acum!

Lucreaza-ti muschii si pregateste-ti corpul de efort

Renunta sa folosesti liftul, ia-o pe scari: in cursul urcarii iti vei dezvolta muschii, iar in timpul coborarii iti vei dezvolta "inteligenta" genunchilor.

Pe cat posibil, pedaleaza la bicicleta pentru imbunatatirea vigilentei si a echilibrului. Fa inot pentru musculatura si mergi pe jos pentru rezistenta. Realizeaza zilnic cateva exercitii de gimnastica.

De exemplu:

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

In picioare, cu picioarele departate si spatele drept, realizeaza exerciii usoare de flexiune-extensie a genunchilor, fara sa depasesti 120 o in flexiune. Repeta acest exercitiu de 20 de ori.

Fa acelasi lucru, dar fandari inainte, si repeta de 20 de ori.

Exercitii tip "scaun": pune-te in pozitie sezut, cu spatele drept, sprijinita de un zid, dar nu te sprijini in fund. Mentine aceasta pozitie cat de mult poti.

Dezvolta-ti echilibrul

Dansul, trambulina, gimnastica sunt discipline excelente pentru stapanirea si dezvoltarea echilibrului. De asemenea, poti sa stai intr-un picior si cu ochii inchisi in timp ce stai la xerox, la telefon, cand te speli pe dinti. Poti sa sai si intr-un picior, de ce nu?

Intinde-te

Intinderile permit preventia accidentelor musculare si favorizeaza recuperarea. Atentie: o intindere eficace nu trebuie sa fie dureroasa! Trebuie sa simti tensiunea muschilor si sa mentii pozitia de intindere timp de 30 de secunde minim, incercand sa te mentii mereu mai mult.

Exteriorul pulpei

In picioare, cu spatele drept, prinde pulpa stanga cu mana stanga si adu-ti calcaiul sub fesa stanga. Flexeaza usor genunchiul drept si sprijina-te cu mana dreapta de un zid. Pulpa intinsa trebuie sa ramana apropiata de cealalta. Stai in aceasta pozitie 30 de secunde.

Interiorul pulpei

Stai in picioare, cu un calcai sprijinit pe un scaun. Celalalt picior este intins. Pastrandu-ti spatele drept, apropie cat poti buricul de pulpa. In plus, tine degetele piciorului sprijinit pe scaun cat mai intinse. Este un exercitiu dificil, dar da rezultate!

Articole recomandate

Risc mare de leucemie: Mii de romani mananca aceste produse zilnic Risc mare de leucemie: Mii de romani mananca aceste produse zilnic
Mezelurile sunt cele mai toxice alimente. Consumul acestora creste riscul de aparitie a leucemiei cu pana la 74%. Vinovati pentru aparitia cancerului sunt nitritii si nitrozaminele din carnea procesata. Un studiu efectuat de oamenii de stiinta din Taiwan a scos la iveala aceste date socante.
Tu cand ai fost ultima data la medic? Tu cand ai fost ultima data la medic?
ASIROM Vienna Insurance Group anuntă implementarea unui nou sistem de programări online pentru clienții săi, posesori de asigurări de sănătate. În parteneriat cu dezvoltatorii Docbook - prima aplicație din România pentru programări la medic
Fierbe cateva banane si bea lichidul acestora inainte de a dormi. Nu o sa iti vina sa crezi ce se intampla Fierbe cateva banane si bea lichidul acestora inainte de a dormi. Nu o sa iti vina sa crezi ce se intampla
Bananele sunt gustoase si contin multe vitamine. Ele sunt un excelent remediu si pentru persoanele care au probleme cu somnul. Astfel daca ai avut mai multe nopti grele si nu ai putut dormi, pune la fiert cateva banane si vei dormi in sfarsit linistit. Ceaiul de banane va pune capat tuturor
Porumbul fiert, beneficii uriase pentru sanatate. Iata de ce este bine sa il mananci cat mai des Porumbul fiert, beneficii uriase pentru sanatate. Iata de ce este bine sa il mananci cat mai des
Porumbul fiert nu este doar gustos, ci si un adevarat medicament. Are numeroase beneficii pentru sanatate datorita continutului mare de vitamine pe care le contine. Porumbul fiert este un bun antioxidant si nici nu ingrasa, contrar multor mituri care sustin ca duce la acumularea de kilograme. Chiar
Reteta ideala pentru slabit: Dormitul mult! Iata cum este posibil Reteta ideala pentru slabit: Dormitul mult! Iata cum este posibil
Un nou studiu a aratat că somnul de o oră și jumătate mai mult poate ajuta la pierderea in greutate. Sună ilogic, dar cercetatorii explica motivele. Oamenii de știință de la King's College din Londra au descoperit că persoanele care dorm mai mult nu aleg
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda