Skip to article

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

La inceputul noului sezon de schi este necesar sa-ti amintesti regulile de practicare a acestui sport pentru a evita accidentele nedorite, deloc rare: ai grija la viteza, ofera prioritate schiorului din aval, regleaza-ti elementele fixatoare ale schiurilor si pregateste-te fizic.

Un numar mare din accidentele datorate sporturilor de iarna provin dintr-o pregatire fizica insuficienta. Deindata ce vei sosi in statiunea de schi, organismul tau va trebui sa fie pregatit pentru a infrunta noile conditii climatice. In plus, el va fi supus brusc unor activitati cu care nu este obisnuit: mers prin zapada, schi ... de aceea, inainte de a pleca de-acasa este necesar sa-ti lucrezi muschii picioarelor, articulatiile, si echilibrul.

Ideal ar fi sa practici tot timpul anului activitati fizice variate, si sa asociezi o pregatire specifica cu aproximativ o luna inainte de a pleca la munte. Bicicleta , mersul , cardio-fitness : sunt activitati excelente pentru pregatirea sporturilor de iarna. Cu toate acestea, nu este intotdeauna usor sa le practici regulat. De aceea, este recomandat sa respecti macar sfaturile urmatoare, cu o luna inainte de a pleca in sejur. Deci, daca vrei sa pleci la munte in aceasta iarna, incepe acum!

Lucreaza-ti muschii si pregateste-ti corpul de efort

Renunta sa folosesti liftul, ia-o pe scari: in cursul urcarii iti vei dezvolta muschii, iar in timpul coborarii iti vei dezvolta "inteligenta" genunchilor.

Pe cat posibil, pedaleaza la bicicleta pentru imbunatatirea vigilentei si a echilibrului. Fa inot pentru musculatura si mergi pe jos pentru rezistenta. Realizeaza zilnic cateva exercitii de gimnastica.

De exemplu:

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

In picioare, cu picioarele departate si spatele drept, realizeaza exerciii usoare de flexiune-extensie a genunchilor, fara sa depasesti 120 o in flexiune. Repeta acest exercitiu de 20 de ori.

Fa acelasi lucru, dar fandari inainte, si repeta de 20 de ori.

Exercitii tip "scaun": pune-te in pozitie sezut, cu spatele drept, sprijinita de un zid, dar nu te sprijini in fund. Mentine aceasta pozitie cat de mult poti.

Dezvolta-ti echilibrul

Dansul, trambulina, gimnastica sunt discipline excelente pentru stapanirea si dezvoltarea echilibrului. De asemenea, poti sa stai intr-un picior si cu ochii inchisi in timp ce stai la xerox, la telefon, cand te speli pe dinti. Poti sa sai si intr-un picior, de ce nu?

Intinde-te

Intinderile permit preventia accidentelor musculare si favorizeaza recuperarea. Atentie: o intindere eficace nu trebuie sa fie dureroasa! Trebuie sa simti tensiunea muschilor si sa mentii pozitia de intindere timp de 30 de secunde minim, incercand sa te mentii mereu mai mult.

Exteriorul pulpei

In picioare, cu spatele drept, prinde pulpa stanga cu mana stanga si adu-ti calcaiul sub fesa stanga. Flexeaza usor genunchiul drept si sprijina-te cu mana dreapta de un zid. Pulpa intinsa trebuie sa ramana apropiata de cealalta. Stai in aceasta pozitie 30 de secunde.

Interiorul pulpei

Stai in picioare, cu un calcai sprijinit pe un scaun. Celalalt picior este intins. Pastrandu-ti spatele drept, apropie cat poti buricul de pulpa. In plus, tine degetele piciorului sprijinit pe scaun cat mai intinse. Este un exercitiu dificil, dar da rezultate!

Articole recomandate

Infectiile vaginale care omoara mii de femei in lume. Afla ce bacterii pot duce la cancer Infectiile vaginale care omoara mii de femei in lume. Afla ce bacterii pot duce la cancer
Legatura intre o infectie vaginala si cancer este mult stransa decat ai crede. Cancerul nu apare doar pe fondul unei vieti dezechilibrate, stres sau cauze gentice.  Specialistii avertizeaza ca este posibila declansarea cancerului si in urma unei banale infectii vaginale. Expertii spun ca
4 produse apicole mai putin cunoscute, cu beneficii fantastice pentru sanatate 4 produse apicole mai putin cunoscute, cu beneficii fantastice pentru sanatate
Mierea este doar cel mai popular produs apicol, insa beneficii importante pentru sanatate au si laptisorul de matca, propolisul sau pastura. Mai mult, proprietatile lor sunt potentate de combinatii cu alte ingrediente naturale. Iata ce propuneri are Vegis.ro, cel mai mare magazin online de produse
Tensiometrul: un prieten de nadejde! Tensiometrul: un prieten de nadejde!
M-am întrebat de multe ori ce s-ar fi întâmplat dacă aș fi uitat să îmi pun în bagaj tensiometrul? Probabil că nu m-aș fi simțit la fel de în siguranta, așa cum mă simt cand știu că el este alături de mine. Mă
Tipul de peste care distruge sanatatea. Mii de romani il consuma Tipul de peste care distruge sanatatea. Mii de romani il consuma
Unul dintre tipurile de peste pe care mii de romani il consuma frecvent este foarte nociv pentru sabatate.  Este vorba despre pestele pangasiusu, care provine din crescatorii si nu are nicio valoare nutritiva pentru organism. Acesta provine in general din ape murdare si este hranit cu saci de
Scapa de celulita de pe burta. Iata cum o elimini usor si sanatos Scapa de celulita de pe burta. Iata cum o elimini usor si sanatos
Daca vrei sa scapi de celulita de pe burta trebuie sa stii ca exista cateva trucuri care te pot ajuta sa o elimini sau cel putin sa ii atenuezi prezenta ei piele. Celulita de pe burta este una dintre cele mai dificile de eliminat, in special cea care se acumuleaza in zona stomacului si deasupra
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda