Skip to article

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

La inceputul noului sezon de schi este necesar sa-ti amintesti regulile de practicare a acestui sport pentru a evita accidentele nedorite, deloc rare: ai grija la viteza, ofera prioritate schiorului din aval, regleaza-ti elementele fixatoare ale schiurilor si pregateste-te fizic.

Un numar mare din accidentele datorate sporturilor de iarna provin dintr-o pregatire fizica insuficienta. Deindata ce vei sosi in statiunea de schi, organismul tau va trebui sa fie pregatit pentru a infrunta noile conditii climatice. In plus, el va fi supus brusc unor activitati cu care nu este obisnuit: mers prin zapada, schi ... de aceea, inainte de a pleca de-acasa este necesar sa-ti lucrezi muschii picioarelor, articulatiile, si echilibrul.

Ideal ar fi sa practici tot timpul anului activitati fizice variate, si sa asociezi o pregatire specifica cu aproximativ o luna inainte de a pleca la munte. Bicicleta , mersul , cardio-fitness : sunt activitati excelente pentru pregatirea sporturilor de iarna. Cu toate acestea, nu este intotdeauna usor sa le practici regulat. De aceea, este recomandat sa respecti macar sfaturile urmatoare, cu o luna inainte de a pleca in sejur. Deci, daca vrei sa pleci la munte in aceasta iarna, incepe acum!

Lucreaza-ti muschii si pregateste-ti corpul de efort

Renunta sa folosesti liftul, ia-o pe scari: in cursul urcarii iti vei dezvolta muschii, iar in timpul coborarii iti vei dezvolta "inteligenta" genunchilor.

Pe cat posibil, pedaleaza la bicicleta pentru imbunatatirea vigilentei si a echilibrului. Fa inot pentru musculatura si mergi pe jos pentru rezistenta. Realizeaza zilnic cateva exercitii de gimnastica.

De exemplu:

Schi: pregatirea fizica este esentiala!

In picioare, cu picioarele departate si spatele drept, realizeaza exerciii usoare de flexiune-extensie a genunchilor, fara sa depasesti 120 o in flexiune. Repeta acest exercitiu de 20 de ori.

Fa acelasi lucru, dar fandari inainte, si repeta de 20 de ori.

Exercitii tip "scaun": pune-te in pozitie sezut, cu spatele drept, sprijinita de un zid, dar nu te sprijini in fund. Mentine aceasta pozitie cat de mult poti.

Dezvolta-ti echilibrul

Dansul, trambulina, gimnastica sunt discipline excelente pentru stapanirea si dezvoltarea echilibrului. De asemenea, poti sa stai intr-un picior si cu ochii inchisi in timp ce stai la xerox, la telefon, cand te speli pe dinti. Poti sa sai si intr-un picior, de ce nu?

Intinde-te

Intinderile permit preventia accidentelor musculare si favorizeaza recuperarea. Atentie: o intindere eficace nu trebuie sa fie dureroasa! Trebuie sa simti tensiunea muschilor si sa mentii pozitia de intindere timp de 30 de secunde minim, incercand sa te mentii mereu mai mult.

Exteriorul pulpei

In picioare, cu spatele drept, prinde pulpa stanga cu mana stanga si adu-ti calcaiul sub fesa stanga. Flexeaza usor genunchiul drept si sprijina-te cu mana dreapta de un zid. Pulpa intinsa trebuie sa ramana apropiata de cealalta. Stai in aceasta pozitie 30 de secunde.

Interiorul pulpei

Stai in picioare, cu un calcai sprijinit pe un scaun. Celalalt picior este intins. Pastrandu-ti spatele drept, apropie cat poti buricul de pulpa. In plus, tine degetele piciorului sprijinit pe scaun cat mai intinse. Este un exercitiu dificil, dar da rezultate!

Articole recomandate

Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale
Dureri de dinti. Carii, abcese, plombe cazute, toate acestea pot duce la dureri de masea insuportabile. Iata ce sa faci cand te doare maseaua. Acestea sunt cele mai bune remedii naturale pentru durerile de masea.  1. Ulei de cuisoare Cuisoarele sunt un remediu traditional pentru amortirea
Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat
Dupa cateva luni bune in care raceala doar te-a incercat, acum s-a lipit cu adevarat de tine. Nasul ti-e infundat, tusea abia daca te lasa sa lucrezi si sa dormi si, ca “meniul” sa fie complet, te-ai trezit si cu o durere suparatoare in gat. Asa ca, inainte de a porni la drum spre
1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata 1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata
Infectia urinara este una dintre cele mai des intalnite probleme de sanatate care apare in special la femei, peste 50% dintre acestea suferind cel putin o data in viata de infectie urinara. In peste 80% din cazuri, infectia este provocata de bacteria Escherichia coli ( E.coli ) si poate afecta
Simptome ale leucemiei care pot fi foarte usor de confundat cu anemia Simptome ale leucemiei care pot fi foarte usor de confundat cu anemia
Leucemia produce simptome care sunt foarte ușor de confundat cu anemia. Identificarea lor la timp este importantă pentru ca medicul să determine tratamentul corect. Cuvântul cancer produce deja o frică profundă. Asociem cuvântul tumoare cu un set de celule maligne
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda