Skip to article

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Sunt binecunoscute numeroasele avantaje oferite de activitatea fizica practicata in mod regulat. Totusi, initierea si practicarea in mod constant a exercitiilor fizice nu constituie un obicei pentru multi dintre noi.

Stiati ca pana si Ghidurile medicale actuale ne recomanda sa practicam 30 minute de activitate fizica moderata de 5 ori pe saptamana sau cel putin 20 de minute de activitate fizica intensa de 3 ori pe saptamana ?

Studii recente efectuate Statele Unite ale Americii au aratat faptul ca 27,6% din totalul adultilor sunt sedentari, 46,2% practica exercitiul fizic intr-o oarecare masura si doar 26,2% respecta recomandarile curente ale specialistilor din domeniu.

Aproximativ 14% dintre adolescentii din Statele Unite recunosc faptul ca nu au efectuat recent nici un fel de activitate fizica.
Mai mult, nivelul activitatii fizice scade semnificativ o data cu inaintarea in varsta si cu cresterea nivelului de pregatire intelectuala.

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Ca atare, promovarea activitatii fizice sistematice, indiferent de grupa de varsta a fost desemnata in Statele Unite drept prioritate nationala in domeniul sanatatii. In acest context, venind in contact cu numeroase persoane, medicii si personalul sanitar ar putea influenta evolutia starii de sanatate a populatiei, promovand activitatea fizica sistematica.

Astfel, persoanele implicate in furnizarea serviciilor de sanatate ar trebui sa evalueze nivelul actual de activitate fizica al pacientilor, sa le recomande un program adecvat de exercitii fizice si sa ii determine, prin diferite strategii de consiliere, sa respecte acest program.

Este evident faptul ca, inainte de a se implica efectiv in promovarea activitatii fizice, medicul trebuie sa raspunda la intrebari, precum:

ce tip si ce nivel de activitate fizica se preteaza fiecarui pacient;
pe ce cai se poate creste complianta pacientului la programul de exercitii fizice;
cum se poate realiza evaluarea, prescrierea si consilierea privind activitatea fizica.

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Fiecare dintre noi trebuie sa cunoasca beneficiile activitatii fizice, inclusiv faptul ca:

practicarea regulata a exercitiului fizic influenteaza pozitiv sanatatea fizica si psihica in timpul sarcinii,
faciliteaza dezvoltarea normala a copiilor,
joaca un rol important in mentinerea starii de sanatate pe tot parcursul vietii.

Sedentarismul, asociat unei alimentatii inadecvate, este responsabil de aparitia obezitatii, cresterea riscului de deces, indiferent de cauza, cresterea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Exercitiul fizic practicat in mod sistematic intarzie momentul primului accident vascular, previne instalarea diabetului zaharat de tip II si a osteoporozei.

Activitatea fizica constituie o componenta importanta in tratamentul unor boli precum artroza, diabetul zaharat si amelioreaza suferinta bolnavilor tratati de cancer.

Activitatea fizica practicata sistematic, pe langa promovarea starii de sanatate fizica si de scadere a riscului unor afectiuni organice cronice, contribuie si la tratamentul multor tulburari psihice. Studiile efectuate au aratat faptul ca efortul fizic practicat in mod constant reduce nivelul de depresie si anxietate. Activitatile care combat starea de depresie sunt: mersul pe jos, inotul si sporturile de echipa.

Articole recomandate

12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta! 12 obiceiuri care DISTRUG creierul uman. Elimina-le IMEDIAT din rutina ta!
Creierul uman este distrus de aceste obiceiuri! Fara sa-ti dai seama, anumite lucruri pe care le faci zilnic iti erodeaza creierul si capacitatea lui de a functiona la cote optime. Astfel, iti reduci capacitatile cognitive si, odata cu avansarea in varsta, pot aparea tulburari degenerative. Iata 12
Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut Cum iti dai seama daca uleiul de masline este contrafacut
Uleiul de masline este recomandat in toate dietele sanatoase. Insa cei mai multi consumatori nu stiu sa deosebeasca uleiul de masline contrafacut de cel adevarat. Cum iti dai seama ca ai primit chiar uleiul de masline extravirgin pentru care ai platit un pret mai ridicat? Cum stii ca desi ai dat
Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan Redobandeste-ti confortul intim si bucura-te de feminitate cu produsele Vagisan
Orice ține de intimitate este trimis aproape automat în zona subiectelor tabu. Nu vorbim despre sex, nu vorbim despre menstruație, nu vorbim despre problemele genitale… pentru că “este rușinos”. Sună absurd, având în vedere secolul în
Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii Ulei de canepa. Beneficii, utilizari si contraindicatii
Din ce in ce mai des se vorbeste despre ulei de canepa si despre beneficiile lui pentru sanatate. Canepa este un super-aliment. Ea contine fitonutrienti si grasimi sanatoase care aduc multiple beneficii functionarii organismului. Ulei de canepa beneficii 1. Piele frumoasa Extras din canepa, uleiul
Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare Studiu: De ce este bine sa combini uleiul de masline cu sare
Uleiul de măsline extra virgin, combinat cu sare, ajută la ameliorarea durerilor provocate de migrene, indigestie si artrita, potrivit unui studiu publicat in revista stiintifica Nature.  Astfel, potrivit cercetatorilor, uleiul de masline este cel mai buna analgezic pentru aceste
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda