Skip to article

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Sunt binecunoscute numeroasele avantaje oferite de activitatea fizica practicata in mod regulat. Totusi, initierea si practicarea in mod constant a exercitiilor fizice nu constituie un obicei pentru multi dintre noi.

Stiati ca pana si Ghidurile medicale actuale ne recomanda sa practicam 30 minute de activitate fizica moderata de 5 ori pe saptamana sau cel putin 20 de minute de activitate fizica intensa de 3 ori pe saptamana ?

Studii recente efectuate Statele Unite ale Americii au aratat faptul ca 27,6% din totalul adultilor sunt sedentari, 46,2% practica exercitiul fizic intr-o oarecare masura si doar 26,2% respecta recomandarile curente ale specialistilor din domeniu.

Aproximativ 14% dintre adolescentii din Statele Unite recunosc faptul ca nu au efectuat recent nici un fel de activitate fizica.
Mai mult, nivelul activitatii fizice scade semnificativ o data cu inaintarea in varsta si cu cresterea nivelului de pregatire intelectuala.

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Ca atare, promovarea activitatii fizice sistematice, indiferent de grupa de varsta a fost desemnata in Statele Unite drept prioritate nationala in domeniul sanatatii. In acest context, venind in contact cu numeroase persoane, medicii si personalul sanitar ar putea influenta evolutia starii de sanatate a populatiei, promovand activitatea fizica sistematica.

Astfel, persoanele implicate in furnizarea serviciilor de sanatate ar trebui sa evalueze nivelul actual de activitate fizica al pacientilor, sa le recomande un program adecvat de exercitii fizice si sa ii determine, prin diferite strategii de consiliere, sa respecte acest program.

Este evident faptul ca, inainte de a se implica efectiv in promovarea activitatii fizice, medicul trebuie sa raspunda la intrebari, precum:

ce tip si ce nivel de activitate fizica se preteaza fiecarui pacient;
pe ce cai se poate creste complianta pacientului la programul de exercitii fizice;
cum se poate realiza evaluarea, prescrierea si consilierea privind activitatea fizica.

Utilitatea practicarii activitatii fizice

Fiecare dintre noi trebuie sa cunoasca beneficiile activitatii fizice, inclusiv faptul ca:

practicarea regulata a exercitiului fizic influenteaza pozitiv sanatatea fizica si psihica in timpul sarcinii,
faciliteaza dezvoltarea normala a copiilor,
joaca un rol important in mentinerea starii de sanatate pe tot parcursul vietii.

Sedentarismul, asociat unei alimentatii inadecvate, este responsabil de aparitia obezitatii, cresterea riscului de deces, indiferent de cauza, cresterea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Exercitiul fizic practicat in mod sistematic intarzie momentul primului accident vascular, previne instalarea diabetului zaharat de tip II si a osteoporozei.

Activitatea fizica constituie o componenta importanta in tratamentul unor boli precum artroza, diabetul zaharat si amelioreaza suferinta bolnavilor tratati de cancer.

Activitatea fizica practicata sistematic, pe langa promovarea starii de sanatate fizica si de scadere a riscului unor afectiuni organice cronice, contribuie si la tratamentul multor tulburari psihice. Studiile efectuate au aratat faptul ca efortul fizic practicat in mod constant reduce nivelul de depresie si anxietate. Activitatile care combat starea de depresie sunt: mersul pe jos, inotul si sporturile de echipa.

Articole recomandate

Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare Facebook ar putea cenzura postarile anti-vaccinare
Reprezentantii Facebook au anuntat ca vor lua masuri in ceea ce priveste raspandirea postarilor anti-vacccinare.  Facebook şi Google au fost atenţionate printr-o scrisoare publică de senatorul american Adam Schiff cu privire la răspândirea curentului anti-vaccinare
Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale Dureri de dinti. Ce sa faci cand te doare maseaua. Cele mai bune remedii naturale
Dureri de dinti. Carii, abcese, plombe cazute, toate acestea pot duce la dureri de masea insuportabile. Iata ce sa faci cand te doare maseaua. Acestea sunt cele mai bune remedii naturale pentru durerile de masea.  1. Ulei de cuisoare Cuisoarele sunt un remediu traditional pentru amortirea
Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat Ce faci ca sa nu-ti mai stea durerea-n gat
Dupa cateva luni bune in care raceala doar te-a incercat, acum s-a lipit cu adevarat de tine. Nasul ti-e infundat, tusea abia daca te lasa sa lucrezi si sa dormi si, ca “meniul” sa fie complet, te-ai trezit si cu o durere suparatoare in gat. Asa ca, inainte de a porni la drum spre
1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata 1 din 2 femei se confrunta cu infectie urinara cel putin o data in viata
Infectia urinara este una dintre cele mai des intalnite probleme de sanatate care apare in special la femei, peste 50% dintre acestea suferind cel putin o data in viata de infectie urinara. In peste 80% din cazuri, infectia este provocata de bacteria Escherichia coli ( E.coli ) si poate afecta
Simptome ale leucemiei care pot fi foarte usor de confundat cu anemia Simptome ale leucemiei care pot fi foarte usor de confundat cu anemia
Leucemia produce simptome care sunt foarte ușor de confundat cu anemia. Identificarea lor la timp este importantă pentru ca medicul să determine tratamentul corect. Cuvântul cancer produce deja o frică profundă. Asociem cuvântul tumoare cu un set de celule maligne
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda