Skip to article

Vitamina B8 sau vitamina H

Se mai numeste Biotina sau Vitamina H; o substanta hidrosubila care nu este distrusa la caldura sau umiditate, dar lumina, alcalinitatea si oxigenul o afecteaza.

Alimentele (proaspete, de preferinta) si flora intestinala furnizeaza dozele necesare organismului. Vitamina B8 sau Vitamina H este indispensabila persoanelor cu unghii fragile si casante.

Doza zilnica recomandata este de 0,3 mg. Copii au nevoie de o cantitate de 50 - 90 mcg pe zi.

Vitamina B8 sau vitamina H


Surse

Se gaseste in carnea proaspata, legumele si fructele crude (neprelucrate termic sau conservate) sunt necesare pentru aportul zilnic de biotina, ca si drojdia de bere, organele de vita, laptele, produsele lactate, galbenusul de ou, conopida, cerealele integrale, porumbul, melasa, nucile.




Roluri si caracteristici

- Ajuta la degradarea acizilor grasi, glucozei, aminoacizilor;

- Intervine in sinteza acizilo grasi si a proteinelor;

- Are capacitatea de aproduce hidrati de carbon din molecule, reantregind rezervele organismului;

- Stimuleaza cresterea parului si intarzie caderea acestuia;

- Impiedica incaruntirea prematura;

- Calmeaza durerile musculare.

Ai carente de vitamina H?

Probabilitatea ca organismul sa sufere de carenta de biotina este practic nula, cu exceptia incapacitatii biologice de a absorbi aceasta vitamina. Pierderea apetitului, oboseala, aparitia unor dermatite semnaleaza aceasta carenta.

Cercetari recente atrag atentia asupra influentei biotinei asupra nuvelului zaharului din sange la diabetici (diabet de tip 2): bolnavii care nu sunt dependenti de insulina si au nivelul glicemiei ridicat prezinta un nivel inferior al biotinei fata de cel al unei persoane sanatoase.

Chiar luata in doze mari, aceasta vitamina nu este toxica.

Atentie!

Asociata cu vitaminele B2, B3, B6, poate fi un intaritor eficace.

Albusul de ou crud si frisca (aviz amatorilor de frisca!) anuleaza efectele de biotina.

Suplimentarea de biotina este recomandata in tratamentul cu antibiotice

Pentru intarirea unghiilor, este necesar un aport zilnic de 2,5 mg.

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Ce nu stiai despre impantul dentar Ce nu stiai despre impantul dentar
Multi se sperie cand aud ca au nevoie de un implant dentar. Din cauza procedurii, ce pare complicata si dureroasa, dar si a costurilor. Medicii stomatologi spun insa ca este cea mai buna varianta pentru a avea o dantura impecabila, dar mai ales complet functionala. Cateva mituri spulberate vizavi
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de