Skip to article

Zincul: oligoelementul frumusetii pielii

Zincul este un puternic antioxidant ce previne efectele toxice ale radicalilor liberi. El participa de asemenea la intarirea imunitatii prin activarea limfocitelor T. In creier, actiunea sa se concentreaza in structurile responsabile de memorie si gandire.

Carenta de zinc contribuie la aparitia tulburarilor de invatare scolara si de probleme emotionale si comportamentale. Zincul are rol in activitatea hormonala, cum ar fi hormonii de crestere. El joaca un rol important in producerea testosteronului si amelioreaza mobilitatea spermatozoizilor.

Acesta este de asemenea oligoelementul frumusetii pielii. Carenta sa duce la uscarea pielii, unghii casante, matreata si caderea parului. Zincul favorizeaza cicatrizarea, mai ales in cazul arsurilor. Tot el intervine in procesul vederii in culori, dar si in simturile gustului si mirosului.

Obiceiuri alimentare proaste

Femeile, adolescentii, copiii si persoanele in varsta sunt in general categoriile deficitare in zinc. Uneori, nevoile de zinc sunt in mod natural crescute, cum ar fi cazul femeii insarcinate sau care alapteaza, sau in perioada cresterii copiilor si adolescentilor.

In plus, anumite medicamente duc la pierderea zincului, cum ar fi antibioticele si antiinflamatoarele luate pe o perioada indelungata, sau diureticele. Atentie, alcoolul sau curele prea lungi de fier sau de cupru diminueaza considerabil absorbtia zincului.
Zincul: oligoelementul frumusetii pielii


O deficienta poate aparea de asemenea in cazul unei absorbtii intestinale cu probleme, in caz de diaree prelungita sau de eliminare urinara a zincului, cum ar fi in cazul diabetului, al dereglarilor renale sau al arsurilor grave.

Aportul de zinc trebuie sa fie cotidian, deoarece organismul nu pastreaza rezerve. Si anume, alimentatia variata permite evitarea carentelor. Cele mai bune surse de zinc sunt alimentele de origine animala.

Stridiile (80 mg de zinc / 100 g stridii), ficatul de vita si de porc (9 mg / 100 g), carnea de cal (6 mg / 100 g), galbenusul de ou (4 mg / 100g), pestii si crustaceele ( 1.5-3 mg / 100 g) sunt alimente bogate in mod natural in zinc.

Cerealele integrale, legumele, nucile, oleaginoasele (susan, in, mac) il contin de asemenea, insa zincul cel mai bine asimilat provine tot din carne, deci atentie vegetarieni!

Semne care nu mintZincul: oligoelementul frumusetii pielii



Pete sau striuri albe pe unghii;

Piele uscata, matreata, caderea parului;

Infectii repetate.

Ce cantitate de zinc sa luati daca... (in mg pe zi)

Consumati putina carne:
- Copii de la 1 la 12 ani: 8 ? 14
- Adolescenti: 11 ? 14
- Adulti si persoane in varsta: 12 ? 14
- Femei insarcinate: 16
- Femei care alapteaza: 23

Consumati multa carne:
- Copii de la 1 la 12 ani: 5 ? 9
- Adolescenti: 9 ? 11
- Adulti si persoane in varsta: 7 ? 9
- Femei insarcinate: 11
- Femei care alapteaza: 15

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza