Skip to article

Zincul: oligoelementul frumusetii pielii

Zincul este un puternic antioxidant ce previne efectele toxice ale radicalilor liberi. El participa de asemenea la intarirea imunitatii prin activarea limfocitelor T. In creier, actiunea sa se concentreaza in structurile responsabile de memorie si gandire.

Carenta de zinc contribuie la aparitia tulburarilor de invatare scolara si de probleme emotionale si comportamentale. Zincul are rol in activitatea hormonala, cum ar fi hormonii de crestere. El joaca un rol important in producerea testosteronului si amelioreaza mobilitatea spermatozoizilor.

Acesta este de asemenea oligoelementul frumusetii pielii. Carenta sa duce la uscarea pielii, unghii casante, matreata si caderea parului. Zincul favorizeaza cicatrizarea, mai ales in cazul arsurilor. Tot el intervine in procesul vederii in culori, dar si in simturile gustului si mirosului.

Obiceiuri alimentare proaste

Femeile, adolescentii, copiii si persoanele in varsta sunt in general categoriile deficitare in zinc. Uneori, nevoile de zinc sunt in mod natural crescute, cum ar fi cazul femeii insarcinate sau care alapteaza, sau in perioada cresterii copiilor si adolescentilor.

In plus, anumite medicamente duc la pierderea zincului, cum ar fi antibioticele si antiinflamatoarele luate pe o perioada indelungata, sau diureticele. Atentie, alcoolul sau curele prea lungi de fier sau de cupru diminueaza considerabil absorbtia zincului.
Zincul: oligoelementul frumusetii pielii


O deficienta poate aparea de asemenea in cazul unei absorbtii intestinale cu probleme, in caz de diaree prelungita sau de eliminare urinara a zincului, cum ar fi in cazul diabetului, al dereglarilor renale sau al arsurilor grave.

Aportul de zinc trebuie sa fie cotidian, deoarece organismul nu pastreaza rezerve. Si anume, alimentatia variata permite evitarea carentelor. Cele mai bune surse de zinc sunt alimentele de origine animala.

Stridiile (80 mg de zinc / 100 g stridii), ficatul de vita si de porc (9 mg / 100 g), carnea de cal (6 mg / 100 g), galbenusul de ou (4 mg / 100g), pestii si crustaceele ( 1.5-3 mg / 100 g) sunt alimente bogate in mod natural in zinc.

Cerealele integrale, legumele, nucile, oleaginoasele (susan, in, mac) il contin de asemenea, insa zincul cel mai bine asimilat provine tot din carne, deci atentie vegetarieni!

Semne care nu mintZincul: oligoelementul frumusetii pielii



Pete sau striuri albe pe unghii;

Piele uscata, matreata, caderea parului;

Infectii repetate.

Ce cantitate de zinc sa luati daca... (in mg pe zi)

Consumati putina carne:
- Copii de la 1 la 12 ani: 8 ? 14
- Adolescenti: 11 ? 14
- Adulti si persoane in varsta: 12 ? 14
- Femei insarcinate: 16
- Femei care alapteaza: 23

Consumati multa carne:
- Copii de la 1 la 12 ani: 5 ? 9
- Adolescenti: 9 ? 11
- Adulti si persoane in varsta: 7 ? 9
- Femei insarcinate: 11
- Femei care alapteaza: 15

Articole recomandate

Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate! Ce se intampla in corpul tau daca bei apa cu stafide dimineata. Efecte uluitoate!
Stafidele sunt un superaliment datorita vitaminelor, fibrelor si mineralelor pe care le contin dinabundenta. Tocmai de aceea, atat doctorii, cat si nutritionistii recomanda stafidele in orice dieta. S-a descoperit ca beneficiile acestor minunate alimente sunt chiar mai puternice daca le lasam peste
Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare Stiai ca nu e bine sa bei lapte cand iei fier? Cand si cum sa consumi suplimentele alimentare
Numarul celor care iau suplimente alimentare creste in fiecare an: dovada stau studiile care au aratat ca intre 1999 si 2012 folosirea vitaminei D a crescut de peste patru ori, iar numarul suplimentelor alimentare cu ulei de peste consumate a crescut de noua ori. Tocmai de aceea este important sa
Top 10 super-alimente pentru un par sanatos Top 10 super-alimente pentru un par sanatos
Este adevarat: alimentatia are un impact asupra pletelor tale! Astfel, putem stimula cresterea parului, ii putem imbunatati stralucirea, textura si, in general, sanatatea sa, prin ceea ce mancam. Am intocmit un Top 10 al alimentelor care pot imbunatati sanatatea parului tau, ele fiind surprinzator
Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat Vrei un somn bun? Iata 5 lucruri pe care nu ar trebui sa le faci in pat
Pentru a avea un somn bun si a te odihni noaptea cum se cuvine, ar trebui sa iti pastrezi patul si dormitorul drept un sanctuar al relaxarii. Iata cateva lucruri pe care nu ar trebui sa le faci niciodata in pat daca vrei sa ai un somn bun, iar a doua zi de dimineata sa te trezesti cu pofta de
Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor Pericolul din carnea de pui: fetita imbatranita cu doi ani din cauza hormonilor
Medicii endocrinologi trag un semnal de alarma. Acestia atrag atentia asupra efectelor negative pe care hormonii din carnea de pui ii pot avea asupra copiilor.  Specialistii spun ca in cabinetele lor vin tot mai multi parinti cu copii care prezinta dereglari hormonale din cauza consumului
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda