Skip to article

Atacurile de panica -cum le combati?

Atacurile de panica -cum le combati?
Atacurile de panica sunt semnale ale corpului ce declanseaza o alarma falsa de pericol. Ele sunt totusi extrem de inconfortabile si suparatoare. Atacurile de panica pot avea loc oriunde si oricand, iar daca nu sunt tratate pot duce la agorafobie. Pentru a preveni agravarea lor, urmeaza sfaturile urmatoare!

Respira incet

In timpul unui atac de panica, simti ca ti se taie respiratia. Dar nu te lasa pacalita! De fapt, plamanii primesc prea mult oxigen, iar pentru a normaliza nivelul de oxigen trebuie sa respiri usor intr-o punga de hartie. Fa asta pana respiri din nou normal.

Traieste sanatos

Pentru a evita excesul de adrenalina, fa sport regulat. Mananca sanatos pentru a avea un nivel constant de glucoza in sange. Evita drogurile, tigarile, alcoolul si stresul pe cat posibil. Acestia sunt factori declansatori de atacuri de panica.

Vorbeste cu cineva

Nu-ti tine gandurile si sentimentele pentru tine. Scrie intr-un jurnal sau incepe un blog. Vorbeste cu oameni care te pot sustine. Incearca si forumurile online pentru astfel de afectiuni: acolo poti gasi sfaturi de la persoane care au trecut prin acelasi lucru.

Nu face din atacuri un capat de tara

Atacurile de panica nu sunt daunatoare si nu te vor ucide. Gandeste-te ca sentimentele din cursul unui atac de panica sunt temporare si trecatoare. Nu te lupta cu ele pentru ca adrenalina creste si rezulta o panica si mai mare.

Nu te concentra pe atacuri

Distanteaza-te de atacuri concentrandu-te pe alte lucruri. Incearca sa te gandesti la lucruri si experiente placute. Asculta muzica relaxanta, energizanta, optimista pentru a te distrage de la sentimentele si gandurile negre. Fa ceva placut, care sa-ti distraga atentia de la atac. Stai impreuna cu oameni cu care sa poti vorbi despre experientele tale.

Invata o tehnica de relaxare

Tehnicile de relaxare te pot ajuta sa reduci sentimentele de panica. Incearca aceasta tehnica simpla:
Stai intr-o pozitie confortabila si inchide ochii.
Respira incet, adanc si prin burta.
Flexeaza si apoi relaxeaza muschii corpului. Incepe cu picioarele si urca.
Simte tensiunea care dispare pe masura ce faci acest exercitiu.

Mergi la terapie

Mergi la psiholog daca simti ca nu mai poti tine piept atacurilor. Terapia te poate ajuta sa-ti schimbi felul de a gandi si iti poate oferi mecanisme si tehnici noi de relaxare.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri
Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul Infectia cu coronavirus poate sa apara si dupa vaccinare. Cum explica epidemiologii fenomenul
Dupa vaccinare exista posibilitatea infectarii cu noul coronavirus, sustin medicii epidemiologi. Imunizarea ajuta insa organismul sa lupte cu boala. Astfel, persoanele vaccinate vor suferi o forma mai usoara de Covid-19.  Vaccinul impotriva infectiei cu noul coronavirus ofera imunitate la un
Cum remediezi dereglarile de somn Cum remediezi dereglarile de somn
Un somn odihnitor este foarte important pentru starea de bine si de sanatate a fiecaruia dintre noi. Totusi ce putem face atunci cand nu ne putem bucura de efectele binefacatoare ale somnului? Exista numerosi factori care pot cauza dereglari ale somnului, printre care bolile cronice, precum