Skip to article

Atacurile de panica -cum le combati?

Atacurile de panica sunt semnale ale corpului ce declanseaza o alarma falsa de pericol. Ele sunt totusi extrem de inconfortabile si suparatoare. Atacurile de panica pot avea loc oriunde si oricand, iar daca nu sunt tratate pot duce la agorafobie. Pentru a preveni agravarea lor, urmeaza sfaturile urmatoare!

Respira incet

In timpul unui atac de panica, simti ca ti se taie respiratia. Dar nu te lasa pacalita! De fapt, plamanii primesc prea mult oxigen, iar pentru a normaliza nivelul de oxigen trebuie sa respiri usor intr-o punga de hartie. Fa asta pana respiri din nou normal.

Traieste sanatos

Pentru a evita excesul de adrenalina, fa sport regulat. Mananca sanatos pentru a avea un nivel constant de glucoza in sange. Evita drogurile, tigarile, alcoolul si stresul pe cat posibil. Acestia sunt factori declansatori de atacuri de panica.

Vorbeste cu cineva

Nu-ti tine gandurile si sentimentele pentru tine. Scrie intr-un jurnal sau incepe un blog. Vorbeste cu oameni care te pot sustine. Incearca si forumurile online pentru astfel de afectiuni: acolo poti gasi sfaturi de la persoane care au trecut prin acelasi lucru.

Nu face din atacuri un capat de tara

Atacurile de panica nu sunt daunatoare si nu te vor ucide. Gandeste-te ca sentimentele din cursul unui atac de panica sunt temporare si trecatoare. Nu te lupta cu ele pentru ca adrenalina creste si rezulta o panica si mai mare.

Nu te concentra pe atacuri

Distanteaza-te de atacuri concentrandu-te pe alte lucruri. Incearca sa te gandesti la lucruri si experiente placute. Asculta muzica relaxanta, energizanta, optimista pentru a te distrage de la sentimentele si gandurile negre. Fa ceva placut, care sa-ti distraga atentia de la atac. Stai impreuna cu oameni cu care sa poti vorbi despre experientele tale.

Invata o tehnica de relaxare

Tehnicile de relaxare te pot ajuta sa reduci sentimentele de panica. Incearca aceasta tehnica simpla:
Stai intr-o pozitie confortabila si inchide ochii.
Respira incet, adanc si prin burta.
Flexeaza si apoi relaxeaza muschii corpului. Incepe cu picioarele si urca.
Simte tensiunea care dispare pe masura ce faci acest exercitiu.

Mergi la terapie

Mergi la psiholog daca simti ca nu mai poti tine piept atacurilor. Terapia te poate ajuta sa-ti schimbi felul de a gandi si iti poate oferi mecanisme si tehnici noi de relaxare.

Autor: Nuage

Articole recomandate

5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020 5 lucruri pe care sa le faci pentru sanatatea ta in 2020
Între deadline-uri strânse la serviciu și ședințe cu părinții, încercarea de a găti sănătos pentru familie și toate celelalte sarcini pe care ni le asumăm ca femei, uităm adesea de noi și de sănătatea noastră.
Cum se transmite, de fapt, coronavirusul Cum se transmite, de fapt, coronavirusul
Presedintele Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila, a facut noi precizari despre modul in care se transmite coronavirusul.  Noul coronavirus nu se transmite prin atingere, ci prin intermediul secreţiilor respiratorii, precizând că nu există niciun fel de
Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita Doctor Amalia Anghel - Melanomul: cancerul care se ascunde intr-o alunita
Mulți dintre noi, am auzit de el, dar puţini știm exact ce reprezintă. Melanomul este cel mai agresiv cancer cutanat. Produce aproximativ 90% din decesele cauzate de  tumorile pielii. Acesta nu afectează doar pielea sau anexele ei (unghiile), ci și alte organe,
8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si