Skip to article

Ce este astenia de primavara si cum o combati prin alimentatie

Ce este astenia de primavara si cum o combati prin alimentatie
Parfumul primaverii pluteste in aer, insa in timp ce visezi cu ochii deschisi la zilele mai lungi si mai insorite, poti constata ca rezervele tale de energie par tot mai sarace./b

De vina poate fi astenia de primavara, o stare de letargie si oboseala extrema, pe care multi oameni o experimenteaza odata cu tranzitia de la anotimpul rece, la cel calduros.

Medicii spun ca poti sa previi si sa tratezi astenia de primavara prin alimentatie.

Ajuta-ti organismul sa scape de toxinele care iti impiedica ficatul sa functioneze optim si ia o doza zilnica sanatoasa de vitamine si minerale, care iti redau vitalitatea si pofta de viata ca prin minune!

Ce este astenia de primavara?

In termeni psihologici, astenia de primavara este o tulburare adaptiva, alimentata de schimbarea fusului orar si cresterea brusca a luminozitatii in timpul zilei, precum si de efortul organismului de a se obisnui cu un nou ritm biologic.

"Lumina este un stimulent, insa anumitor oameni, ea poate sa induca o stare de iritabilitate si de lipsa a initiativei", spune medicul Salvator Tranche de la Societatea Spaniola de Medicina a Familiei si Comunitatii.

Printre semnele asteniei de primavara se numara oboseala, anxietatea, lipsa de energie, stima de sine scazuta si problemele de concentrare. Lasata netratata, astenia de primavara poate degenera in depresie. Astenia de primavara poate fi combatuta prin odihna de 7-8 pe noapte, un program de masa regulat si mai multa activitate fizica. In caz contrar, minora dificultate de adaptare la schimbarile de mediu se poate transforma in tulburare depresiva.

Tratarea asteniei de primavara prin alimentatie

Majoritatea medicilor si a farmacistilor recomanda tratamentul asteniei de primavara in primul rand prin alimentatie, respectiv printr-un aport sporit de vitamine, minerale si nutrienti de care corpul a fost privat in timpul iernii. Astfel, principiile nutritionale presupun o dieta bazata pe:

alimente bogate in proteine, care suplimenteaza aportul zilnic de energiealimente bogate in fibre (fructe, legume, produse din cereale integrale)alimente bogate in fier si zinc (nuci, seminte, spanac, ficat, peste)alimente bogate in vitamina C pentru imunitate si vitalitate (legume, citrice, capsuni, ardei iuti)alimente care iti furnizeaza vitamina B12, precum carnea, ouale si painea dospita

De asemenea, suplimentele alimentare cu ginseng si royal jelly s-au dovedit utile in inhibarea simptomelor asteniei de primavara.

Evita produsele care au in compozitie zaharuri rafinate, cofeina (desi iti da o senzatie de energie pe moment, produce anxietate si colaps energetic ulterior). Uita de bauturile acidulate, alcool, fast food si alte mancaruri grase. A sosit momentul sa inlocuiesti toate aceste produse nesanatoase cu salata verde, spanac, urzici, varza proaspata, broccoli, ulei de masline si cereale integrale.

Smochinele sunt un remediu natural de prevenire si tratare a asteniei de primavara, fie ca le consumi in stare proaspata sau uscata. Bogate in vitamine, minerale, antioxidanti, proteine si zaharuri cu eliberare lenta, aceste fructe delicioase te mentin proaspata si vesela tot sezonul cald.

Spanacul te ajuta sa fii tonica si pozitiva, dar si supla, oferindu-ti in doar 100 g, 35 mg fier, 23 mg vitamina C, 2 mg de vitamina E, 500 mg de potasiu, 170 mg de calciu si fibre. La fel de curative sunt si urzicile sau stevia, pe care le poti gati sau consuma sub forma de infuzie sau decoct.

Tu cum te simti la inceputul primaverii?

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Cum pregatesti pielea inainte de expunerea la soare. 3 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Vara își intră în drepturi, deja ne pregătim costumele de baie pentru plajă! Poate te pregătești pentru prima ta vacanță alături de micuțul tău, poate aveți deja la activ mai multe vacanțe împreună, dar oricum ar
Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient Cum poti ameliora durerile articulare in mod eficient
Durerile articulare sunt printre cele mai comune si mai frecvente probleme medicale. Localizata la membrele superioare sau inferioare, dar si la coloana vertebrala, acest tip de suferinta are, de cele mai multe ori, drept cauza procesele degenerative osteoarticulare complexe. Tratamentele
Cand si cum sa faci teste de sarcina Cand si cum sa faci teste de sarcina
Când încercăm să avem un copil, putem fi adesea grăbite sau nerăbdătoare să știm dacă suntem gravide și avem tendința de a face testul de sarcină în avans, astfel încât testul poate duce la rezultate negative. Testul de
Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii Cand va fi necesara a treia doza de vaccin. Valeriu Gheorghita a venit cu noi detalii
Valeriu Gheorghita, coordonatorul campaniei de vaccinare anti-covid in Romania, a venit cu noi detalii despre conditiile in care va fi necesara o a treia doza de vaccin.  Medicul a precizat ca o decizie în ceea ce privește administrarea celei de-a treia doză de vaccin anti-COVID
Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce Rosiile tuguiate un pericol pentru sanatate. Iata de ce
Rosiile tuguiate pot fi periculoase pentru sanatate, avertizeaza specialistii in horticultura. Desi unii fermieri spun ca acel mot este o caracteristica a unui soi bulgaresc de rosii, specialistii avertizează că acesta poate indica forţarea coacerii cu diverse chimicale. ”Sunt