Skip to article

Ce este astenia de primavara si cum o combati prin alimentatie

Ce este astenia de primavara si cum o combati prin alimentatie
Parfumul primaverii pluteste in aer, insa in timp ce visezi cu ochii deschisi la zilele mai lungi si mai insorite, poti constata ca rezervele tale de energie par tot mai sarace./b

De vina poate fi astenia de primavara, o stare de letargie si oboseala extrema, pe care multi oameni o experimenteaza odata cu tranzitia de la anotimpul rece, la cel calduros.

Medicii spun ca poti sa previi si sa tratezi astenia de primavara prin alimentatie.

Ajuta-ti organismul sa scape de toxinele care iti impiedica ficatul sa functioneze optim si ia o doza zilnica sanatoasa de vitamine si minerale, care iti redau vitalitatea si pofta de viata ca prin minune!

Ce este astenia de primavara?

In termeni psihologici, astenia de primavara este o tulburare adaptiva, alimentata de schimbarea fusului orar si cresterea brusca a luminozitatii in timpul zilei, precum si de efortul organismului de a se obisnui cu un nou ritm biologic.

"Lumina este un stimulent, insa anumitor oameni, ea poate sa induca o stare de iritabilitate si de lipsa a initiativei", spune medicul Salvator Tranche de la Societatea Spaniola de Medicina a Familiei si Comunitatii.

Printre semnele asteniei de primavara se numara oboseala, anxietatea, lipsa de energie, stima de sine scazuta si problemele de concentrare. Lasata netratata, astenia de primavara poate degenera in depresie. Astenia de primavara poate fi combatuta prin odihna de 7-8 pe noapte, un program de masa regulat si mai multa activitate fizica. In caz contrar, minora dificultate de adaptare la schimbarile de mediu se poate transforma in tulburare depresiva.

Tratarea asteniei de primavara prin alimentatie

Majoritatea medicilor si a farmacistilor recomanda tratamentul asteniei de primavara in primul rand prin alimentatie, respectiv printr-un aport sporit de vitamine, minerale si nutrienti de care corpul a fost privat in timpul iernii. Astfel, principiile nutritionale presupun o dieta bazata pe:

alimente bogate in proteine, care suplimenteaza aportul zilnic de energiealimente bogate in fibre (fructe, legume, produse din cereale integrale)alimente bogate in fier si zinc (nuci, seminte, spanac, ficat, peste)alimente bogate in vitamina C pentru imunitate si vitalitate (legume, citrice, capsuni, ardei iuti)alimente care iti furnizeaza vitamina B12, precum carnea, ouale si painea dospita

De asemenea, suplimentele alimentare cu ginseng si royal jelly s-au dovedit utile in inhibarea simptomelor asteniei de primavara.

Evita produsele care au in compozitie zaharuri rafinate, cofeina (desi iti da o senzatie de energie pe moment, produce anxietate si colaps energetic ulterior). Uita de bauturile acidulate, alcool, fast food si alte mancaruri grase. A sosit momentul sa inlocuiesti toate aceste produse nesanatoase cu salata verde, spanac, urzici, varza proaspata, broccoli, ulei de masline si cereale integrale.

Smochinele sunt un remediu natural de prevenire si tratare a asteniei de primavara, fie ca le consumi in stare proaspata sau uscata. Bogate in vitamine, minerale, antioxidanti, proteine si zaharuri cu eliberare lenta, aceste fructe delicioase te mentin proaspata si vesela tot sezonul cald.

Spanacul te ajuta sa fii tonica si pozitiva, dar si supla, oferindu-ti in doar 100 g, 35 mg fier, 23 mg vitamina C, 2 mg de vitamina E, 500 mg de potasiu, 170 mg de calciu si fibre. La fel de curative sunt si urzicile sau stevia, pe care le poti gati sau consuma sub forma de infuzie sau decoct.

Tu cum te simti la inceputul primaverii?

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp Persoanele care fac gripa au mai putine sanse de a se infecta cu coronavirus in acelasi timp
Numarul cazurilor imbolnavirilor de gripa sezoniera a scazut la nivel global anul acesta cu 98% fata de aceeasi perioada din 2019. Scaderea s-ar datora izolarii si masurilor de protectie, potrivit specialistilor de la  Institutul de Sănătate publică din Anglia, care au realizat
Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic Ce inseamna sa consumi prea multa sare? Explicatiile nutritionistului Mihaela Bilic
Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat pe pagina sa de socializare Facebook ce inseamna un consum mare de sare, dar si despre importanta acestui ingredient pentru sanatate.  De asemenea, nutritionistul a explicat de ce simtim nevoia de dulce si cum putem sa evitam aceasta senzatie. 
Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D Studiu: 80% dintre bolnavii de COVID-19 prezinta deficienta de vitamina D
80% din persoanele cu COVID-19 au prezentat o lipsa de vitamina D in organism, potrivit unui studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Cercetarea a fost efectuata pe 216 pacienti, iar 80% dintre acestia au prezentat o deficienta de vitamina D, marea majoritate au
Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19 Ce este "happy hypoxia", noua manifestare COVID-19
Pacientii infectati cu coronavirus pot manifesta o forma mai putin cunoscuta a acestei boli, care arata "parsivitatea" acestui virus, a atentionat medicul ATI Radu Ţincu, de la Spitalul Floreasca din Capitală. Doctorul a explicat ca bolnavii de COVID pot avea o  saturaţie
Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita! Accent Prime - laserul care "ucide" in timp record orice tip de celulita!
Folosind puterea tehnologiilor combinate, Accent Prime este o platformă non-invazivă, de ultimă generație, care oferă tratamente personalizate pentru conturarea feței și a corpului, strângerea pielii, reducerea celulitei, întinerirea pielii prin