Skip to article

Ce mananci ca sa combati depresia din sezonul rece

Ce mananci ca sa combati depresia din sezonul rece
Trecerile de la un sezon la altul iti pot afecta sanatatea si starea de spirit, chiar daca de multe ori nu iti dai seama de acest lucru, iar venirea sezonului rece te poate arunca direct in bratele depresiei.

Esti mai nervoasa de cand s-a racit vremea, cazi frecvent intr-un butoi cu melancolie, te intristezi rapid si simti ca iti lipseste motivatia?


Inseamna ca ai putea suferi de un tip de depresie temporara, adica de o tulburare afectiva sezoniera.


In general, aceasta tulburare se manifesta vara si iarna, dar cu precadere iarna. Frigul de afara, peisajele triste, faptul ca trebuie sa te infofolesti, faptul ca atunci cand iesi de la serviciu este intuneric afara, toate aceste detalii marunte te pot determina sa ai stari depresive. Din fericire, le poti alunga cu ajutorul alimentelor. Nu, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa dai iama in prajituri si hamburgeri. Este vorba despre anumite alimente sanatoase care combat depresia din sezonul rece.

1. Alimente bogate in vitamina B si acid folic

Vitaminele B6, B12 si acidul folic sunt esentiale pentru sanatatea ta, cu atat mai mult iarna, cand depresia te pandeste la tot pasul. De altfel, depresia este unul dintre simptomele deficitului de vitamina B12.

Iarna aceasta, este bine sa consumi mai des sparanghel, citrice, linte, cereale integrale, seminte de floarea soarelui, broccoli, mazare, salata, banane. Toate aceste legume si fructe au un continut ridicat de acid folic.

Vitamina B12 o obtii din consumul de iaurt degresat, lapte de vaca si carne, iar carenta de vitamina B6 o rezolvi daca mananci ardei gras, telina, usturoi, avocado si struguri.

2. Alimente bogate in vitamina D

Vitamina D accelereaza productia de serotonina, unul dintre hormonii fericirii, si combate starile depresive. Corpul tau primeste cea mai mare cantitate de vitamina D atunci cand stai la soare, dar cum iarna soarele este "cu dinti", este bine sa-ti indrepti atentia catre alimente. Gasesti vitamina D in somon, ton in ulei, lapte de vaca, lapte de soia, oua, cereale integrale, ciuperci si portocale.

3. Dulciuri sanatoase

Dulciurile sunt o sursa excelenta de buna dispozitie si te pot ajuta sa te simti mai bine atunci cand esti trista si deprimata. Insa nu toate dulciurile sunt sanatoase. Daca suferi de depresie in sezonul rece, apeleaza la patratelele de ciocolata neagra. Pe langa faptul ca iti vor reface nivelul de energie, vor contribui si la productia de endorfine, "molecule ale fericirii".

Afinele si capsunile sunt si ele bune pentru combaterea depresiei.

4. Alimente bogate in acizi grasi omega 3

Acizii grasi esentiali omega 3 au un efect benefic asupra mentalului tau si te pot ajuta sa combati starile apatice. Studiile arata ca acizii grasi omega 3 combat depresia si stimuleaza activitatea creierului. Printre alimentele cu cea mai mare concentratie de omega 3 se numara pestele, uleiul de masline, semintele de in, nucile, soia si uleiul de peste.

5. Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati

Un studiu recent arata ca persoanele care au o alimentatie saraca in carbohidrati risca sa sufere de depresie. Daca te-a cuprins depresia din sezonul rece, este indicat sa consumi mai des banane, ananas, iaurt degresat, orez alb sau brun, paine intregrala cu grau, musli, hrisca, fasole alba si cartofi.

Tu ai suferit vreodata de depresie in sezonul rece?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Se poate lua coronavirus prin aer? Se poate lua coronavirus prin aer?
Se poate lua coronavirus prin aer? Este una dintre intrebarile pe care si le-au pus foarte multe persoane in ceea ce priveste modurile de transmitere ale noului  coronavirus . Organizatia Mondiala a Sanatatii a declarat ca acest virus nu se poate transmite prin aer. Noul coronavirus NU SE
Tusea seaca: remedii naturale Tusea seaca: remedii naturale
Tusea este o actiune reflexa comuna care apare atunci cand mucusul se scurge in caile respiratorii. Conform unui studiu din 2015 publicat in Lung India, tusea poate fi un semn de avertizare pentru mai multe boli respiratorii si non-respiratorii si este unul dintre cele mai frecvente motive pentru
De ce sapunul distruge coronavirusul? De ce sapunul distruge coronavirusul?
Spalati-va pe maini, aceasta este fraza pe care o auzim neincetat in aceste zile, in plina pandemie de coronavirus. Potrivit specialistilor, principala arma de aparare contra infectiei cu coronavirus este spalatul pe maini cu apa si cu sapun. Acest gest banal este cea mai buna strategie de
De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus
A opta zi de boala (de cand apar primele simptome) pare a fi una critica pentru pacientii cu coronavirus. Majoritatea se recupereaza si dupa cateva zile sunt externati, insa intre 15% si 20% dintre ei sufera o inflamatie puternica a plamanilor, iar starea lor se inrautateste si ajung la Terapie
Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care