Skip to article

Ce mananci ca sa combati depresia din sezonul rece

Trecerile de la un sezon la altul iti pot afecta sanatatea si starea de spirit, chiar daca de multe ori nu iti dai seama de acest lucru, iar venirea sezonului rece te poate arunca direct in bratele depresiei.

Esti mai nervoasa de cand s-a racit vremea, cazi frecvent intr-un butoi cu melancolie, te intristezi rapid si simti ca iti lipseste motivatia?


Inseamna ca ai putea suferi de un tip de depresie temporara, adica de o tulburare afectiva sezoniera.


In general, aceasta tulburare se manifesta vara si iarna, dar cu precadere iarna. Frigul de afara, peisajele triste, faptul ca trebuie sa te infofolesti, faptul ca atunci cand iesi de la serviciu este intuneric afara, toate aceste detalii marunte te pot determina sa ai stari depresive. Din fericire, le poti alunga cu ajutorul alimentelor. Nu, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa dai iama in prajituri si hamburgeri. Este vorba despre anumite alimente sanatoase care combat depresia din sezonul rece.

1. Alimente bogate in vitamina B si acid folic

Vitaminele B6, B12 si acidul folic sunt esentiale pentru sanatatea ta, cu atat mai mult iarna, cand depresia te pandeste la tot pasul. De altfel, depresia este unul dintre simptomele deficitului de vitamina B12.

Iarna aceasta, este bine sa consumi mai des sparanghel, citrice, linte, cereale integrale, seminte de floarea soarelui, broccoli, mazare, salata, banane. Toate aceste legume si fructe au un continut ridicat de acid folic.

Vitamina B12 o obtii din consumul de iaurt degresat, lapte de vaca si carne, iar carenta de vitamina B6 o rezolvi daca mananci ardei gras, telina, usturoi, avocado si struguri.

2. Alimente bogate in vitamina D

Vitamina D accelereaza productia de serotonina, unul dintre hormonii fericirii, si combate starile depresive. Corpul tau primeste cea mai mare cantitate de vitamina D atunci cand stai la soare, dar cum iarna soarele este "cu dinti", este bine sa-ti indrepti atentia catre alimente. Gasesti vitamina D in somon, ton in ulei, lapte de vaca, lapte de soia, oua, cereale integrale, ciuperci si portocale.

3. Dulciuri sanatoase

Dulciurile sunt o sursa excelenta de buna dispozitie si te pot ajuta sa te simti mai bine atunci cand esti trista si deprimata. Insa nu toate dulciurile sunt sanatoase. Daca suferi de depresie in sezonul rece, apeleaza la patratelele de ciocolata neagra. Pe langa faptul ca iti vor reface nivelul de energie, vor contribui si la productia de endorfine, "molecule ale fericirii".

Afinele si capsunile sunt si ele bune pentru combaterea depresiei.

4. Alimente bogate in acizi grasi omega 3

Acizii grasi esentiali omega 3 au un efect benefic asupra mentalului tau si te pot ajuta sa combati starile apatice. Studiile arata ca acizii grasi omega 3 combat depresia si stimuleaza activitatea creierului. Printre alimentele cu cea mai mare concentratie de omega 3 se numara pestele, uleiul de masline, semintele de in, nucile, soia si uleiul de peste.

5. Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati

Un studiu recent arata ca persoanele care au o alimentatie saraca in carbohidrati risca sa sufere de depresie. Daca te-a cuprins depresia din sezonul rece, este indicat sa consumi mai des banane, ananas, iaurt degresat, orez alb sau brun, paine intregrala cu grau, musli, hrisca, fasole alba si cartofi.

Tu ai suferit vreodata de depresie in sezonul rece?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

7 trucuri surprinzatoare pentru dinti mai albi si un zambet de milioane 7 trucuri surprinzatoare pentru dinti mai albi si un zambet de milioane
Cine nu o invidiaza pe Julia Roberts si al ei zambet de milioane? Daca vrei sa iei nota 10 la urmatorul control stomatologic, iata cateva sfaturi de la specialistii Ivillage.com   1. Bea o gura de ceai verde dupa fiecare masa Bacteriile din gura formeaza placa. La randul sau, placa produce
Contraindicatii scortisoara. Cine nu are voie sa se apropie de scortisoara. Ce efecte secundare are scortisoara Contraindicatii scortisoara. Cine nu are voie sa se apropie de scortisoara. Ce efecte secundare are scortisoara
Contraindicatii scortisoara. Scortisoara este un condiment-minune despre care se spune ca are foarte multe beneficii. Fie ca este sub forma de pudra, baton sau ulei esential, scortisoara stimuleaza memoria, ajuta la stoparea caderii parului, contribuie la scaderea numarului de kilograme.
100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului 100 de alimente sanatoase pentru buna functionare a organismului
Pentru a fi sanatos trebuie sa consumi si alimente sanatoase. Pe langa stilul de viata activ si lipsa exceselor de orice fel, o dieta bazata pe alimente sanatoase contribuie din plin la buna functionare a organismului, la pastrarea tonusului bun si la mentinerea sanatatii fizice si psihice. Iata o
10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat 10 secrete despre capuse pe care trebuie sa le stii! Afla cum sa eviti sa fii muscat
Incepe vacanta, s-a incalzit afara, iar iesireile in natura vor fi din ce in ce mai dese. Numai ca petrecerile in iarba verde se pot sfarsi mai putin placut daca ne ies in cale neplacutele capuse. Daca ti se intampla sa fii muscat de o capusa, trebuie sa ajungi imediat la medic pentru ca aceasta sa
Cum sa-ti vopsesti parul singura Cum sa-ti vopsesti parul singura
Daca ai foarte mult par alb nu vrei sa cheltui foarte multi bani pentru a te vopsi la coafor, poti incerca sa-ti vopsesti parul singura. Iata cum sa-ti vopsesti parul singura! Intai de toate, asigura-te ca ai tot ce-ti trebuie: vopsea la nuanta care trebuie (nu uita sa te asiguri ca numerele de pe
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda