Skip to article

Ce mananci ca sa combati depresia din sezonul rece

Trecerile de la un sezon la altul iti pot afecta sanatatea si starea de spirit, chiar daca de multe ori nu iti dai seama de acest lucru, iar venirea sezonului rece te poate arunca direct in bratele depresiei.

Esti mai nervoasa de cand s-a racit vremea, cazi frecvent intr-un butoi cu melancolie, te intristezi rapid si simti ca iti lipseste motivatia?


Inseamna ca ai putea suferi de un tip de depresie temporara, adica de o tulburare afectiva sezoniera.


In general, aceasta tulburare se manifesta vara si iarna, dar cu precadere iarna. Frigul de afara, peisajele triste, faptul ca trebuie sa te infofolesti, faptul ca atunci cand iesi de la serviciu este intuneric afara, toate aceste detalii marunte te pot determina sa ai stari depresive. Din fericire, le poti alunga cu ajutorul alimentelor. Nu, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa dai iama in prajituri si hamburgeri. Este vorba despre anumite alimente sanatoase care combat depresia din sezonul rece.

1. Alimente bogate in vitamina B si acid folic

Vitaminele B6, B12 si acidul folic sunt esentiale pentru sanatatea ta, cu atat mai mult iarna, cand depresia te pandeste la tot pasul. De altfel, depresia este unul dintre simptomele deficitului de vitamina B12.

Iarna aceasta, este bine sa consumi mai des sparanghel, citrice, linte, cereale integrale, seminte de floarea soarelui, broccoli, mazare, salata, banane. Toate aceste legume si fructe au un continut ridicat de acid folic.

Vitamina B12 o obtii din consumul de iaurt degresat, lapte de vaca si carne, iar carenta de vitamina B6 o rezolvi daca mananci ardei gras, telina, usturoi, avocado si struguri.

2. Alimente bogate in vitamina D

Vitamina D accelereaza productia de serotonina, unul dintre hormonii fericirii, si combate starile depresive. Corpul tau primeste cea mai mare cantitate de vitamina D atunci cand stai la soare, dar cum iarna soarele este "cu dinti", este bine sa-ti indrepti atentia catre alimente. Gasesti vitamina D in somon, ton in ulei, lapte de vaca, lapte de soia, oua, cereale integrale, ciuperci si portocale.

3. Dulciuri sanatoase

Dulciurile sunt o sursa excelenta de buna dispozitie si te pot ajuta sa te simti mai bine atunci cand esti trista si deprimata. Insa nu toate dulciurile sunt sanatoase. Daca suferi de depresie in sezonul rece, apeleaza la patratelele de ciocolata neagra. Pe langa faptul ca iti vor reface nivelul de energie, vor contribui si la productia de endorfine, "molecule ale fericirii".

Afinele si capsunile sunt si ele bune pentru combaterea depresiei.

4. Alimente bogate in acizi grasi omega 3

Acizii grasi esentiali omega 3 au un efect benefic asupra mentalului tau si te pot ajuta sa combati starile apatice. Studiile arata ca acizii grasi omega 3 combat depresia si stimuleaza activitatea creierului. Printre alimentele cu cea mai mare concentratie de omega 3 se numara pestele, uleiul de masline, semintele de in, nucile, soia si uleiul de peste.

5. Alimente cu un continut ridicat de carbohidrati

Un studiu recent arata ca persoanele care au o alimentatie saraca in carbohidrati risca sa sufere de depresie. Daca te-a cuprins depresia din sezonul rece, este indicat sa consumi mai des banane, ananas, iaurt degresat, orez alb sau brun, paine intregrala cu grau, musli, hrisca, fasole alba si cartofi.

Tu ai suferit vreodata de depresie in sezonul rece?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza
10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra 10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra
Cand vine vorba de multitudinea de metode de contraceptie, poti fi foarte confuza. Care sunt pilulele contraceptive potrivite pentru tine? Care este cea mai eficace metoda de contraceptie?  Multe intrebari cu multe variante de raspuns?  Iata cateva dintre cele mai des utilizate metode de
Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie
Homeopatia reprezinta o alternativa la sistemul traditional existent, care presupune tratarea unui individ cu substante diluate provenite din plante, minerale sau animale. In functie de simptomel specifice si starea generala a corpului, homeopatia identifica cel mai potrivit remediu pentru fiecare
STUDIU Mirosul iubitului te ajuta sa dormi mai bine STUDIU Mirosul iubitului te ajuta sa dormi mai bine
Mirosul iubitului sau iubitei ne ajuta sa dormim mai bine, arata un studiu realizat de oamenii de stiinta de la de la Universitatea Columbia Britanică. „Descoperirile noastre oferă noi dovezi că doar faptul că dormi având mrosul partenerului lângă tine