Skip to article

Dr. Oz: cauzele insomniei in functie de varsta

Insomnia este o adevarata pacoste, mai ales dupa ce deja ai acumulat cateva nopti nedormite sau dormite "iepureste".

In principiu, motivele pentru care suferi de insomnie difera in functie de varsta, insa niciodata nu ar trebui sa ignori starile de vegheze din timpul noptii, deoarece poti intra intr-un cerc vicios din care mai apoi iti va fi foarte greu sa iesi.



Dr Oz sustine ca exista mai multe cauze care declanseaza insomnia, insa acestea difera de la o varsta la alta.

Cauzele insomniei la 20 de ani

In jurul varstei de 20 de ani, organismul tau este in plina putere, iar metabolismul functioneaza mai bine ca niciodata. Prin urmare, nu exista motive serioase care sa-ti provoace insomnie, iar daca aceasta apare, este de scurta durata si se repeta destul de rar.

La aceasta varsta, insomnia apare, de cele mai multe ori, din cauza stilului de viata haotic - iesi noaptea in club, mananci tarziu in noapte, pierzi noptile invatand pentru examene. Toti acesti factori pot duce la insomnie. Dar sunt si alte motive pentru care nu reusesti sa dormi bine noaptea: auzi un zgomot suparator, cum ar fi ticaitul ceasului, sau esti stresata ca trebuie sa te trezesti la o anumita ora si ti-e teama ca nu reusesti.

Pentru a evita insomniile la 20 de ani, evita sa mananci seara tarziu, evita alimentele grase la cina si evita sa consumi alimente sau sa bei bauturi care contin cofeina.

Cauzele insomniei la 30 de ani

Dupa 30 de ani, organismul tau incepe sa secrete din ce in ce mai putina mealtonina, un hormon produs de glanda pineala si care actioneaza cel mai bine noaptea, ajutandu-te sa dormi linistit. Expertii sustin ca melatonina ne seteaza ceasul biologic, adica ne aduce somnul la ceas de seara. In urma unor studii, s-a ajuns la concluzia ca ora ideala de culcare este 10 seara.

Daca te culci mai tarziu, ceasul biologic este dat peste cap si pot aparea sincope in somn, adica adormi, te trezesti, adormi la loc, iar te trezesti. In plus, in jurul varstei de 30 de ani, tinzi sa-ti distragi atentia de la somn: lasi televizorul pornit in timp ce incerci sa adormi sau te pui in pat sa dormi, dar iti amintesti ca mai ai ceva de facut inainte.

Dr Oz sustine ca la 30 de ani este important sa-ti refaci doza de melatonina. Tocmai de aceea, iti recomandada sa consumi mai des struguri, orz, porumb, banane, rosii sau ovaz.

Cauzele insomniei la 40 de ani

Dupa 40 de ani, cauza principala a insomniei este dezechilibrul hormonal, adica organismul tau nu mai produce o cantitate suficienta de estrogen si progesteron, 2 hormoni responsabili pentru somnul de calitate. Insomnia, la randul ei, poate provoca stres, iritabilitate si oboseala psihica.

Daca te confrunti cu episoade prelungite de insomnie dupa 40 de ani, este indicat sa vorbesti cu medicul tau, pentru ca insomnia se poate remedia cu ajutor unor medicamente.

Cauzele insomniei la 50 de ani

In jurul varstei de 50 de ani incep sa apara manifestarile premenopauzei si menopauzei. Tulburarile somnului in premenopauza sunt asociate tot deficitului de estrogen, care poate duce la aparitia bufeurilor in timpul noptii, precum si la tulburari cognitive si afective.

Dupa 55 de ani, insomnia poate sa apara pe fondul unor boli de care suferi: afectiuni pulmonare, cardiace, tumori, depresie, afectiuni endocrine sau interventii chirurgicale.

Articole recomandate

Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza
10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra 10 metode de contraceptie. Argumente pro si contra
Cand vine vorba de multitudinea de metode de contraceptie, poti fi foarte confuza. Care sunt pilulele contraceptive potrivite pentru tine? Care este cea mai eficace metoda de contraceptie?  Multe intrebari cu multe variante de raspuns?  Iata cateva dintre cele mai des utilizate metode de
Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie Tot ce trebuie sa stii despre homeopatie
Homeopatia reprezinta o alternativa la sistemul traditional existent, care presupune tratarea unui individ cu substante diluate provenite din plante, minerale sau animale. In functie de simptomel specifice si starea generala a corpului, homeopatia identifica cel mai potrivit remediu pentru fiecare