Skip to article

Dr. Oz: planul care combate starile de anxietate, fara tratament medical

Grijile cotidiene ajung adesea sa devina intr-atat de apasatoare, incat somnul odihnitor de peste noapte se transforma intr-o dulce amintire.

Te trezesti frecvent intrebandu-te "Dar oare daca...?", chiar si atunci cand viata nu iti ofera motive concrete de ingrijorare?

Inseamna ca a sosit momentul sa inchei cercul vicios al grijilor si sa pui in aplicare planul care combate starile de anxietate, fara tratament medical, propus de reputatul Dr. Oz.

Deprinde tehnicile domolirii avalansei de ganduri negative

Anxietatea este un mai degraba un proces neurologic decat o "emotie", astfel ca exista masuri concrete pe care le poti lua pentru a stavili avalansa de ganduri negative care iti creeaza adevarate neplaceri.

Centrul fricii si al anxietatii din creier este o formatiune de dimensiuni reduse, numita amigdala, care transmite cortexului semnale ori de cate ori te gasesti intr-o situatie care are potentialul de a genera anxietate. Cortextul rational reuseste, de regula, sa stabileasca daca "amenintarea" in cauza este una reala ori imaginara.

Cu toate acestea, in momentul in care se confrunta cu o avalansa de semnale din partea amigdalei, cortextul nu mai reuseste sa le proceseze pe toate, dand astfel nastere cercului vicios al anxietatii.

Pentru a-i pune capat, petrece zilnic 15 minute constientizandu-ti grijile. Cum o faci intr-un mod productiv? Alege sa le notezi pe o foaie de hartie, concepand un top 10 al evenimentelor din urmatoarea perioada care iti dau o stare de anxietate. In acest fel, iti oferi tie insati sansa de a gasi abordarea perfecta a problemelor care te ingrijoreaza, inainte ca acestea sa capete proportii astronomice in mintea ta.

Folositoare se vor dovedi si exercitiile de respiratie profunda, realizate in intimitatea propriei locuinte sau in timpul unor cursuri care te ajuta sa deprinzi tehnici performante, precum cele de yoga.

Invata sa iti calmezi stomacul nelinistit

Probabil ai remarcat ca, atunci cand intri in cercul vicios al anxietatii, stomacul tau reactioneaza si el. Explicatia consta in faptul ca acesta are, la randul sau, propriul sau sistem nervos, denumit sistem nervos enteric. Cand te ingrijorezi si te lasi cuprinsa de ganduri negative, stomacul primeste milioane de semnale care declanseaza apoi stari de greata, diaree si arsuri.

Pentru a evita astfel de stari pe viitor, poti incerca un tratament naturist care presupune consumul de roinita, fie sub forma de ceaiuri, fie sub forma de suplimente nutritive.

Scapa de anxietate cu ajutorul alimentelor potrivite

Consumul de alimente care contribuie la ameliorarea starilor de anxietate este, de asemenea, foarte important. Anumite tipuri de alimente contin vitamine, aminoacizi si carbohidrati complecsi care au rolul de a creste nivelul de hormoni si neuroreceptori ai "fericirii" din sange, contribuind la instalarea unei stari de calm si de bine.

Include in alimentatia ta zilnica produse cu un continut ridicat de carbohidrati complecsi, precum painea integrala, fulgii de ovaz si de orz si leguminoasele. De ajutor se va dovedi si consumul de produse bogate in triptofan, un aminoacid care produce niacina si serotonina, "hormoni ai fericirii". Alege, asadar, sa mananci carne de curcan, creveti, banane, sos de soia, seminte de dovleac si varza kale.

Nu uita de alimentele bogate in vitamina C (lamai, portocale, ardei, piersici, broccoli, varza de Bruxelles, oua, spanac, kiwi), nici de cele bogate in acizi grasi omega-3 (somon, ton, seminte de in, soia).

Autor: D.S.

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza