Skip to article

Esti hiperactiva? Invata sa te relaxezi

Esti hiperactiva? Invata sa te relaxezi
Esti una dintre acele persoane care nu se opresc niciodata si sunt peste tot in acelasi timp? Daca este o petrecere te organizat, te bagi. Brainstorming la munca? Produci 1001 idei pe minut. Nu stai niciodata locului si nu pari sa te odihnesti vreodata. Afla cauzele hiperactivitatii si cum sa te inveti sa iei o pauza.

1. Ce cauzeaza hiperactivitatea

Viata este prea scurta. Nu vrei sa regreti nimic si vrei sa faci totul intr-un timp record. Dar incercand sa faci totul poti sa ratezi distractia si sentimentele. Nu poti aprecia lucrurile cum trebuie daca incerci in permanenta sa faci cat mai multe lucruri posibil.

Frica de a nu avea ce sa faci. Nu crezi ca esti vie daca nu esti in miscare. Nu intelegi oamenii care pierd timpul in pat sau lenevesc pe plaja. Crezi ca odihna este o pierdere de timp, dar si organismul tau are nevoie de o pauza din cand in cand.

Nu stii sa spui nu. Spui da la orice: muncesti zi si noapte pentru a ajuta un coleg, faci drum intors de la Londra la Bucuresti pentru a-ti vedea prietenii, organizezi o petrecere supriza pentru un prieten indepartat in ultimul moment, participi la fiecare intalnire la munca si asa mai departe.

Acest tip de hiperactivitate mascheaza ceva mai adanc: poate o teama de dezamagire si o nevoie de a fi iubita. Dar trebuie sa relizezi ca nu primesti respect sau iubire spunand intotdeauna da; din contra. Cu cat ajuti mai mult oamenii, cu atat vor cere mai mult de la tine.

Ceri prea multe de la tine insati. Esti o luptatoare, o invingatoare, si crezi ca poti face toate lucrurile in acelasi timp. A nu fi capabila sa faci asta ar fi un esec personal, deci iti impui un program tiranic pentru a-ti demonstra ca poti.

De ce? Ce incerci sa dovedesti si cui - tie sau altora? A fi exigenta cu tine insati este o buna demonstratie a unui caracter puternic, dar a fi realista este un atribut si mai puternic. In ziua in care mintea si corpul tau nu vor mai putea tine pasul unul cu celalalt vei sfarsi prin a te dezamagi pe tine insati.

Nu suporti sa fii singura. Alergi de colo-colo fara incetare, intotdeauna la telefon, in sedinte etc. Nu esti fericita daca nu esti ocupata. In vartejul asta de activitati, nu ai timp sa iti pui intrebari serioase si nu vrei sa te gandesti la starea sufletului tau sau grijile tale.

2. Cum sa tii in frau hiperactivitatea

Nu-ti spune nimeni sa devii o lenesa, dar trebuie sa-ti privesti prioritatile mai indeaproape si sa faci o lista cu ceea ce conteaza cu adevarat pentru tine. Priveste lucrurile in perspectiva pentru a putea reactiona mai bine la schimbarile pe care le faci.

Fii constienta de limitele tale. Nimeni nu este Superwoman. Toti avem calitati si slabiciuni de care trebuie sa fim constienti si sa invatam sa le acceptam.

Asculta-ti corpul. Insomnia, durerile de spate , de stomac, schimbarile de dispozitie, iritabilitatea, palpitatiile si alte simptome sunt semnalele pe care ti le transmite organismul atunci cand e timpul sa te odihnesti. Nu le ignora.

Invata sa spui 'nu'. 'Nu' nu este un cuvant urat si iti poate deschide noi usi ajutandu-te sa fii mai serena. Daca vei indrazni sa spui 'nu' vei afla cine tine cu adevarat la tine si vei castiga si mai mult respect. Nimeni nu vrea sa fie folosit.

Valoreaza lenea. Sa te linistesti, sa nu faci absolut nimic, sa privesti lumea trecand pe langa tine poate sa te sperie, dar poti incepe prin a te deconecta cateva ore pe zi, seara sau in weekend. Inchide-ti computerul, telefoanele, spune nu invitatiilor din cand in cand si fa-ti timp pentru tine insati. Cand te obisnuiesti cu asta, mergi putin mai departe si ofera-ti un masaj relaxant, o zi la spa sau o sesiune de relaxare. Vei invata sa-ti canalizezi excesul de energie si cine stie, poate chiar te vei obisnui cu asta.

Articole recomandate

Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou Oamenii de stiinta au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou
Oamenii de stiinta din Germania au reusit sa faca soareci paralizati sa mearga din nou. Paralizia acestora animale a fost cauzata de leziuni ale coloanei vertebrale.  Cercetatorii nemti au reusit sa restabileasca o legatura neuronala care era pana acum considerata ireparabila. Tratamentul s-a
Cum sa te bucuri de un somn odihnitor Cum sa te bucuri de un somn odihnitor
Un somn bun in timpul noptii este la fel de important ca exercitiile fizice regulate si o dieta sanatoasa. Studiile au aratat ca o calitate slaba a somnului are efecte negative imediate asupra hormonilor si functiilor cerebrale. Mai mult decat atat, poate fi cauza cresterii in greutate si a
Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza? Stiti care este diferenta dintre premenopauza si perimenopauza?
Menopauza este un fenomen natural, pe care multe femei îl traversează cu dificultate și care ridică multe întrebări. Trebuie reținut că menopauza, momentul instalării menopauzei, nu apare brusc, fiind precedat de premenopauză și
Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire Studiu: Peste trei sferturi dintre pacientii cu COVID-19 prezinta cel putin un simptom activ la sase luni dupa imbolnavire
Un nou studiu publicat in revista medicală si realizat de savantii chinezi arata ca pacientii cu COVID-19 prezintă cel puțin un simptom activ la șase luni după ce ce s-au îmbolnăvit. Cele mai frecvente simptome care persistă este oboseala sau slăbiciunea
Au aparut primele cazuri de gripa in Romania Au aparut primele cazuri de gripa in Romania
In saptamana 28 decembrie - 3 ianuarie au fost confirmate in tara 15 cazuri de gripa, a anuntat, vineri, Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile. Anul trecut in aceeasi perioada erau 500 de cazuri de grippa.La nivel național, numărul total de cazuri