Skip to article

Esti hiperactiva? Invata sa te relaxezi

Esti hiperactiva? Invata sa te relaxezi
Esti una dintre acele persoane care nu se opresc niciodata si sunt peste tot in acelasi timp? Daca este o petrecere te organizat, te bagi. Brainstorming la munca? Produci 1001 idei pe minut. Nu stai niciodata locului si nu pari sa te odihnesti vreodata. Afla cauzele hiperactivitatii si cum sa te inveti sa iei o pauza.

1. Ce cauzeaza hiperactivitatea

Viata este prea scurta. Nu vrei sa regreti nimic si vrei sa faci totul intr-un timp record. Dar incercand sa faci totul poti sa ratezi distractia si sentimentele. Nu poti aprecia lucrurile cum trebuie daca incerci in permanenta sa faci cat mai multe lucruri posibil.

Frica de a nu avea ce sa faci. Nu crezi ca esti vie daca nu esti in miscare. Nu intelegi oamenii care pierd timpul in pat sau lenevesc pe plaja. Crezi ca odihna este o pierdere de timp, dar si organismul tau are nevoie de o pauza din cand in cand.

Nu stii sa spui nu. Spui da la orice: muncesti zi si noapte pentru a ajuta un coleg, faci drum intors de la Londra la Bucuresti pentru a-ti vedea prietenii, organizezi o petrecere supriza pentru un prieten indepartat in ultimul moment, participi la fiecare intalnire la munca si asa mai departe.

Acest tip de hiperactivitate mascheaza ceva mai adanc: poate o teama de dezamagire si o nevoie de a fi iubita. Dar trebuie sa relizezi ca nu primesti respect sau iubire spunand intotdeauna da; din contra. Cu cat ajuti mai mult oamenii, cu atat vor cere mai mult de la tine.

Ceri prea multe de la tine insati. Esti o luptatoare, o invingatoare, si crezi ca poti face toate lucrurile in acelasi timp. A nu fi capabila sa faci asta ar fi un esec personal, deci iti impui un program tiranic pentru a-ti demonstra ca poti.

De ce? Ce incerci sa dovedesti si cui - tie sau altora? A fi exigenta cu tine insati este o buna demonstratie a unui caracter puternic, dar a fi realista este un atribut si mai puternic. In ziua in care mintea si corpul tau nu vor mai putea tine pasul unul cu celalalt vei sfarsi prin a te dezamagi pe tine insati.

Nu suporti sa fii singura. Alergi de colo-colo fara incetare, intotdeauna la telefon, in sedinte etc. Nu esti fericita daca nu esti ocupata. In vartejul asta de activitati, nu ai timp sa iti pui intrebari serioase si nu vrei sa te gandesti la starea sufletului tau sau grijile tale.

2. Cum sa tii in frau hiperactivitatea

Nu-ti spune nimeni sa devii o lenesa, dar trebuie sa-ti privesti prioritatile mai indeaproape si sa faci o lista cu ceea ce conteaza cu adevarat pentru tine. Priveste lucrurile in perspectiva pentru a putea reactiona mai bine la schimbarile pe care le faci.

Fii constienta de limitele tale. Nimeni nu este Superwoman. Toti avem calitati si slabiciuni de care trebuie sa fim constienti si sa invatam sa le acceptam.

Asculta-ti corpul. Insomnia, durerile de spate , de stomac, schimbarile de dispozitie, iritabilitatea, palpitatiile si alte simptome sunt semnalele pe care ti le transmite organismul atunci cand e timpul sa te odihnesti. Nu le ignora.

Invata sa spui 'nu'. 'Nu' nu este un cuvant urat si iti poate deschide noi usi ajutandu-te sa fii mai serena. Daca vei indrazni sa spui 'nu' vei afla cine tine cu adevarat la tine si vei castiga si mai mult respect. Nimeni nu vrea sa fie folosit.

Valoreaza lenea. Sa te linistesti, sa nu faci absolut nimic, sa privesti lumea trecand pe langa tine poate sa te sperie, dar poti incepe prin a te deconecta cateva ore pe zi, seara sau in weekend. Inchide-ti computerul, telefoanele, spune nu invitatiilor din cand in cand si fa-ti timp pentru tine insati. Cand te obisnuiesti cu asta, mergi putin mai departe si ofera-ti un masaj relaxant, o zi la spa sau o sesiune de relaxare. Vei invata sa-ti canalizezi excesul de energie si cine stie, poate chiar te vei obisnui cu asta.

Articole recomandate

Cat rezista coronavirusul in lift Cat rezista coronavirusul in lift
Liftul poate fi un loc periculos de raspandire a coronavirusului. Virusul poate rezista in aceasta incapere pana la o jumatate de ora daca usile sunt inchise, a aratat un experiment realizat de expertii de la Universitatea din Amsterdam. In urma testului a rezultat ca particulele infectate rezista
Macesele, beneficii uimitoare pentru sanatate Macesele, beneficii uimitoare pentru sanatate
Macesele au numeroase beneficii pentru sanatate. Pulpa si semintele acestui fruct contin foarte multi nutrienti si vitamine precum A, B1, B2, B5, C, E, P, K, dar și minerale sau antioxidanți. Culoarea rosie a maceselor este data de pigmentii carotenoizi numiți licopen și
Studiu: Vizierele din plastic nu previn infectarea cu coronavirus Studiu: Vizierele din plastic nu previn infectarea cu coronavirus
Cercetatorii japonezi au realizat o simulare la unul dintre cele mai rapide supercomputere privind eficacitatea purtarii vizierelor impotriva infectiei cu coronavirus. Rezultatul: se pare ca aceste viziere sunt total ineficiente în blocarea aerosolilor respiratori, potrivit modelelor studiate
Boala Alzheimer: simptome precoce Boala Alzheimer: simptome precoce
Alzheimerul este o boala care produce degenerarea creierului, provocând dementa si generând simptome precum pierderea progresiva a memoriei, dificultati de gândire si vorbire, precum si de necunoastere a obiectelor si a functiilor acestora. Boala Alzheimer se agraveaza in timp.
Iti poate afecta praful sanatatea? Iti poate afecta praful sanatatea?
Puțini oameni cunosc efectele nocive pe care praful casnic îl poate avea asupra sănătății. Rinita alergică însoțită de strănuturi, dermatită atopică, mâncărimile oculare și nazale sunt doar câteva dintre