Skip to article

Metode de gadilat creierul

Creierul este un organ mai complicat ca orice computer imaginabil. El este implicat in absolut orice activitate pe care o intreprindem, dar este in acelasi timp si gazda sufletului nostru.

De aceea, cel mai important lucru pe care-l putem face e sa-l activam, sa-l gadilam si sa-l facem sa se simta bine.

Specialistii spun ca in urmatorii 20 ani, cazurile de dementa se vor dubla. Iata cateva metode pentru a nu face parte din statistici!

Joaca-te

Exercitiul fizic si intelectual e mana cereasca pentru creier! Joaca scrabble si cuvinte incrucisate, fii cat mai comunicativa, practica-ti hobby-ul preferat, invata mereu ceva nou (un cuvant sau o limba straina).

Hidrateaza-te

Hidratarea este cruciala pentru functionarea optima a creierului si se spune ca incetineste procesul de imbatranire a celulelor. De fapt, cauza numarul unu a golurilor de memorie la orice varsta este hidratarea insuficienta. Apa iti mentine mintea proaspata si atenta.

Gandeste pozitiv

Daca esti incordata si distrasa, capul tau se plimba pe undeva prin nori, si nu vei putea retine informatii noi. Practica exercitii de relaxare, fa o baie fierbinte sau un masaj si revino cu picioarele pe pamant.

Fa sex

Contactul sexual regulat are un impact important asupra starii fizice si emotionale a femeii. El este cheia pentru mentinerea tineretii creierului. Sexul produce hormoni care amelioreaza functionarea creierului. Cu alte cuvinte, cu cat faci mai mult sex, cu atat esti mai desteapta, mai sanatoasa si mai creativa!

Dormi

Somnul este crucial pentru functionarea eficienta a creierului. Cercetarile indica faptul ca memoria pe termen lung este consolidata in timpul somnului prin reluarea imaginilor din timpul zilei.

Mananca bine

Proteinele amelioreaza performantele intelectuale deoarece ele ii confera creierului aminoacizii triptofan si tirosina, din care sunt compusi neurotransmitatorii. Creierul mai are nevoie si de vitamine si minerale (B, C, E, Mg, Zn). Nu uita si de peste: acesta contine acizi omega-3, pretiosi pentru creier.

Ginkgo Biloba si Ginseng

Acestea sunt cele mai importante ierburi pentru creier: stimuleaza activitatea cerebrala, amelioreaza capacitatile cognitive, ajuta creierul sa se adapteze la stres.

Razi

Rasul duce la eliberarea de endorfine, hormonii fericirii. El stimuleaza ambele emisfere ale creierului in acelasi timp, fiind o metoda excelenta de a invata lucruri noi rapid. Rasul e un fel de baterie pentru creier!

Efectul Mozart

Muzica lui Mozart ne ajuta sa ne imbunatatim capacitatea intelectuala: e dovedit stiintific! Ea ne ajuta sa comunicam mai bine si sa fim mai eficienti in munca.

Stimuleaza-ti creierul prin aromaterapie

Mirosul e cel mai puternic dintre simturi, asa ca teoria ca aromaterapia sa ne ajute creierul sa functioneze mai bine pare cat se poate de valida. Cateva picaturi de eleiuri esentiale in apa de baie (menta) pot face minuni!

Articole recomandate

8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti! 8 SUPER-ALIMENTE pentru cresterea ENERGIEI. Iata cum sa le folosesti!
Fructele si legumele sunt excelente surse de nutrienti, vitamine, minerale, antioxidanti. Multi dintre acesti nutrienti sunt binecunoscuti pentru efectele lor asupra sanatatii umane. Dintre toate  fructele si legumele, exista 8 super-alimente care contribuie atat la cresterea nivelului de
10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord 10 semne pe care le transmite corpul inaintea unui atac de cord
Bolile de inima continua sa fie principala cauza de deces atat la barbati, cat si la femei in intreaga lumea. Semnele unui atac de cord pot fi transmise de corp cu mult timp inainte ca acesta sa se produca. Indentificarea acestor semne si intervenirea precoce poate face diferenta intre viata si
Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient Efectele devastatoare ale privarii de somn. Ce se intampla in creier cand nu dormi suficient
Atunci cand nu dormi nu doar tu ai de suferit ci si pielea ta, job-ul tau, precum si relatia ta. De ce? Iata ce efecte devastatoare are privarea de somn. Anatomia somnului Nevoia de somn difera de la persoana la persoana, insa adultii au nevoie de cel putin 7 ore de somn pe noapte. Nu doar
Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik Somnul ghidat - terapia miraculoasa marca Bodhie Vik
Ne petrecem aproape o treime din viata dormind, iar calitatea somnului ne influenteaza starea de bine si sanatatea. Cercetarile au demonstrat ca un somn insuficient poate avea efecte negative nu doar pe termen scurt, cand poate cauza instabilitate emotionala si cresterea nivelului anxietatii, ci si
Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite Pietrele la rinichi: cum pot fi prevenite
Pietrele la rinichi sunt o afectiune foarte frecventa. Sunt bucati solide de materiale multiple care se formeaza in rinichii nostri din cauza mineralelor din urina. Acestea apar de obicei din cauza consumului redus de apa si depunerea de minerale in interiorul rinichilor.  Corpul genereaza