Skip to article

Cat de importante sunt cerealele la micul dejun. 5 motive pentru care nu ar trebui sa-ti lipseasca din dieta!

Cat de importante sunt cerealele la micul dejun. 5 motive pentru care nu ar trebui sa-ti lipseasca din dieta!
Un stil de viata sanatos presupune, prin altele, si o alimentatie echilibrata. De aceea, prima masa a zilei trebuie sa fie punctul de plecare pentru ca tu sa ai energie si pofta de munca pentru intreaga zi.

Si pentru ca, de cele mai multe ori nu ai timp sa-ti pregatesti un mic dejun consistent, cerealele reprezinta solutia ideala pentru un inceput de zi perfect.

Beneficiile cerealelor la micul dejun

Specialistii in nutritie recomanda un mic dejun echilibrat, care sa iti ofere toti nutrientii de care ai nevoie (vitamine, minerale, proteine, carbohidrati, fibre) si sa contribuie in acelasi timp la arderea caloriilor nedorite.

Cand vine vorba de cereale, aceiasi specialisti recomanda sa nu cazi in capcana de marketing a producatorilor si sa citesti cu atentie datele inscrise pe ambalaje. Evita acele tipuri de cereale care contin zahar sau care au un continut ridicat de sodiu si alege-le pe acelea care contin mai multe fibre.

Anumite tipuri de cereale furnizeaza o mare cantitate de zahar, 40% sau mai mult, dar si indulcitori si coloranti artificiali. Nutritionistii te sfatuiesc sa alegi acele cereale care au cat mai putin zahar. In acest fel, tu vei fi mai ferita de diabet si boli de inima.

Cerealele integrale, sanatate la micul dejun

Fie ca le preferi in lapte, iaurt sau iti place sa le mananci simple, cele mai sanatoase cereale pe care poti sa le consumi la micul dejun sunt cele integrale. Consumul lor este asociat cu aportul de fibre, ceea ce inseamna ca talia ta va fi principala beneficiara a acestui tip de mic dejun. Consumul zilnic recomandat de fibre este de 25 de grame, iar cerealele au o cantitate mare, acest lucru conferindu-ti o senzatie de satietate de lunga durata.

In plus, potrivit unui studiu al americanilor de la Universitatea din Michigan, femeile care consuma cereale integrale au un risc mai mic de a se ingrasa, multumita atat fibrelor, care sunt consumate intr-o cantitate mai mare, dar si grasimilor, care sunt asimilate intr-o cantitate mai mica.

Vitamine si minerale la pachet

Un alt avantaj al cerealelor integrale este ca sunt pline de vitamine si minerale (complexul C, B, calciu, fier, magneziu), alti nutrienti esentiali de care organismul tau are nevoie. In combinatie cu fibrele, aceste substante hranitoare iti micsoreaza nivelul de colesterol rau din sange (LDL) si te ajuta in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Totodata, dietele bogate in cereale integrale, fructe sau legume pot reduce riscul de a dezvolta anumite tipuri de cancer, cum sunt cele de colon si de stomac.

Indiferent de preferinte, de grau, porumb, ovaz sau orez, gustoasele cereale reprezinta si sursa de fier de care ai nevoie in fiecare zi.

Au grija de creierul tau

Aportul lor nutritional are legatura inclusiv cu buna functionare a creierului, intrucat cerealele contin foarte multe oligoelemente care te ajuta sa ramai concentrata pentru o perioada mai mare de timp pe parcursul zilei.

Ajuta tranzitul

Un alt beneficiu adus de cereale este un tranzit intestinal sanatos. Practic, toate persoanele care au astfel de probleme ar trebui sa consume zilnic un bol cu cereale integrale. Fibrele din cereale ajuta tranzitul intern sa se mentina normal.

Pont: daca nu poti sa mananci cereale pentru ca ti se par prea fade (cand vine vorba de cereale integrale, multa lume se plange ca nu sunt prea gustoase), le poti combina cu fructe uscate. Un pumn de stafide, caise, goji sau alte fructe uscate e tot ce ai nevoie. Ele vor da un gust mai bun, putin dulce, care te va face sa mananci un bol cu cereale in fiecare dimineata.

Articole recomandate

5 alimente anti-imbatranire 5 alimente anti-imbatranire
Imbatranirea este un proces natural pe care nu il poti impiedica, insa trebuie sa stii ca daca ai grija de tine, ii poti amana efectele. In primul rand, trebuie sa fii atenta la ceea ce mananci, deoarece produsele care ajung in organismul tau pot accelera sau, dimpotriva, pot incetini procesul de
Depresie si anxietate: 10 alimente care fac minuni pentru starea ta interioara Depresie si anxietate: 10 alimente care fac minuni pentru starea ta interioara
Desi astenia isi face mai des loc in starea ta primavara, se poate intampla ca anxietatea si simptomele depresiei sa te cuprinda si la inceputul toamnei. Inainte de a cadea de tot in borcanul cu melancolie, afla ca secretul alungarii acestor stari proaste sta chiar in farfuria ta! Incearca sa
7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua 7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua
Atunci cand simti ca nu mai ai vlaga si toata energia ti se scurge din corp, desi inca nu s-a terminat ziua de lucru si mai ai atat de multe de facut, renunta sa mai bei o cana de cafea sau sa mananci un baton de ciocolata. Cafeina si zaharul iti dau energie, insa doar pe moment, iar pe termen lung
Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate! Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate!
In ultimul timp, au aparut atat de multe studii despre alimente, incat am ajuns sa nu mai stim care sunt benefice si care nu pentru sanatatea noastra. Care sunt alimentele cu adevarat sanatoase si care sunt acelea pe care ar trebui sa le eliminam complet din dieta noastra zilnica?Ciocolata:
Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta! Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta!
Alimentele inseamna mai mult decat savoare si gust. Alimentele inseamna sanatate si putere de vindecare. Descopera care sunt acele alimente care, pe masura ce le consumi, contribuie la sanatatea organismului tau si la puterea acestuia de vindecare.Indiferent ca suferi de o simpla raceala sau boli
Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti! Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti!
Uiti lucruri, esti neatenta si nu te poti concentra? Atunci creierul tau este obosit si nu mai poate functiona la parametrii normali. Pentru a remedia situatia nu sari peste micul dejun, consuma fructe si legume proaspete.Dieta joaca un rol crucial in sanatatea creierului, care are nevoie de