Skip to article

Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate

Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate
In Postul Craciunului, cei care vor sa respecte traditiile trebuie sa renunte nu numai la carne ci si la produsele lactate. Insa, foarte multe persoane sunt speriate de faptul ca nu vor mai asigura necesarul de calciu organismului.

Este cunoscuta importanta calciului in organism, fiind unul din nutrientii de care ai nevoie pentru mentinerea sanatatii oaselor, a dintilor, parului, unghiilor si chiar a siluetei. Si chiar daca laptele si produsele lactate sunt cele mai populare surse de calciu, trebuie sa stii ca exista si alte alimente, unele chiar mai bogate in acest mineral esential.

Sardinele

O sursa excelenta de calciu o reprezinta sardinele, inclusiv cele la conserva. Din cate se pare, o portie de sardine are aceeasi cantitate de calciu precum o cana de lapte. Pe langa calciu, sardinele iti ofera o doza sanatoasa de acizi grasi esentiali Omega 3, alaturi de vitamina D. Adauga-le intr-o salata, mai ales ca in Postul Craciunului se mananca foarte des peste.

Somonul cu oase

Spre deosebire de somonul file, cel intreg, cu oase, este o sursa foarte buna de calciu. Daca cumperi somon in conserva, procesul de conservare face ca oasele sa nu mai fie atat de rezistente si pot fi rupte usor pentru ca tu sa le amesteci cu carnea pestelui si sa te bucuri de beneficiile lor.

In afara de asta, somonul este unul din pestii cu cele mai mari cantitati de proteine si acizi Omega 3.

Migdalele

Migdalele contin cea mai mare cantitate de calciu dintre toate tipurile de nuci. In plus, aceste oleaginoase sunt o sursa excelenta de fibre, acid folic, potasiu, magneziu si proteine. Migdalele pot fi luate ca gustare sau savurate in diverse prajituri si mancaruri sarate.

Beneficiile migdalelor se refera si la cresterea imunitatii, tonifierea creierului, protejarea inimii si favorizarea digestiei.

Broccoli

Aceasta leguma verde are numeroase beneficii pentru sanatate, insa este si o importanta sursa de calciu, avand in jur de 180 mg la o portie. Pe langa calciu, broccoli este plin de vitaminele C si E, magneziu, fier si potasiu. Se recomanda consumarea sa in stare cruda, insa poate fi si gatit la cuptor sau fiert.

Smochinele

Smochinele sunt o excelenta sursa de calciu, patru asemenea fructe avand aproape 100 de mg din acest mineral esential. Smochinele sunt bogate si in fosfor, fier, potasiu sau magneziu, de aceea reprezinta un supliment natural deosebit pentru organism. Bucura-te de ele fie in stare proaspata, ca si gustari, fie in preparate deserturi delicioase.

Varza Kale

O portie de 30 de grame de varza Kale contine mai mult calciu decat aceeasi cantitate de lapte. Daca vrei sa te bucuri de acest nutrient la adevarata sa valoare, consuma varza Kale proaspata, ca salata, sau usor fiarta, fara sa o gatesti foarte mult timp.

Seminte de susan

Semintele de susan sunt un alt inlocuitor excelent al lactatelor, atunci cand vine vorba de calciu. O lingura din aceste seminte contine 88 mg de calciu, in timp ce 35 grame contin aceeasi cantitate ca un pahar cu lapte (280 mg de calciu).

Daca nu iti plac crude, poti sa le adaugi in diferite mancaruri sau alimente, cum ar fi in salate, paine, tahini (o pasta din seminte susan). Semintele de susan mai contin vitamina B, magneziu, fier si zinc.

Cu ajutorul acestor 7 alimente organismul tau va primi calciul necesar, chiar si in perioada postului.

Articole recomandate

Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate! Argumente pro si contra despre alimentele din dieta ta. Care sunt benefice pentru sanatate!
In ultimul timp, au aparut atat de multe studii despre alimente, incat am ajuns sa nu mai stim care sunt benefice si care nu pentru sanatatea noastra. Care sunt alimentele cu adevarat sanatoase si care sunt acelea pe care ar trebui sa le eliminam complet din dieta noastra zilnica?Ciocolata:
7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua 7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua
Atunci cand simti ca nu mai ai vlaga si toata energia ti se scurge din corp, desi inca nu s-a terminat ziua de lucru si mai ai atat de multe de facut, renunta sa mai bei o cana de cafea sau sa mananci un baton de ciocolata. Cafeina si zaharul iti dau energie, insa doar pe moment, iar pe termen lung
Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta! Alimente cu puteri vindecatoare. Ce nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta!
Alimentele inseamna mai mult decat savoare si gust. Alimentele inseamna sanatate si putere de vindecare. Descopera care sunt acele alimente care, pe masura ce le consumi, contribuie la sanatatea organismului tau si la puterea acestuia de vindecare.Indiferent ca suferi de o simpla raceala sau boli
Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti! Alimente care imbunatatesc memoria. Ce trebuie sa mananci, daca vrei sa nu mai uiti!
Uiti lucruri, esti neatenta si nu te poti concentra? Atunci creierul tau este obosit si nu mai poate functiona la parametrii normali. Pentru a remedia situatia nu sari peste micul dejun, consuma fructe si legume proaspete.Dieta joaca un rol crucial in sanatatea creierului, care are nevoie de
Horoscop: Ce alimente cu puteri afrodiziace trebuie sa consume, in functie de zodia lui Horoscop: Ce alimente cu puteri afrodiziace trebuie sa consume, in functie de zodia lui
Se stie ca afrodiziacele sunt recomandate pentru cei care isi doresc o viata sexuala mai intensa. Daca vrei sa te bucuri din plin de sex impreuna cu iubitul tau, trebuie sa stii ce afrozidiace sa-i oferi. Afla ce alimente cu puteri afrodiziace trebuie sa consume iubitul tau, in functie de zodia
Alimente care te ajuta sa scapi de insomnie. Ce trebuie sa mananci inainte de culcare! Alimente care te ajuta sa scapi de insomnie. Ce trebuie sa mananci inainte de culcare!
Insomnia nu este numai o stare frustranta de disconfort, ci are si implicatii serioase in privinta sanatatii tale. Renunta sa te mai foiesti in pat macinata de ganduri care mai de care mai negre si reincarca-ti bateriile cu ajutorul unor alimente care te ajuta sa ai un somn odihnitor si