Skip to article

10 alimente pe care sa nu le mananci niciodata pe stomacul gol

Micul dejun este una dintre cele mai importante mese ale zilei. Aceasta trebuie sa fie una bogata, care sa ofere energie.

Potrivit unei analize realizate de Colegiul American de Cardiologie si Obezitate, este recomandat ca in meniul zilnica sa introducem cat mai multe legume si sa evita zaharurile si sa reducem consumul de alimente procesate.

De asemenea, trebuie retinut faptul ca unele alimente, oricat de sanatoase ar fi, nu trebuie consumate niciodata pe stomacul gol. Iata care sunt acestea:

Bananele

Deși există o dietă numită Dietă cu banane de dimineață, care promovează consumul uneia sau mai multor banane pentru micul dejun și nimic altceva, consumarea acestor fructe pe stomacul gol nu este o idee buna. Este adevărat că bananele sunt pline de potasiu, fibre și magneziu, dar sunt și ele acide și conțin mult zahăr. Consumul de alimente acide pe stomacul gol poate provoca probleme în intestine și duc la un plus de zahăr in organism dimineața, fapt ce iti poate da stari de somnolenta si lipsa de energie pentru cateva ore. Daca totusi doresti sa mananci banane la micul dejun este indicat sa le combini cu alte alimente.

Iaurtul

În ciuda ideii că iaurtul cu fructe pentru micul dejun este sănătos și ajuta la scăderea în greutate, nu toate iaurturile sunt o opțiune bună. Iaurturile disponibile pe piață sunt pline de zaharuri adăugate, chiar si cele 0%. Pentru a compensa pierderea grăsimii în iaurtul fără grăsimi, se adaugă un îndulcitor artificial. În cele din urmă, nu toate iaurturile conțin suficientă proteină. Cea mai sigură opțiune ar fi sa consumi iaurt simplu în stil grecesc și să-l îndulcesti cu miere sau fructe.

Ovazul

Ovăzul este o opțiune foarte sănătoasă pentru micul dejun, deoarece ovazul este bogat în fibre, vitamine, proteine ​​și nu conține gluten. Cu toate acestea, pachetele instant de ovăz au mult adaos de zahăr, sare și coloranți artificiali. Dacă într-adevăr nu ai timp să pregatesti un mix de ovaz natural si alegi unul dim magazin trebuie sa acorzi atenție conservanților și conținutului de fibre.

Legumele

Deși legumele sunt în general sănătoase, consumarea acestora pe stomacul gol poate provoca iritații și poate duce chiar la apariția gazelor, a balonării și a durerii abdominale. Unul dintre motive sunt fibrele insolubile conținute în cele mai multe verdeturi, care ar trebui să fie evitate în special de persoanele cu probleme de digestie.

Rosiile

Roșiile sunt bogate în vitamine, cu conținut scăzut de calorii și nutritive. Cu toate acestea, rosiile  nu ar trebui să fie consumate pe stomacul gol, deoarece acestea pot provoca dureri de stomac și disconfort general. Similar cu unele legume verzi, tomatele conțin astringente solubile, provocând o reacție cu acidul gastric.

Citricele

Consumul de citrice pe stomacul gol ar trebui evitat de persoanele diagnosticate cu diabet sau de cei care au stomacul sensibile. Fructele foarte acide, cum ar fi portocalele, lămâile, limeul și grepfrutul, pot interacționa negativ cu sucurile digestive și pot provoca iritații, arsuri la stomac și probleme gastrice. În plus, fructele cu conținut ridicat de carbohidrați pot crește concentrațiile de zahăr dimineața, care pot fi periculoase pentru diabetici.

Bauturile racoritoare

Băuturile răcoritoare de orice tip pe stomacul gol pot provoca iritații ale stomacului și intestinelor. Nu trebuie consumate bauturile reci si carbogazoase deoarece produc balonare și o senzație generală de disconfort în stomac. Este recomandat sa bei un pahar cu apă caldă dimineața înainte de a lua micul dejun, deoarece îmbunătățește digestia, circulația și ajută la scăderea în greutate.

Perele

Deși perele sunt o gustare în general sănătoasă, plină de vitamine, potasiu și au un conținut scăzut de calorii, este recomandat să le eviti la micul dejun. Perele conțin fibre brute care pot deteriora mucoasele delicate ale stomacului atunci când sunt consumate pe stomacul gol. Este valabil mai ales pentru perele tari. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să evitați cu desăvârșire perele. De fapt, unele studii arată că persoanele care mănâncă pere sunt mai puțin susceptibile de a deveni obezi și tind să aibă o dietă mai bună de calitate.

Cerealele

Un castron de cereale poate fi o masă rapida si usoara la micul dejun, dar cantitatea mare de zahăr și carbohidrații rafinați pe care le contin pot face foarte mult rau. Deși se simte la început senzatia de satietate, cerealele cresc nivelul de zahăr din sânge și de insulină. Cateva ore mai tarziu, vei simti nevoia de o noua gustare pe masura ce glicemia glicemia scade.

Smoothie-uri

Nu este nimic în neregulă sa bei smoothie-uri, insa de cele mai multe ori, lichidul tău poate ajunge să fie prea scăzut în calorii și proteine, deoarece conține numai carbohidrați - majoritatea fiind din zahăr. Pentru a rezolva această problemă, evita îndulcirea acestora si cauta modalități de a adăuga proteine ​​și grăsimi, cum ar fi iaurtul sau avocado.

Articole recomandate

10 alimente pe care sa nu le mananci niciodata pe stomacul gol 10 alimente pe care sa nu le mananci niciodata pe stomacul gol
Micul dejun este una dintre cele mai importante mese ale zilei. Aceasta trebuie sa fie una bogata, care sa ofere energie. Potrivit unei analize realizate de Colegiul American de Cardiologie si Obezitate, este recomandat ca in meniul zilnica sa introducem cat mai multe legume si sa evita zaharurile
Nu este de ajuns sa bei multa apa ca sa te hidratezi. Iata cum trebuie sa o consumi corect Nu este de ajuns sa bei multa apa ca sa te hidratezi. Iata cum trebuie sa o consumi corect
Odata cu debutul temperaturilor mari, creste si cantitatea de apa pe care o consumi. Inainte de a face asta insa, este bine sa stii cateva lucruri importante despre modul in care corpul absoarbe de fapt fluidele. Hidratarea si absorbția lichidului nu sunt aceleasi A bea o tona de apa nu
7 boli grave care ar trebui sa te faca sa incetezi acum cu excesul de sare 7 boli grave care ar trebui sa te faca sa incetezi acum cu excesul de sare
Avem nevoie de sare pentru a supraviețui, deoarece corpurile noastre se bazează pe sodiu pentru contracții musculare, transmisii nervoase și sisteme de control pentru echilibrarea fluidelor corporale, împreună cu alți electroliți cum ar fi potasiul. Excesul
12 motive foarte importante pentru care uleiul de ricin ar trebui sa existe in orice casa 12 motive foarte importante pentru care uleiul de ricin ar trebui sa existe in orice casa
Uleiul de ricin este unul dintre cele mai importante uleiuri, care ar trebui sa existe in orice casa. Uleiul de ricin a fost utilizat inca din cele mai vechi timpuri în tratamentul diferitelor boli și afecțiuni cum ar fi viermii paraziți, răceala, febra etc. Acesta are
Scapa de artrita in mod natural. Remedii naturale eficiente Scapa de artrita in mod natural. Remedii naturale eficiente
Artrita este boala care atacă articulațiile, provocând inflamație, durere și rigiditate atunci când se efectueaza orice mișcare. Această boală apare, în majoritatea cazurilor, la persoane de peste 50 de ani. Artrita este împărțita

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!

Ele.ro iti recomanda