Skip to article

10 alimente pe care sa nu le mananci niciodata pe stomacul gol

Micul dejun este una dintre cele mai importante mese ale zilei. Aceasta trebuie sa fie una bogata, care sa ofere energie.

Potrivit unei analize realizate de Colegiul American de Cardiologie si Obezitate, este recomandat ca in meniul zilnica sa introducem cat mai multe legume si sa evita zaharurile si sa reducem consumul de alimente procesate.

De asemenea, trebuie retinut faptul ca unele alimente, oricat de sanatoase ar fi, nu trebuie consumate niciodata pe stomacul gol. Iata care sunt acestea:

Bananele

Deși există o dietă numită Dietă cu banane de dimineață, care promovează consumul uneia sau mai multor banane pentru micul dejun și nimic altceva, consumarea acestor fructe pe stomacul gol nu este o idee buna. Este adevărat că bananele sunt pline de potasiu, fibre și magneziu, dar sunt și ele acide și conțin mult zahăr. Consumul de alimente acide pe stomacul gol poate provoca probleme în intestine și duc la un plus de zahăr in organism dimineața, fapt ce iti poate da stari de somnolenta si lipsa de energie pentru cateva ore. Daca totusi doresti sa mananci banane la micul dejun este indicat sa le combini cu alte alimente.

Iaurtul

În ciuda ideii că iaurtul cu fructe pentru micul dejun este sănătos și ajuta la scăderea în greutate, nu toate iaurturile sunt o opțiune bună. Iaurturile disponibile pe piață sunt pline de zaharuri adăugate, chiar si cele 0%. Pentru a compensa pierderea grăsimii în iaurtul fără grăsimi, se adaugă un îndulcitor artificial. În cele din urmă, nu toate iaurturile conțin suficientă proteină. Cea mai sigură opțiune ar fi sa consumi iaurt simplu în stil grecesc și să-l îndulcesti cu miere sau fructe.

Ovazul

Ovăzul este o opțiune foarte sănătoasă pentru micul dejun, deoarece ovazul este bogat în fibre, vitamine, proteine ​​și nu conține gluten. Cu toate acestea, pachetele instant de ovăz au mult adaos de zahăr, sare și coloranți artificiali. Dacă într-adevăr nu ai timp să pregatesti un mix de ovaz natural si alegi unul dim magazin trebuie sa acorzi atenție conservanților și conținutului de fibre.

Legumele

Deși legumele sunt în general sănătoase, consumarea acestora pe stomacul gol poate provoca iritații și poate duce chiar la apariția gazelor, a balonării și a durerii abdominale. Unul dintre motive sunt fibrele insolubile conținute în cele mai multe verdeturi, care ar trebui să fie evitate în special de persoanele cu probleme de digestie.

Rosiile

Roșiile sunt bogate în vitamine, cu conținut scăzut de calorii și nutritive. Cu toate acestea, rosiile  nu ar trebui să fie consumate pe stomacul gol, deoarece acestea pot provoca dureri de stomac și disconfort general. Similar cu unele legume verzi, tomatele conțin astringente solubile, provocând o reacție cu acidul gastric.

Citricele

Consumul de citrice pe stomacul gol ar trebui evitat de persoanele diagnosticate cu diabet sau de cei care au stomacul sensibile. Fructele foarte acide, cum ar fi portocalele, lămâile, limeul și grepfrutul, pot interacționa negativ cu sucurile digestive și pot provoca iritații, arsuri la stomac și probleme gastrice. În plus, fructele cu conținut ridicat de carbohidrați pot crește concentrațiile de zahăr dimineața, care pot fi periculoase pentru diabetici.

Bauturile racoritoare

Băuturile răcoritoare de orice tip pe stomacul gol pot provoca iritații ale stomacului și intestinelor. Nu trebuie consumate bauturile reci si carbogazoase deoarece produc balonare și o senzație generală de disconfort în stomac. Este recomandat sa bei un pahar cu apă caldă dimineața înainte de a lua micul dejun, deoarece îmbunătățește digestia, circulația și ajută la scăderea în greutate.

Perele

Deși perele sunt o gustare în general sănătoasă, plină de vitamine, potasiu și au un conținut scăzut de calorii, este recomandat să le eviti la micul dejun. Perele conțin fibre brute care pot deteriora mucoasele delicate ale stomacului atunci când sunt consumate pe stomacul gol. Este valabil mai ales pentru perele tari. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să evitați cu desăvârșire perele. De fapt, unele studii arată că persoanele care mănâncă pere sunt mai puțin susceptibile de a deveni obezi și tind să aibă o dietă mai bună de calitate.

Cerealele

Un castron de cereale poate fi o masă rapida si usoara la micul dejun, dar cantitatea mare de zahăr și carbohidrații rafinați pe care le contin pot face foarte mult rau. Deși se simte la început senzatia de satietate, cerealele cresc nivelul de zahăr din sânge și de insulină. Cateva ore mai tarziu, vei simti nevoia de o noua gustare pe masura ce glicemia glicemia scade.

Smoothie-uri

Nu este nimic în neregulă sa bei smoothie-uri, insa de cele mai multe ori, lichidul tău poate ajunge să fie prea scăzut în calorii și proteine, deoarece conține numai carbohidrați - majoritatea fiind din zahăr. Pentru a rezolva această problemă, evita îndulcirea acestora si cauta modalități de a adăuga proteine ​​și grăsimi, cum ar fi iaurtul sau avocado.

Articole recomandate

Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate Curry: 7 beneficii nestiute pentru sanatate
Curry este un condiment extrem de apreciat de bucătari pentru gustul său puternic. V-aţi gândit însă că pudra de curry poate fi la fel de benefică şi pentru sănătate? În antichitate, curry se folosea pentru tratarea inflamaţiilor,
De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce De ce trebuie sa bei apa cand simti nevoia de dulce
Hidratarea este foarte importanta pentru organism si sanatate. Din acest motiv este esentiala consumarea a 2 litri de apa pe zi.  Deshidratarea poate duce la probleme grave si la stres puternic in organism. In prima faza, deshidratarea se manifesta cu o senzatie de foame. Persoanele care nu
Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat Ai gatul inflamat? 8 remedii naturiste pentru durerile de gat
Gat inflamat. Daca ai probleme cand inghiti, simti arsuri sau mancarimi, este un semn ca poti face gripa sau ai racit. Sau poate ca ai vorbit prea mult sau prea tare, sau ai respirat pe gura si nu pe nas. Indiferent de cauze, gatul iti este inflamat, te doare, tusesti si nu iti poti desfasura
Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata! Fa aceste 5 lucruri in pat seara si vei fi mai fericit dimineata!
Vrei sa fii fericit? Fa aceste 5 lucruri in pat, inainte de culcare! Da, probabil ca vei spune ca fericirea are nevoie de eforturi majore pentru a fi atinsa. In realitate, este nevoie de doar cateva mici schimbari. Nu trebuie sa te dai peste cap, ca-n povesti, de trei ori. Iata, asadar, ce sa faci
Blocaj la Maternitatea Giulesti: 11 asistente depistate cu stafilococ auriu. Nu se mai fac operati si internari Blocaj la Maternitatea Giulesti: 11 asistente depistate cu stafilococ auriu. Nu se mai fac operati si internari
Operatiile programate la Maternitatea Giulesti nu se mai fac si nici internari, a fost anuntul facut de Directia de Sanatate Publica dupa ce  11 angajati au fost depistati cu stafilococ auriu. Probele au fost prelevate de la 49 de angajati. Imediat ce au fost descoperite aceste nereguli s-a
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda