Skip to article

10 motive pentru care ar trebui sa te apuci de ciclism

10 motive pentru care ar trebui sa te apuci de ciclism
Iti doresti un corp mai suplu si mai tonifiat? Vrei sa iti imbunatatesti sanatatea fizica si mentala? Vrei sa contribui si tu la un mediu inconjurator mai curat? Este timpul sa te apuci de ciclism . Va fi una dintre cele mai bune decizii pe care le-ai luat vreodata.


Nu esti convinsa? Iti prezentam mai jos 10 beneficii majore ale mersului pe bicicleta:

1. Slabesti

Daca pedalezi la o viteza moderata de 20 km/h arzi peste 500 de calorii pe ora. Marind viteza la 25 km/h poti arde 750 de calorii pe ora.
Daca vrei sa arzi de 3 ori mai multa grasime, aplica si repeta aceasta strategie: pedaleaza la viteza maxima cateva minute, dupa care relaxeaza-te la o viteza redusa.

2. Iti tonifiezi musculatura corpului

In timpul mersului pe bicicleta, muschii picioarelor sunt solicitati pentru pedalat, muschii abdomenului si ai spatelui sunt solicitati pentru echilibru, iar musculatura bratelor pentru sustinerea corpului. Asadar, daca vrei sa te mentii in forma, plimba-te cu bicicleta cat mai des.

3. Un sistem imunitar mai puternic

Mersul pe bicicleta ajuta celulele sistemului imunitar sa devina active, astfel incat acestea sa lupte cu infectiile si bolile eficient. Un studiu realizat de Universitatea din Carolina de Nord arata ca oamenii care merg cu bicicleta 30 de minute, de 5 ori pe saptamana, isi iau cu 50% mai putine zile libere pe caz de boala.

4. Incetinesti procesul de imbatranire

Oamenii de stiinta de la Universitatea Stanford au descoperit ca mersul regulat cu bicicleta protejeaza pielea impotriva efectelor nocive ale radiatiilor UV si reduce semnelele imbatranirii. Prin exercitiu, circulatia sangelui creste, oferind oxigen si substante nutritive celulelor epiteliale, in timp ce toxinele daunatoare sunt eliminate. Mersul cu bicicleta creeaza un mediu ideal in organism pentru optimizarea productiei de colagen, contribuind la reducerea aparitiei ridurilor si la accelerarea procesului de vindecare.

5. O inima mai puternica

Studii de la Universitatea Purdue din S.U.A au aratat ca mersul regulat cu bicicleta poate reduce cu 50% riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Si, in conformitate cu British Heart Foundation, aproximativ 10.000 de atacuri de cord fatale ar putea fi evitate in fiecare an, daca oamenii ar face mai multa miscare.

6. Somn profund

O plimbare cu bicicleta te va ajuta sa dormi profund. Un studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Stanford arata ca o plimbare cu bicicleta de minim 20-30 de minute, la fiecare doua zile, poate avea efecte pozitive asupra calitatii somnului. Astfel, timpul necesar pentru a adormi se reduce la jumatate si durata somnului creste cu aproape o ora.

7. Memorie mai buna

Conform cercetatorilor de la Universitatea Illinois, atunci cand pedalam ne imbunatatim cu 5% aparatul cardio-respirator si cu 15 % puterea creierului. Asta pentru ca miscarea ajuta la construirea de noi celule nervoase in hipocamp (regiunea creierului responsabila cu memoria, care se deterioreaza incepand cu varsta de 30 de ani).

8. Scapi de stres

Dupa 10 – 15 minute de efort fizic moderat si continuu, creierul incepe sa elibereze endorfine (hormonii fericirii). Mersul pe bicicleta te scapa de stres si iti creeaza buna-dispozitie.

9. Salvezi planeta

Douazeci de biciclete pot fi parcate in spatiul ocupat de o masina. Pentru o bicicleta este nevoie de aproximativ 5% din materialele si energia folosite pentru a construi o masina, iar poluarea emisa de o bicicleta este zero.

10. Ajungi la destinatie mai repede

Cine spune ca mersul cu bicicleta este doar pentru recreere? In orasele mari, traficul este infernal. O alternativa sanatoasa, ieftina si simpla de transport este bicicleta. Te poti strecura usor in trafic, nu stai la cozile infernale din orele de varf si ajungi la destinatie rapid.

Ciclismul este solutia ideala pentru cei care nu vor sa faca sacrificii pentru a-si imbunatati sanatatea fizica si mentala. Spre deosebire de mersul la sala, plimbarile cu bicicleta sunt resimtite ca o activitate placuta, relaxanta.

Articole recomandate

Se poate lua coronavirus prin aer? Se poate lua coronavirus prin aer?
Se poate lua coronavirus prin aer? Este una dintre intrebarile pe care si le-au pus foarte multe persoane in ceea ce priveste modurile de transmitere ale noului  coronavirus . Organizatia Mondiala a Sanatatii a declarat ca acest virus nu se poate transmite prin aer. Noul coronavirus NU SE
Tusea seaca: remedii naturale Tusea seaca: remedii naturale
Tusea este o actiune reflexa comuna care apare atunci cand mucusul se scurge in caile respiratorii. Conform unui studiu din 2015 publicat in Lung India, tusea poate fi un semn de avertizare pentru mai multe boli respiratorii si non-respiratorii si este unul dintre cele mai frecvente motive pentru
De ce sapunul distruge coronavirusul? De ce sapunul distruge coronavirusul?
Spalati-va pe maini, aceasta este fraza pe care o auzim neincetat in aceste zile, in plina pandemie de coronavirus. Potrivit specialistilor, principala arma de aparare contra infectiei cu coronavirus este spalatul pe maini cu apa si cu sapun. Acest gest banal este cea mai buna strategie de
De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus De ce a 8-a zi este critica pentru pacientii cu coronavirus
A opta zi de boala (de cand apar primele simptome) pare a fi una critica pentru pacientii cu coronavirus. Majoritatea se recupereaza si dupa cateva zile sunt externati, insa intre 15% si 20% dintre ei sufera o inflamatie puternica a plamanilor, iar starea lor se inrautateste si ajung la Terapie
Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda Cum scazi febra rapid. Cea mai sigura metoda
Febra este o reactie normala a corpului si arata ca organismul nostru lupta cu o infectie. Pentru a evita complicatiile, febra trebuie scazuta in cazul in care depaseste 39 de grade Celsius. Prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului de Boli Infectioase "Matei Bals" a dezvaluit care